Toon posts:

Home cinema systeem from scratch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Gehele nieuwe inrichting (TV + Geluid). Ik start met het belangrijkste, het geluid. Ik heb nu nog een Panasonic plasma tv van 42 inch die ik in de loop der tijd wil gaan vervangen.

Wat is je budget?
Mijn geschatte budget voor het geluid zal rond de 1500 euro liggen. Ik wil me hier niet te veel op vast pinnen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb dit moment een Eminent 7080 waarmee ik full HD films afspeel, niet bijzonder qua kwaliteit. Verder heb ik digitale TV met HD-zenders en ben ik van plan een PS4 met Netflix aan te schaffen. Verder heb ik Spotify die ik via de telefoon wil afspelen. Ik wil een inrichting maken waarmee ik een tijdje mee vooruit kan.

Wat heb je zelf al gevonden?
In den beginne zat ik te kijken naar bijvoorbeeld het Sonos systeem of de Harman Kardon BDS880. Deze sets zijn allebei vrij prijzig en ik heb me via internet (o.a. dit forum) laten beïnvloeden te onderzoeken of ik niet meer kwaliteit voor hetzelfde geld kan kopen. Dit lijkt me ook zeker het geval. Echter ben ik een beginner op dit gebied en wil ik me niet al te ver verdiepen in deze materie.

Ik ben begonnen met het uitzoeken van een receiver om alle apparaten op aan te sluiten. Ik ben eigenlijk terecht gekomen bij de Denon AVR-X3100W omdat deze me klaar lijkt voor de toekomst en alle aansluitmogelijkheden heeft. Ook de Denon AVR-X2100W heeft deze, dus het is nog even de vraag of ik voor de duurdere variant moet gaan. Ik kom bij dit merk uit omdat ik hier goede verhalen over lees.

Qua boxen, dit vind ik al een heel lastig verhaal. Ik wil voor een 5.1 opstelling gaan. Ik ben fan van een wat diepere bass waar het geluid goed door de redelijk ruime ( 9m x 6m ) woonkamer dreunt. Met buren hoef ik geen rekening te houden aangezien ik boven een bedrijf woon (vrijstaand) dat in de avond en in het weekend gesloten is. De bekabeling hangt al van de vorige bewoner, deze heeft er een superdeluxe systeem hangen die ik absoluut niet kan betalen, dus dat moet wel goed zitten. Het probleem begint hier pas echt, ik heb gelezen over ohm's en impedantie en hier houdt het op qua kennis. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een liefhebber hier die mij een klein beetje de goede richting in kan sturen. Ik zal winkels af moeten om te testen uiteraard, maar toch zou ik graag wat tips willen ontvangen hierover.

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag is eigenlijk heel simpel en een beetje lui, welke receiver en boxen zou jij kopen wanneer je in mijn schoenen zou staan en de eerstvolgende jaren geen aanschaf wilt doen? Ik kom uit de regio Arnhem dus als jullie bijvoorbeeld nog advies hebben voor winkels die ik zou kunnen bezoeken graag! Ben bij Franklin in Zevenaar geweest maar deze hebben de bovenstaande receiver niet, daar werd ik echter wel goed te woord gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Er is maar één advies, ga naar een goede hi-fi winkel en laat je verassen.
Als jouw tv nog voldoet zou ik lekker die 1500 euro gebruiken voor het geluid.
Qua verdeling zou ik zo'n 400/500 uitgeven voor je receiver en zo'n 1100/1000 voor je luidsprekers.

Het is vrij lastig om te zeggen welke luidsprekers je moet nemen, dit moet je simpelweg gewoon zelf ervaren. Ook al geven wij het advies dat voor Jamo, Monitor Audio, Yamaha moet gaan, het kan zo maar zijn dat je met een heel ander merk thuis komt.

