Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakoJaxx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2020
Hallo Tweakers,

Ik ben verliefd geworden op de nieuwe Razer Blade (QHD+, GTX 970m) en ik wil deze importeren vanuit Amerika. Ook heb ik een site gevonden die shipt naar Nederland, alleen lees ik op de interwebz dat er nog allerlei import kosten aan verbonden zijn.

Dus mijn vraag is, hebben hier mensen ervaring met importeren vanuit niet EU landen? Wat voor een kosten komen hier bij kijken? Zijn er stappen die ik moet zetten om de douane op de hoogte te stellen van mijn aankoop voor ik deze doe?

Alvast bedankt voor reacties!

Luc Smeets

P.S. de website van de douane is mega onoverzichtelijk dus ik ga morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 15:55
Hey Dako,

Importeren zal een flinke smak geld gaan kosten,
Mijn idee is zo min mogelijk aan de douane te laten weten en hopen dat je er niet tussenuit gevist word.

Als je er niet tussen uit gevist wordt betaal je tenminste geen importkosten. (Het lijkt erop dat het 6% of 21% is, maar ik vind het ook erg onduidelijk beschreven, zie onderstaande link). Als ze erachter komen moet je alsnog de importkosten betalen en de BTW, misschien ook nog een boete maar dit weet ik niet zeker.

Nu vraag ik me wel sterk af of ze dit gaan missen maar je zou het altijd kunnen proberen!
Voor meer informatie over invoeren/aangifte doen zou ik inderdaad even een belletje doen.

Linkje douane: http://gebruikstarief.douane.nl/8471300000

Veel succes!
Ik vind het ook een erg gaaf apparaat trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakoJaxx
Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door DakoJaxx op 30-03-2015 10:19 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakoJaxx
Update:

Ik heb contact gehad met de website waar ik hem wil bestellen, mijn probleem uitgelegd en hun hebben alles voor mij opgelost! Ik kreeg een apparte persoonlijke quote voor mijn situatie.

Ze hebben een distributie center in groot britannië, ze sturen hem eerst daar naar toe en vanuit daar naar mijn huis in Nederland. Dit scheelt me zo'n 300-400 euro. Dikke service dus!

Bedankt voor je reactie Mauritio! Probleem is dus opgelost =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
DakoJaxx schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:03:
Update:

Ik heb contact gehad met de website waar ik hem wil bestellen, mijn probleem uitgelegd en hun hebben alles voor mij opgelost! Ik kreeg een apparte persoonlijke quote voor mijn situatie.

Ze hebben een distributie center in groot britannië, ze sturen hem eerst daar naar toe en vanuit daar naar mijn huis in Nederland. Dit scheelt me zo'n 300-400 euro. Dikke service dus!

Is wel vet. Als je hem hebt maak een review please. Ik ben eigenlijk wel benieuwt

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Zijn er nog ontwikkelingen? Ik wil deze laptop ook graag aanschaffen.

Ik ben benieuwd hoe alles is verlopen voor DakoJaxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik heb nogal veel slechte verhalen over hidevoltion gelezen, durfde er zelf eerlijk gezegd niet te bestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ik ben zelf ook benieuwd naar de Razer Blade :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:20

Major_ton

Shoot!

DakoJaxx schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:03:
Update:

2 maanden verder... Is het allemaal gelukt? Ben je happy?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakoJaxx
Hallo allemaal,

Ik zie nu pas dat deze forum post nog een aantal reacties heeft gekregen. Om even een update te geven : ik heb het uiteindelijk (nog) niet gedaan. Toen ik deze post maakte zou ik de volgende maand genoeg geld hebben om hem te kopen. Ondertussen zijn er nog een aantal kosten voor mij bij gekomen wat er voor gezorgd heeft dat ik het niet heb kunnen doen. 2800 euro is toch best wel veel geld. Als ik er nog mee door ga dan laat ik zeker nog wat weten, maar voor nu : Deal's off.

Groetjes,

DakoJaxx
Pagina: 1