Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
beste allen,
aangezien de stock koeler van mijn i5-4670k niet helemaal jofel is, en ik met deze koeler zoiezo niet alles uit mijn overclockbare processor en z97 moederbord kan halen, ben ik van plan mijn koeler te vervangen.
ik kreeg van een andere tweaker een Corsair Hydro H50 aangeboden.
nu is mijn vraag: is deze koeler goed genoeg voor deze processor, er staan geen tests met deze processor online omdat de koeler uit een ander tijdperk komt. :)
er wordt 27,50 voor gevraagd, dit lijkt mij een redelijke prijs. daar zal ook nog een tubetje koelpasta bij gekocht moeten worden.
welk merk koelpasta kan ik het beste gebruiken?
kan ik de radiator beter achter of bovenin mijn Phanteks Enthoo Pro installeren?

ik zie wel reacties binnenkomen!
Groet,
Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:50
Hoi Stijn
Voor jouw cpu is deze koeler goed genoeg,wat je mischien in de toekomst nog kunt doen is er een tweede soort gelijke fan bij zetten (push pull).
Het is wel zo dat er betere closed loop waterkoeling setjes zijn met grotere radiateurs maar die zijn dan ook duurder.
Je kunt hem overal plaatsen als je hem achterop je kast zet komt die case fan te vervallen wat mischien weer zonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
ik heb bovenin de case ook al 3x 140mm fans geplaatst, dus ik denk dat achterin de case toch het beste is.
ik zat er ook aan te denken om de buizen langs de PSU-shroud te laten lopen, en de radiator in de onderkant van de kast te plaatsen. maar ik denk dat de buizen daar te kort voor zijn. :(

welke (nieuwe) koeler raad je aan bij een budget van 50-60 euro?

[ Voor 10% gewijzigd door sjettepetJR. op 29-03-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

sjettepetJR. schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:58:
beste allen,
aangezien de stock koeler van mijn i5-4670k niet helemaal jofel is, ...
Zit die koeler echt goed vast?

http://nl.hardware.info/p...ctervaring-door-lip#pasta

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
ik heb het over een mankement waar de processorkoeler willekeurig 0,5 - 2 seconden uit staat. de koelpasta zat al op de processor, dus dit geeft gewoon goede dekking.

ik had even gekeken: de Cooler Master Nepton 140XL leek mij wel goed, staat wat netter in mijn kast omdat het 140mm is.
zal er een groot verschil zijn tussen de prestaties van de H50 en 140XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen waarom je voor een closed loop wilt gaan? Lucht koelt beter, stiller en goedkoper dan closed loops. Enkel idle (wanneer de pomp niks doet) zijn die dingen vaak wat stiller. Zeker als je er maar zo'n €60,- tegenaan wilt gooien.

Zie o.a.: http://www.techspot.com/r...r-cooling-vs-air-cooling/

Het verschil is daar marginaal terwijl er 240x120mm rads worden getest en jij hier in het topic enkel 120x120 en 140x140 rads aanhaalt.

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 29-03-2015 18:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
D4NG3R schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:02:
Mag ik vragen waarom je voor een closed loop wilt gaan? Lucht koelt beter, stiller en goedkoper dan closed loops. Enkel idle (wanneer de pomp niks doet) zijn die dingen vaak wat stiller. Zeker als je er maar zo'n €60,- tegenaan wilt gooien.

Het verschil is daar marginaal terwijl er 240x120mm rads worden getest en jij hier in het topic enkel 120x120 en 140x140 rads aanhaalt.
wat voor lucht koeler raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat een 140mm xl idd beter en mooier staat (dan kun je mischien je orginele case fan gebruiken)de beste lucht koeler staat ongeveer gelijk aan de slechtste closed loop koeler en is aanzienlijk mooier(teminste vind ik) je gaat geen Phanteks case kopen om er een blok staal met een paar fans erop er in te zetten😗😚😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
maus3142 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:39:
Ik denk dat een 140mm xl idd beter en mooier staat (dan kun je mischien je orginele case fan gebruiken)de beste lucht koeler staat ongeveer gelijk aan de slechtste closed loop koeler en is aanzienlijk mooier(teminste vind ik) je gaat geen Phanteks case kopen om er een blok staal met een paar fans erop er in te zetten😗😚😀
Gemixtr meningen over lucht en water koeling. :/
Ik vind ook dat een waterkoeler mooier staat, en vanwege de grote heatspreaders op het moederbord kan ik ook nog wel eens problemen krijgen met het installeren van lucht koelers.
Op de 140XL zitten standaard 2 fans. Dus een fan erbij zal niet helpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
sjettepetJR. schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:22:
[...]

wat voor lucht koeler raad je aan?
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
Als die in je case past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

D4NG3R schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:02:

Ik heb zowel lucht als (closed loop) water koeling gehad en beide zijn ze onhoorbaar. Prestaties lopen niet ver uiteen in mijn ervaring. het groete voordeel van een (closed loop) is dat het een lekker klein blokje is waardoor je kast er van binnen wat beter uitziet. Ook moet je rekening houden met een luchtkoeler of deze wel goed past in je moederbord i.c.m. je geheugen reepjes.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
ik denk toch dat ik voor de Nepton 140XL, ik zag er een in de V&A staan, waar de koelpasta nog bij zit. ongebruikt natuurlijk. :P
de koelpasta van Cooler Master lijkt mij toch goed?
ik moet wel nog even kijken of de fans+radiator niet het koelblok op het moederbord raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

TTLCrazy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Ik heb zowel lucht als (closed loop) water koeling gehad en beide zijn ze onhoorbaar. Prestaties lopen niet ver uiteen in mijn ervaring. het groete voordeel van een (closed loop) is dat het een lekker klein blokje is waardoor je kast er van binnen wat beter uitziet. Ook moet je rekening houden met een luchtkoeler of deze wel goed past in je moederbord i.c.m. je geheugen reepjes.
Het verschil is marginaal klein als je high-end luchtkoelers met high-end closed loops vergelijkt. Echter zijn de duurdere luchtkoelers te vinden in het zelfde prijssegment als de goedkopere closed loops.

Custom loops kan je het absoluut niet mee vergelijken, die gaan niet alleen in prijs maar ook in prestaties ver vooruit op lucht.

De meeste gebruikers denken bij voorbaat al dat een closed loop beter is als een degelijke luchtkoeler omdat 'Water!!111!". Ware het niet dat de low-end loops vaak geen stille pomp en een vrij kleine rad hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 30-03-2015 15:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

D4NG3R schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Het verschil is marginaal klein als je high-end luchtkoelers met high-end closed loops vergelijkt. Echter zijn de duurdere luchtkoelers te vinden in het zelfde prijssegment als de goedkopere closed loops.

Custom loops kan je het absoluut niet mee vergelijken, die gaan niet alleen in prijs maar ook in prestaties ver vooruit op lucht.

De meeste gebruikers denken bij voorbaat al dat een closed loop beter is als een degelijke luchtkoeler omdat 'Water!!111!". Ware het niet dat de low-end loops vaak geen stille pomp en een vrij kleine rad hebben.
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten inderdaad.

Zoals gezegd ben je met een fatsoenlijke luchtkoeler voor het minste geld het beste uit.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1