Indien je niet de mogelijkheid hebt om te gaan luisteren in Winkels kun je ook online gaan shoppen bij het merk Teufel, deze kun je een maand proberen, mocht het niet bevallen kun je alles zo terug sturen. Teufel heeft zeer mooie setjes in jouw prijsklasse.

http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9973.html

het beste is om gewoon is te gaan luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:49:

De bekabeling hangt al van de vorige bewoner, deze heeft er een superdeluxe systeem hangen die ik absoluut niet kan betalen, dus dat moet wel goed zitten.
Hangt? Dus de speakers moet op worden gehangen? Dat maakt de zoektocht niet per se makkelijker, maar de soort speakers waar je naar kan kijken wordt daarmee wel kleiner.

Ik vraag me alleen af hoe de eis van de goed dreunende bas tot een goed einde kan worden gebracht. Je hebt een flinke ruimte die je moet vullen, dat gaat met een subwoofer van een paar honderd euro niet lukken ben ik bang. Een goede subwoofer neemt een flinke hap uit het budget.

Impedantie en vermogen moet je niet aan denken. Sowieso niet omdat je je daar niet blind op moet staren en ten tweede omdat het de zoektocht aanzienlijk en onterecht lastiger maakt dan het is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Hangen is geen noodzaak, had daar eigenlijk nog niet over nagedacht. Over de bass, ja een Sonos-systeem zorgt wel voor het dreunen, maar het hoeft niet te overheersen. Ik heb de Teufel even bekeken en de boxen zijn best groot, maar zoiets is wel wat ik zoek. Ik denk dat ik dit inderdaad gewoon in winkels moet gaan testen en het wellicht gewoon proberen.

Even over de receiver? Daarmee zit ik toch wel op de goede weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
[quote]NL_Scratch schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:59:
Er is maar één advies, ga naar een goede hi-fi winkel en laat je verassen.
[/quote]De beste persoon komt hier een vraag stellen en jij wilt meteen een crematie? Het moet niet gekker worden.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 29-03-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:23:
Bedankt voor jullie reacties. Hangen is geen noodzaak, had daar eigenlijk nog niet over nagedacht. Over de bass, ja een Sonos-systeem zorgt wel voor het dreunen, maar het hoeft niet te overheersen. Ik heb de Teufel even bekeken en de boxen zijn best groot, maar zoiets is wel wat ik zoek. Ik denk dat ik dit inderdaad gewoon in winkels moet gaan testen en het wellicht gewoon proberen.

Even over de receiver? Daarmee zit ik toch wel op de goede weg?
Je staat op het punt om een smak geld uit te geven, dus beter leg je een goede basis.
- Goede receiver, 5.1 (voor de toekomst) met netwerk mogelijkheden (Spotify)
- Goede front-speakers, zuil luidsprekers zijn een optie
- Goede subwoofer, je wilt toch de bass

Vergeet voor nu even de rear-speakers voor je surround systeem. Ook al geef je aan de voorkeur te hebben voor 5.1, dit kan je later altijd nog toevoegen.

Receiver: Sony STR-DN1050. Deze heeft alle functionaliteiten die jij nodig hebt, maar is iets beter dan je pioneer.

Front-speakers: Dali Zensor 5. Hele knappe zuil luidsprekers die naast je TV komen te staan.

Subwoofer: SVS SB-1000. Een krachtige subwoofer die je voor de film ervaring en vulling van je ruimte nodig zult hebben.

Totale kosten: € 1695,-. Dit is iets hoger dan je opgegeven budget én niet eens surround. Máár dan staat er wel een set die:
- Van zeer hoge kwaliteit is, zowel qua looks en afwerking als qua geluidskwaliteit.
- Makkelijk is uit te breiden (met bijvoorbeeld 2 Dali Zensor 1 aan de achterkant van je kamer als rear-speakers.
- Bij verkoop een hoge restwaarde heeft

Je kunt trouwens ook er voor kiezen om éérst de Dali Zensor 1 (of Zensor 3) speakers aan te schaffen en later pas de zuil luidsprekers. Je gebruikt dan de eerste tijd je read-luidsprekers als fronts. Als je een Zensor 3 neemt is dat prima te doen. Mooi statief ergens op de kop tikken en klaar :)

En of je nou gaat voor Dali, B&W (duurder), Dynaudio (nog duurder) of Wharfedale (goedkoper), ga in ieder geval voor een A-merk.

