Luidsprekers inbouw en versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
Goedemorgen,

Ik en mijn vader zijn bezig met een tuinhuisje en veranda. Nu zijn we best wel muziekliefhebbers en vooral tijdens een feestje een rustig achtergrond muziekje aanzetten.

Nu heb ik eens via internet en personen uit de buurt rond gekeken, we zijn nu bezig met het afwerken van het bovenkant van de veranda. Onderkant blijft voorlopig nog open aangezien we nog lang niet zeker zijn wat we er allemaal inbouwen in het plafon. (spotjes, luidsprekers enzo enzo) ..

Nu heb ik als taak gekregen om te kijken wat er allemaal op de markt is qua luidsprekers. Maar aangezien ik dus echt de ballen verstand heb van dit soort spul en appratuur weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken op internet. Ik heb wel het een en ander gevonden maar er zijn boxen van 20 euro p/s en 120 euro p/s ik weet niet waar ik op moet letten.

Tuinhuis:
Hier is data en coax aanwezig, het liefst zouden we een versterker bij de TV neer willen zetten (in het tuinhuis) en die dan draadloos de boxen aanstuurt in de veranda.

Ik heb wel gezien dat er van die draadloze inbouw bluetooth speakers zijn maar hoe werkt dit dan?

Veranda:
In de veranda komen 2 a 3 stuks luidsprekers, die wel door stroom gevoed kunnen worden maar de audio kabels kunnen helaas niet naar het tuinhuisje.

Het liefst als we onder de veranda zitten dat we de iPhone of iPad aanzetten en een muziek afspelen dat deze dan automatisch over de boxen gaat.

Nu zijn mijn vragen aan jullie (experts):
  • Is dit uberhoud mogelijk deze opzet?
  • Bestaan er draadloze speakers (inbouw) bluetooth met goede kwaliteit?
  • Welke versterker raden jullie mij aan?
  • Heb ik nog iets van een draadloze ontvanger nodig? Zo ja welke?
Nu hoeft het van mij niet allemaal op het higd end gebied te zijn, speakers als daar mooie bas uitkomt is al voldoende.

Mijn eisen:
  • Versterker moet draadloos kunnen streamen van boxen
  • Het liefst dat mijn device ook draadloos kunnen streamen naar de versterker maar dit maakt niet uit als dit aangesloten moet worden via een 3,5mm audio kabel.
  • Boxen moeten van goede kwaliteit zijn (maar hoeft geen dure te zijn.)
Dinsdag komt de elektricien. Ik ga mijn vragen ook aan hem vragen en kijken wat hij kan bieden.

Alvast bedankt voor jullie hulp, mocht er iets onduidelijk zijn dan hoor ik het graag. Heb het zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen. :P

Groet,
Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 16:50
https://www.hifiklubben.n...ustom-install-en-outdoor/
Misschien handig, hebben allemaal soorten speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Bedankt!

http://www.aquasound.nl/keuken-audio-bluetooth-music-center/ dit kwam ik ook nog tegen, zoiets bedoelde ik eigenlijk. Maar ik zie dat je hier de speakers nog moet aansluiten. En dat de telefoon -> versterker wel draadloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Je kunt hier echt alle kanten mee op ligt er helemaal aan hoeveel geld en dergelijk dat je hiervoor wil uitgeven.
Ik zou zelf voor een versterker met eventueel bluetooth gaan en dan de speakers gewoon met een draadje aansluiten hiermee heb je gewoon de meeste mogelijkheden.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:01:
Je kunt hier echt alle kanten mee op ligt er helemaal aan hoeveel geld en dergelijk dat je hiervoor wil uitgeven.
Ik zou zelf voor een versterker met eventueel bluetooth gaan en dan de speakers gewoon met een draadje aansluiten hiermee heb je gewoon de meeste mogelijkheden.
Maar het punt is dat ik geen draadje kan trekken als de versterker in het tuinhuisje wil zetten.

Maar het is dus wel mogelijk, heeft er iemand suggesties voor inbouw bluetooth boxen?

