"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Tenzij natuurlijk bij jouw bak gewoon de lagers aanlopen.
Nee, de ball-bearings lopen zeker niet aan. Ik zal es proberen om met m'n dremel die geintegreerde fanguard eruit te slijpen en evt. te vervangen door zo'n andere losse, chromen fanguard; het geluid is namelijk echt het suizen van lucht langs een oppervlak.Op zaterdag 16 juni 2001 23:03 schreef Toink het volgende:
Sommige voedingen zijn ook temperatuurgestuurd zodat ze zodra het systeen op bedrijfstemperatuur komt harder gaan blazen. Zo 1 heb ik er ook. Weinig aan te doen want zo'n bak heeft koeling nodig.
Tenzij natuurlijk bij jouw bak gewoon de lagers aanlopen.
Voor al diegenen die hun Aopen psu-fan willen vervangen door zo'n panaflo of sunon 80mm apparaat, ik heb het in mijn fsp-300-60bt (hq08a) geprobeerd met de sunon, maar het effect is niet waarneembaar. In mijn geval niet, that is...
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Kijk dus eens naar een goede voeding en check even of die op de AMD site staat. Let dan goed op het geluidsniveau, dat je vrijwel altijd in de specificaties vindt.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
In dit geval is er iets mis met de voeding. Lijkt erop dat de fan problemen heeft met de stroomtoevoer, en daarom meer toeëigent zeg maar. Gevolg: gaat harder draaien.
Zoiets valt gewoon onder de garantie. Dus schroef je voeding er even uit en ga ermee terug en wissel het om voor een nieuwe.
Ik zal eerst eens kijken wat Aopen er zelf op te zeggen heeft, temeer omdat erg veel mensen het zelfde euvel lijken te hebben met de fsp300-60bt voeding...Op zondag 17 juni 2001 10:42 schreef nognix het volgende:
A-open voedingen hebben geen toerental-regeling oid. Die lopen dus constant op dezelfde snelheid.
In dit geval is er iets mis met de voeding. Lijkt erop dat de fan problemen heeft met de stroomtoevoer, en daarom meer toeëigent zeg maar. Gevolg: gaat harder draaien.
Zoiets valt gewoon onder de garantie. Dus schroef je voeding er even uit en ga ermee terug en wissel het om voor een nieuwe.
Verwijderd
Bij die vriend hoor je zijn fan lucht trekken, die fan trekt wel 3 keer zo hard als de mijne.
Soms heb je een goede fan en soms krijg je een slechte. Gewoon een andere insteken.
heb ook zo'n kast waar af en toe veel herrie uitkomt..
Bij mij was de oplossing, koeler uit voeding halen en smeren met olie.. loopt ie weer als een zonnentje..
Of de standard cooler vervangen met een mooie sunon natuurlijk,
Maar goed, ik heb denk ik de oplossing gevonden:
Gewoon die vingerguard uit de psu slijpen/dremelen, heb ik vanavond gedaan en het resultaat is geweldig; je hoort praktisch geen verschil meer tussen hoge en lage toeren...
Verwijderd
Probeer eens de punt van een A4tje tegen de vinnen van de fan te houden (als hij draait). Dat klappert even, maakt niets kapot, maar klappert mooi al de rommel eraf.
En, net als bij het pottenbakken, brengt het de fan weer in balans.
Ik heb ook zo'n stofzuiger van A-Open. Ik heb ze gebeld en ze zeiden letterlijk: Meneer, als u een stille kast wilt, moet u een duurdere kopen. Deze goedkope kastjes maken nu eenmaal herrie. Juist ja...10 keer meer dan mijn oude noname die 100 piek goedkoper was.Op zondag 17 juni 2001 13:55 schreef HaveBlue het volgende:
Ik zal eerst eens kijken wat Aopen er zelf op te zeggen heeft, temeer omdat erg veel mensen het zelfde euvel lijken te hebben met de fsp300-60bt voeding...
Ik heb de fan er uit gesloopt en er een panaflo voor in de plaats gezet. De kast is nu redelijk stil. Zeker nu toen ik ook het rooster uit de voeding had geknipt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.
![]()