[ Voor 9% gewijzigd door herofruit op 30-03-2015 00:17 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

NL_Scratch schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:59:

Indien je niet de mogelijkheid hebt om te gaan luisteren in Winkels kun je ook online gaan shoppen bij het merk Teufel, deze kun je een maand proberen, mocht het niet bevallen kun je alles zo terug sturen. Teufel heeft zeer mooie setjes in jouw prijsklasse.

http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9973.html

het beste is om gewoon is te gaan luisteren!
Dat kan ik beamen. Teufel heeft echt veel leuks voor weinig geld. De elektronica is niet geweldig (receivers etc.), maar de speakers zijn erg degelijk opgebouwd en klinken erg goed. Pak willekeurige receiver van rond de €300/400, waarbij die Denon prima is en bijvoorbeeld: http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9973.html.

Je mag ze zelfs kosteloos retourneren als ze niet bevallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:52
@herofruit; er staan nogal wat meningen in je post die als feiten worden gesteld. Dit kan zorgen voor verwarring en 'tunnel-visie' bij de TS en je bent de center speaker vergeten >:)

Ik zou TS willen aanraden om vooral naar een audio zaak te gaan en daar eens rustig te gaan zitten/kijken/luisteren en vragen. Gewoon eens oriënteren niks anders. Dus eens nadenken over 'wil ik twee zuilen of moet het kleiner' bijvoorbeeld.

Qua receiver kun je met de eisen die je stelt niet zoveel fout doen, dat hebben ze tegenwoordig vrijwel allemaal. Ik zou hier graag wat meer eisen zien zodat we wat specifieker advies kunnen geven. De twee Denon's die je noemt voldoen aan je eisen, in dit geval zou ik dan voor de goedkoopste gaan.

Qua speakers is het erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en smaak. Het opbouwen van je set kan via verschillende manier, alles in 1 keer in stukjes. Daar kunnen we zeker advies over geven en uiteindelijk hangt ook dit weer op je persoonlijke voorkeur. De Teufel set zal vast prima zijn daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Flans schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:32:
@herofruit; er staan nogal wat meningen in je post die als feiten worden gesteld. Dit kan zorgen voor verwarring en 'tunnel-visie' bij de TS en je bent de center speaker vergeten >:)
Center.. Helemaal vergeten.. 8)7

En ik snap je punt maar alles dat je hier voorstelt valt onder: ga eens luisteren, kijk maar en alles zal wel voldoen..

Als hier op GoT het advies wordt gegeven in de PC/Desktop sectie: "Joh, ga gewoon even naar de computer winkel en kies een PC die past bij je wensen" dan zou iedereen stijl achterover slaan. Een beetje kritisch advies dat stof tot nadenken geeft is bij een uitgave van € 1500,- toch niet verkeerd? Zeker niet als de TS juist om advies vraagt en al helemaal nadat hij al in een audiozaak is geweest. :)

[ Voor 47% gewijzigd door herofruit op 30-03-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

herofruit schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:19:
[...]

Center.. Helemaal vergeten.. 8)7

En ik snap je punt maar alles dat je hier voorstelt valt onder: ga eens luisteren, kijk maar en alles zal wel voldoen..

Als hier op GoT het advies wordt gegeven in de PC/Desktop sectie: "Joh, ga gewoon even naar de computer winkel en kies een PC die past bij je wensen" dan zou iedereen stijl achterover slaan. Een beetje kritisch advies dat stof tot nadenken geeft is bij een uitgave van € 1500,- toch niet verkeerd? Zeker niet als de TS juist om advies vraagt en al helemaal nadat hij al in een audiozaak is geweest. :)
Specificaties van een PC zijn meetbaar, geluid is subjectief en dus afhankelijk van je smaak. Wat jij goed vind klinken, kan ik anders ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Geluid subjectief? Zeker. Alleen wanneer we het hebben over details. In de basis draait het om een goede reproductie van het bronsignaal omgezet in geluidsdruk, waarvan de kwaliteit simpelweg meetbaar is. Dat het ene merk dat doet met een dome-tweeter en de andere met een ribbon tweeter, zijn details.