Want inprecipe kan ik er toch elke versterker op de boxen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Of je gaat voor deze http://www.marmitek.com/n...sterkers/boomboom-430.php en zoekt daar een paar deftige speakers bij bijv. die cambridge uit dat linkje die Jochemd13 gaf https://www.hifiklubben.n...ustom-install-en-outdoor/ dan denk ik dat als je de boel een beetje lostrekt je geluid genoeg hebt.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:55:
Of je gaat voor deze http://www.marmitek.com/n...sterkers/boomboom-430.php en zoekt daar een paar deftige speakers bij bijv. die cambridge uit dat linkje die Jochemd13 gaf https://www.hifiklubben.n...ustom-install-en-outdoor/ dan denk ik dat als je de boel een beetje lostrekt je geluid genoeg hebt.
En deze kan ik dan draadloos aansluiten met de speakers? Want het valt me op dat er bar weinig inbouw bluetooth speakers zijn of ik zoek verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Jordyz op 29-03-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Jordyz schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:59:
[...]

En deze kan ik dan draadloos aansluiten met de speakers? Want het valt me op dat er bar weinig inbouw bluetooth speakers zijn of ik zoek verkeerd.
Inbouw bluetooth is er volgens mij ook heel weinig, of misschien zelfs helemaal niet. Waarom bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Jochemd13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Inbouw bluetooth is er volgens mij ook heel weinig, of misschien zelfs helemaal niet. Waarom bluetooth?
Dat lijkt me wel handig, maar dat hoeft eigenlijk niet meer.

Ik ga zo even een tekening van de veranda kopieren en even schetsen. Daarna publiceer ik hem hier.

Die boomboom 430 spreekt mij wel aan, maar zie ik het goed dat ik daar 2 luidsprekers op kan aansluiten? Het liefst zo ik er eentje willen met 3.

Ik teken zo even de luidsprekers op de tekening, dan teken ik de leidingen naar welke hoek ze gaan en die boomboom 430 monteer ik op het plafon als het plafon erin zit. (voorlopig nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Die werkt hetzelfde als degene die jij aangaf alleen is een stukje goedkoper.
versterker ergens onder de veranda plaatsen (wel een beetje uitkijken met de koeling en vocht) voeding versterker in stopcontact, draden van versterker naar speakers en streamen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:07:
Die werkt hetzelfde als degene die jij aangaf alleen is een stukje goedkoper.
versterker ergens onder de veranda plaatsen (wel een beetje uitkijken met de koeling en vocht) voeding versterker in stopcontact, draden van versterker naar speakers en streamen maar.
Ja dit, ik ga het even uitwerken dan krijgen jullie er ook een beter beeld van :P

[ Voor 83% gewijzigd door Jordyz op 29-03-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Mocht je toch nog gebruik willen maken van een line in 3,5 mm2 is is er ook nog een boomboom460

[ Voor 6% gewijzigd door Read op 29-03-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Iemand anders had de tekening mee dus dan maar op deze manier.
Dit is ongeveer het opzetje van de veranda. Ik zou er het liefst 3 luidsprekers in willen doen. Kan dit ook met de BoomBoom 430? Ik zie namelijk alleen maar 2 aansluitingen voor de speakers.

Na nader inzien heb ik toch besloten om de luidsprekers aan te sluiten met draad en dan via een PVC buis naar een centrale hoek te laten gaan.

Vervolgens als het plafon helemaal afgewerkt is doe ik de BoomBoom (of in ieder geval de versterker) in de hoek plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4lApm4n.png

Ik heb op internet verschillende luidsprekers gezien, maar waar zou ik rekening mee moeten houden? Ik hoef namelijk geen discotheek boxen te hebben maar voor zachtjes achtergrond muziek? Ik zie regelmatig boxen van 20 á 30 euro p/s. Zijn deze boxen goed?

Als iemand suggesties heeft over hoe ik het beter kan aanmaken hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Ik zou gewoon voor 2 speakers gaan als je die over dat oppervlakte verdeeld denk ik dat het leuk genoeg klinkt.
Mocht het echt niet anders willen zou je nog kunnen overwegen om 2 paar speakers te nemen en die dan in serie aan te sluiten op de versterker dus 2 op het ene kanaal van de versterker en 2 op het andere kanaal van de versterker.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/graphics/infolib/carlib/parser.gif
Niet parallel daar houden de meeste versterkers niet van wegens te lage weerstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Read op 29-03-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:42:
Ik zou gewoon voor 2 speakers gaan als je die over dat oppervlakte verdeeld denk ik dat het leuk genoeg klinkt.
Mocht het echt niet anders willen zou je nog kunnen overwegen om 2 paar speakers te nemen en die dan in serie aan te sluiten op de versterker dus 2 op het ene kanaal van de versterker en 2 op het andere kanaal van de versterker.

