Gezocht: dock voor iPhone 6 met ingebouwde DAC en line-out.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Apple maakt geen officiële dock voor de iPhone 6 (zoals die er wel zijn voor de iPhone 5s bijvoorbeeld). Ik zou graag een zo simpel mogelijk dock hebben die wél een line-out signaal geeft. Ik begrijp dat de lightning uitgang van de iPhone 6 géén line-out signaal geeft, alleen een digitaal signaal. Om de ingebouwde koptelefoonversterker te omzeilen zoek ik nu dus naar een niet-officieel equivalent dat niet meteen heel duur is, maar die vind ik eigenlijk niet. Iemand een gouden tip? Ik vond alleen deze, maar die is heel duur en bovendien lijkt-ie alleen in USA te koop.
Ik bedoel dus niet zoiets als dit, want daarmee omzeil je de ingebouwde headphone-versterker niet.
Er zijn docks genoeg waarmee je de iPhone6 alleen kan opladen en syncen, die bedoel ik dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
joepert schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:39:
Apple maakt geen officiële dock voor de iPhone 6 (zoals die er wel zijn voor de iPhone 5s bijvoorbeeld). Ik zou graag een zo simpel mogelijk dock hebben die wél een line-out signaal geeft. Ik begrijp dat de lightning uitgang van de iPhone 6 géén line-out signaal geeft, alleen een digitaal signaal. Om de ingebouwde koptelefoonversterker te omzeilen zoek ik nu dus naar een niet-officieel equivalent dat niet meteen heel duur is, maar die vind ik eigenlijk niet. Iemand een gouden tip? Ik vond alleen deze, maar die is heel duur en bovendien lijkt-ie alleen in USA te koop.
Ik bedoel dus niet zoiets als dit, want daarmee omzeil je de ingebouwde headphone-versterker niet.
Er zijn docks genoeg waarmee je de iPhone6 alleen kan opladen en syncen, die bedoel ik dus ook niet.
Misschien even beter kijken ;)
http://www.transaction-on...?pubID=8549&itemID=886759
En 69,- euro incl. btw is toch niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Jasper1975 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Misschien even beter kijken ;)
http://www.transaction-on...?pubID=8549&itemID=886759
En 69,- euro incl. btw is toch niet duur?
Eh, jawel, dat vind ik best wel duur, als de simpele Apple variant voor een iPhone 5s nog niet de helft kost.
Maar thanks voor de moeite om even te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Die heeft geen DAC en is van plastic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Waarom niet een airport expres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Jasper1975 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:08:
Die heeft geen DAC en is van plastic!
Wat ik ervan begrijp zit daar wel degelijk een DAC in, anders kan hij geen line-out hebben. Immers, de lightning uitgang van de iPhone geeft geen line-out mee en aangezien de apple dock wél een line-out heft, moet er een DAC in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Of je kan toch een analoog signaal uit de lightning connector krijgen, maar een dac klinkt logischer.
die dock is dan eigenlijk wel on-apple goedkoop, een lightning naar hdmi adapter kost al 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Nee, een analoog signaal krijg je er niet uit. Zie ook dit artikel:
http://www.whathifi.com/n...e-5-and-new-ipods-has-dac
Die adapter kost inderdaad bijna net zoveel als een dock. Alleen heb je dan weer een ander kabeltje nodig om uiteindlijk het line-out-signaal te krijgen. Vandaar dat ik graag zo'n dock wil. Hmpf!
Pagina: 1