Het advies draait los van bovenstaande niet om de meetbare specificaties. Het draait om de keuze voor het type product. "Misschien moet je gezien je wensen een laptop overwegen i.p.v. een desktop. Je kunt later altijd nog een extern beeldscherm, toetsenbord en muis toevoegen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 11:32

Theck88

If it's hard just KISS!

Stap 1: Ga naar een HiFi winkel, luister naar speakers en bespreek wat er mogelijk is...

Vertel je wensen en je krijgt een passend advies.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Kies eerst luidsprekers die binnen jouw budget vallen en die je goed vindt klinken en mooi vindt.
Vervolgens kijk je naar wat er overblijft voor een receiver en een subwoofer.

1500euro voor een volledige set is zeker een mooi budget, maar je moet rekenen per element:

400euro voor een subwoofer
180euro per luidspreker
200euro voor een receiver
(bijvoorbeeld)

En dan zie je dat het al een uitdaging wordt als je 5 vloerstaanders wilt ;)

Tweedehands, rechtstreeks aankoop bij de producent of uitverkoop/outlet zal je mogelijks meer kwaliteit voor dezelfde prijs aanschaffen.

De merken die "naar het schijnt" vooral mikken op prijs/kwaliteit:
Subwoofers: SVS, BK electronics, XTZ
Luidsprekers: Boston Acoustics, Qacoustics, Jamo. Maar een instapper van de "betere merken" kan bij mooie korting mogelijks ook in beeld komen (Dali, Monitor Audio, Kef, Klipsch)

De receiver: denon, onkyo, yamaha hebben meestal veel aan boord, maar een marantz, pioneer e.d. zijn niet persé veel duurder. Ik zou zeker niet te hoog mikken en eerder voor betere luidsprekers kiezen met bijvoorbeeld een X2100 dan een X3100 met inferieure luidsprekers. Ik adviseer jou ook om een uitverkoopmodel aan te schaffen, die paar nieuwere functies in de 20a5 modellen zal je waarschijnlijk toch niet gebruiken.

Eens een goede HiFi zaak binnenstappen kan trouwens sowieso geen kwaad, uit welke regio ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties, zeer prettig dat mensen tijd en kennis in de 'problemen' van een anders stoppen. Ik kom uit de regio Arnhem. Wanneer ik echter naar een winkel ga kan ik gestuurd worden naar een bepaald merk, ik zou graag van te voren ook willen weten wanneer ik kan vertrouwen op het advies en wanneer niet. Ik ben er wel achter dat ik me volledig op de boxen moet focussen, aangezien deze redelijk waardevast zijn. Mijn ouders bijvoorbeeld doen al 20 jaar naar alle tevredenheid met een goede set. Ik moet ook rekening houden met het uiterlijk aangezien mijn vriendin daar wat eisen aan stelt.

Aan de opmerking, stap eens een goede HI-FI zaak binnen heb ik niet zoveel. Wellicht kunnen jullie dan voorbeelden noemen van goede winkels in de buurt van Arnhem?

Hebben jullie misschien enige voorkennis over het feit dat boxen steeds meer draadloos worden? Ik heb zo'n idee dat dit nooit dezelfde kwaliteit haalt en over bijvoorbeeld SONOS hoor ik dat mocht dit ooit failliet gaan of als je geen internet hebt dat het hele product niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Smits in Arnhem heeft goede spullen en je kunt er goede prijzen regelen.

Maar begin eens met vertellen wat je nu exact hebt? Speakers, model type tv, bekabeling en versterker en wat bevalt je er aan en wat niet?