[afbeelding]
Niet parallel daar houden de meeste versterkers niet van wegens te lage weerstand.
Maar bestaan er geen versterkers die 3 uitgangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Zou ik niet weten vast wel ,maar meeste versterkers zijn stereo dus 2 kanalen of het moeten 5.1 of 7.1, etc etc versterkers zijn maar dan praat je over home theater systemen.
Je zou ook op 1 kanaal 2 speakers aan kunnen sluiten en op de andere 1 doch dan zal het signaal uit de speakers verschillende sterktes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:09:
Zou ik niet weten ,meeste versterkers zijn stereo dus 2 kanalen of het moeten 5.1 of 7.1, etc etc versterkers zijn maar dan praat je over home theater systemen.
Je zou ook op 1 kanaal 2 speakers aan kunnen sluiten en op de andere 1 doch dan zal het signaal uit de speakers verschillende sterktes hebben.
Nja, als het echt niet anders kan begin ik eerst met 2. Zoals ik al eerder vertelde zij ik van het plafon blijft toch ook open dus ik kan nog alle kanten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Mocht je over meer geld kunnen beschikken is sonos play1 ook een oplossing alleen werkt dat systeem iets anders en is die wel bestand tegen vocht maar niet tegen water maar wel uit te bereiden met meerdere speakers.
En mocht sonos helemaal bevallen kun je het in elke ruimte van je huis plaatsen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=B2BDi8CVMr4]

[ Voor 70% gewijzigd door Read op 31-03-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:29:
Mocht je over meer geld kunnen beschikken is sonos play1 ook een oplossing alleen werkt dat systeem iets anders en is die wel bestand tegen vocht maar niet tegen water maar wel uit te bereiden met meerdere speakers.
En mocht sonos helemaal bevallen kun je het in elke ruimte van je huis plaatsen.

[video]
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken maar de BoomBoom komt helemaal achter in de hoek te hangen en het zal hoogst waarschijnlijk niet echt nat worden. Vochtig ook niet.

Ik ga het eerst proberen met 2, want het is voor mij ook maar even kijken hoe en wat aangezien ik er nog nooit ervaring mee heb gehad :+

Aangezien als je meer luidsprekers wil toch al snel op een ander prijs niveau komt en op een groter kast terwijl ik deze juist mooi weg kan werken..

[ Voor 8% gewijzigd door Jordyz op 29-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Post je het resultaat effe ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Je video werkt niet :(

Zo volgens mij wel
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=B2BDi8CVMr4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Read schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:56:
Post je het resultaat effe ben wel benieuwd.
Zal ik doen! We zijn nu nog bezig met het dak, over een aantal weken zal het platdak er wel opliggen.
Dinsdag komt de elektricien en ga ik ook even vragen of dat hij nog imput heeft.

Maar het lijkt me ook wel een gaaf projectje :P

Oja, heeft iemand ervaring met de BoomBoom 430? Hoe zit het eigenlijk met de bluetooth beveiliging? Kan iedereen er zomaar mee verbinden? Of kan ik er een wachtwoord of iets dergelijks erop zetten zodat als gasten bij ons zijn niet zomaar alles kunnen gaan streamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Inmiddels is de tijd aangebroken, we zitten al geregeld onder het afdak maar missen inderdaad nog de muziek.

Marmitek Boomboom 430, is dit nog een goede keuze? Of wordt er een andere aangeraden?

En qua speakers, het is voor buiten. Kan iemand mij aanraden welke speakers goed klinken en niet te duur zijn. Budget tussen de 20 en 60 per speaker, ik weet niet of dat genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:41

FCC

Ja kan naar speakers kijken die in boten gebruikt worden (waterbestendige autospeakers..) Deze bijvoorbeeld. Zijn ook makkelijk in te bouwen, draadjes naar die Marmitek en klaar is Klara ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Of bijvoorbeeld de speakers van artsounds worden veel in winkels gebruikt.
http://www.eshop.nl/merk/Artsound.html
Mocht je iemand weten die toegang heeft tot de technische unie kan er vaak wel een leuke korting bij geregeld worden

Pagina: 1