Als je een plasma van een van de latere generaties hebt en deze prettig vind dan zal het heel lastig kunnen zijn er een goede vervanger voor te vinden. Ik heb zelf een VT25 en wij doen high end audio, video en domotica, daardoor zie ik heel veel erg dure tv's, maar voor mij persoonlijk heb ik nog geen enkele LCD gezien waarvoor ik mijn plasma zou willen ruilen. Ik ken dan ook weer een hoop mensen die een plasma zien knipperen bij het lezen van de ondertiteling, dus daar is het dan weer heel anders voor. Mocht je gaan kijken voor een TV let dan heel goed op in de winkel. De TV die er daar uitspat is vaak thuis helemaal niet prettig. Let op kleurtinten (met name huid), snel bewegende beelden, kijkhoeken (indien je meerdere kijkposities hebt. Mochten de kleurtinten niet bevallen speel dan ook even met de instellingen, de TV kan best op een demo (winkel) stand staan of een betere voorinstelling hebben.

Als je nu bijvoorbeeld engelse speakers hebt en deze bevallen, dan zou ik zeker weer voor engels gaan en anders eerst heel uitgebreid gaan luisteren. En als je gaat luisteren neem dan uiteenlopende muziek mee die je goed kent en luister op de versterker die je wil. Een Pioneer klinkt namelijk echt heel anders dan de Denon en zal op de ene speaker beter combineren dan op de andere. Denon vind ik zelf erg prettig met bijvoorbeeld Focal (daar juist geen Pioneer), Tannoy, B&W en Sonus Faber.

Voor veel bass vind ik het prettigst om grote full range vloerstaanders te gebruiken die je eventueel net iets aanvult met een sub (je moet het verschil horen als je de sub aanzet, maar als ie aanstaat moet je je eigenlijk afvragen of ie wel aan staat).

Wat ik zelf meestal doe is kijken voor tweedehandse speakers en zo een groter budget voor de versterker creëren. De meeste speakers van 25 jaar geleden doen met een beetje onderhoud gewoon totaal niet onder voor speakers van vandaag en je kunt op deze manier een paar classes omhoog qua speakers en versterker. Combineer dat met het behouden van je huidige tv en een stuk van dat budget en je komt in een hele andere wereld. Eventueel zou je zelf voor een vrij nieuwe tweedehandse receiver kunnen gaan.

Met betrekking tot Ohms, kijk eerst welke speakers je wil. Mochten deze 4 Ohm zijn dan moet je heel erg goed opletten, dan kom je echt bij versterkers zoals bovenstaande 4520 (vergelijkbaar qua versterking met de huidige 7200) uit voor de voorgaande modeljaren, bij de huidige serie begint dat al vanaf de 2100.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar Sonus Faber Domus (zonder de sub) op Denon (4520), dan mag je hier (Zutphen) wel komen luisteren hoor.

Dan nog een zeer subjectief lijstje:
Onkyo - Klinisch
Denon - Warm
Marantz - Warm
Pioneer - Vel

Tannoy - Warm
B&W - Warm/Neutraal
Focal - Vel
Sonus Faber - Muziekaal

Wat mij niet bevallen is qua combinatie:
Onkyo met Sonus Faber (geen dynamiek)
Pioneer met Focal (te schel)

[ Voor 121% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2015 13:34 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

|sWORDs| schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:36:
Met betrekking tot Ohms, kijk eerst welke speakers je wil. Mochten deze 4 Ohm zijn dan moet je heel erg goed opletten, dan kom je echt bij versterkers zoals bovenstaande 4520 (vergelijkbaar qua versterking met de huidige 7200) uit voor de voorgaande modeljaren, bij de huidige serie begint dat al vanaf de 2100.
Die is wel erg kort door de bocht en mijn inziens ook niet correct. Speakers zijn niet lastig aan te sturen puur op impedantie gekeken. Het is een combinatie van impedantie en gevoeligheid. Waarbij het ook nog eens zo is dat er speakers die nominaal 4 Ohm zijn welke makkelijker aan zijn te sturen dan speakers die nominaal 8 Ohm zijn. Het ligt vooral aan het impedantieverloop over het gehele bereik van de speaker. Een speaker die stabieler op 4 Ohm blijft is makkelijker dan eentje met een grillig verloop met veel dippen maar wel nominaal 8 Ohm op papier. Plus dat het in de praktijk veelal los loopt aangezien je in de gemiddelde huiskamer dergelijke lage vermogens gebruikt dat een beetje receiver dat zeker wel kan leveren. Sterker nog, op diverse fora zijn speakers van 4 Ohm in aankoopadviestopics aangeraden op (veel) mindere receivers dan de genoemde AVR-4520 en met succes aangesloten en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het is niet kort door de bocht bij Denon. Op hogere volumes vliegen ze in de beveiliging, daarom zijn ze ook niet rated voor 4 Ohm. Bij Pioneer is het een ander verhaal en Onkyo heeft al helemaal geen moeite met 4 Ohm.

Natuurlijk maakt het wel uit hoe ver ze dippen.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het is wel kort door de bocht aangezien je puur naar de impedantie kijkt en niet de overige waardes/kenmerken van een speaker er bij pakt welke ook met de aanstuurbaarheid van de speaker te maken hebben. Receivers rated voor 4 Ohm blijft naar mijn mening een marketing-dingetje en het loopt in de praktijk veelal gewoon goed als je naar het totaalplaatje kijkt van hoe een speaker zich gedraagt.

Voorbeeldje:
Ik heb hier nominaal 8 Ohm speakers met een dip tot 2.9 Ohm opgegeven en 2.6 Ohm gemeten zonder problemen aangestuurd met een mid-range Denon. Door de relatief hoge gevoeligheid allemaal geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 06-04-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik snap nu wat je bedoeld met kort door de bocht. Je moet inderdaad niet blind naar 4 Ohm kijken, maar als je 4 Ohm speakers hebt moet je wel uit kijken.

Laat ik het dan anders formuleren, wij hebben al 3x Denon versterkers vervangen aan verschillende 4 Ohm speakers die elke keer in de beveiliging vlogen en die kwamen allemaal uit China.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals: je pakt alleen de impedantie als argument en dat geeft een incompleet beeld. Het is niet alleen de weerstand van de speaker, ook de gevoeligheid die mee telt. Daarbij heb ik eerder aangegeven dat het in de gemiddelde huiskamer goed gaat. Dan kijk je ook nog alleen maar naar de apparatuur waar dingen als akoestiek ook meespelen. Als er wordt gezegd "op hoog volume" ga je al andere grenzen opzoeken. Jij noemt drie receivers die je retour hebt gekregen. Ik noem diverse topics op dit en op andere fora waarin 4 Ohm speakers met goedkopere receivers samen zijn gezet en dat gaat allemaal goed. Ik ken maar één voorbeeld waar het fout ging en een AVR-4520 inderdaad de oplossing was. Geloof dat het TA speakers waren die een LX85 van Pioneer in de protect lieten schieten. Waar Pioneer volgens jou ook een ander verhaal was. Waar ik wederom bij de essentie van mijn post kom: het is te kort door de bocht om te zeggen dat 4 Ohm speakers een dikkere receiver nodig hebben, je moet naar het totaalplaatje kijken.

Waarom China er nu weer bij moet worden gehaald? Oké, mijn Japanse Denon receiver zit beter in elkaar dan mijn Chinese Denon Blu-rayspeler, maar die laatste is nog steeds gebouwd als een tank als je deze naast andere merken zet. Genoeg andere merken die ook in China worden gemaakt waar je geen problemen mee noemt maar die haast identiek zijn, neem een Marantz. Waarbij ik niet weet of Maleisië als fabricageland (Onkyo en Pioneer) zo veel beter is als China.

Maar ik houd het hierbij aangezien het een welles-nietes aan het worden is waar TS niet veel mee geholpen wordt. Die mag zijn conclusie trekken met de gegeven informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:52
Als je in/om Arnhem woont neem dan een kijkje bij HOBO Hifi, zit in het centrum, in de straat van de bibliotheek.
Pagina: 1