Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Ik zit een beetje te kijken wat m'n opties zijn qua verzekeren en kwam Klikzeker tegen. Het lijkt op Google een prima verzekeraar te zijn maar ik kan nergens de voorwaarden of 'kleine lettertjes' vinden. Ik las ergens iets over een eigen risico van €50 maar dat is gek genoeg niet terug te vinden dus ben ik benieuwd of jullie hier bekend mee zijn.

Voor de prijs van een fatsoenlijk hoesje kan ik al een jaar verzekerd zijn en €50 voor een kapot scherm lijkt me niet verkeerd. En hoe bepaal je de waarde van het toestel, via de price watch? Want een 64gb komt net onder de grens van €750 uit.

https://www.klikzeker.nl/...Ibt_pPHzMQCFY_MtAodc2cANg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587363

https://d3zvs3k20sqlo.clo...avv_rnv_mel.pdf?1a91c6c49
denk dat je het daar wel zou moeten vinden. Klinkt overigens inderdaad niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Je kunt beter Apple Care plus nemen. Zelfde prijs na 2 jaar, en rechtstreeks via Apple. Alleen 20 euro meer eigen risico. Maar wel van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 23:06
Je kan ook bij iCentre terecht. Heet iCare. Check de website of ga langs een winkel. Eigen risico nooit meer dan 70 euro bij diefstal of eigen schade.

AppleCare moet je binnen 60 dagen na aankoop aanschaffen geloof ik en je kan maar twee keer een schade melden. Voordeel is wel, Apple garantie en technische support gaat van 1 jaar en 90 dagen support naar 3 jaar voor beide!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwi159 op 30-03-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:29
Verwi159 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:05:
Je kan ook bij iCentre terecht. Heet iCare. Check de website of ga langs een winkel. Eigen risico nooit meer dan 70 euro bij diefstal of eigen schade.

AppleCare moet je binnen 60 dagen na aankoop aanschaffen geloof ik en je kan maar twee keer een schade melden. Voordeel is wel, Apple garantie en technische support gaat van 1 jaar en 90 dagen support naar 3 jaar voor beide!
Garantie (en support) gaat naar 2 jaar voor iOS devices, niet 3 jaar zoals bij de macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05 11:19
www.smartphonepolis.nl is ook een goede. Mooie hiervan is dat je direct bij aangesloten winkels langs kan gaan voor reparatie. Dus niet meer opsturen en twee weken op je toestel wachten :D

[ Voor 59% gewijzigd door hdtracer op 30-03-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Let op met AppleCare en lees de uitsluitingen maar goed door. Bijvoorbeeld diefstal is uitgezonderd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik zit in het zelfde schuitje.. had ook gekeken naar verzeker buitenshuis polis van achmea. was rond de 50 euro zonder eigen risico. ook gelijk andere apparaten verzekerd.

Apple Care + is gebonden aan je tel. dus bij doorverkoop telt het weer mee met de waarde van de telefoon.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Ik heb em zojuist bij Klikzeker afgesloten, inclusief korting 54 euro voor een jaar.
Wat voelt 't vervolgens goed om m'n iPhone uit z'n hoesje te halen. :*)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 31-03-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 13:09
De afschrijving gaat wel behoorlijk hard. Na 6 maanden al 20 %, na een jaar 40 %.

Bij diefstal, als je dat meeverzekerd hebt (eigendomsdelict zoals ze het zo mooi noemen in de voorwaarden), is het eigen risico 25% van de nieuwprijs (bij een aanschafprijs van 400 euro, dus 100 euro eigen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678743

hey.

ik heb vandaag een tweedehands iPhone 5s gekocht. deze wil ik graag verzekeren (aangezien ik geen ervaring heb met de inboedelverzekering van mijn ouders. deze loopt via Meeus, iemand ervaring mee?)

ik dacht aan: ANWB (68 eur), Unigarant (72 eur), Klikzeker (50 eur).

https://www.anwb.nl/premieberekenen/mobielverzekering
http://www.unigarant.nl/v...eleapparatuurverzekering/

het kan ook iets anders zijn. wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Anoniem: 678743 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:38:
hey.

ik heb vandaag een tweedehands iPhone 5s gekocht. deze wil ik graag verzekeren (aangezien ik geen ervaring heb met de inboedelverzekering van mijn ouders. deze loopt via Meeus, iemand ervaring mee?)

Volgens mij moet je binnen een bepaalde periode een verzekering afsluiten... Tussen de 30 en 60 dagen na aanschaf met factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat klopt niet altijd. bijv. bij de ANWB hoef dat niet. zij willen wel een bewijs bijv. de bon met de waarde.
ik weet nog steeds niet wat te kiezen, iemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 678743 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:30:
dat klopt niet altijd. bijv. bij de ANWB hoef dat niet. zij willen wel een bewijs bijv. de bon met de waarde.
ik weet nog steeds niet wat te kiezen, iemand die kan helpen?
Anwb verzekering is prima. Kijk ook eens naar de buitenhuis verzekering electronica van centraal beheer achmea. Voor 3,50 dacht ik per maand ben je dan verzekerd. Jaren gehad, 1 keer claim ingediend en bedrag uitgekeerd gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alwaysleft schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Anwb verzekering is prima. Kijk ook eens naar de buitenhuis verzekering electronica van centraal beheer achmea. Voor 3,50 dacht ik per maand ben je dan verzekerd. Jaren gehad, 1 keer claim ingediend en bedrag uitgekeerd gekregen!
bedankt voor de antwoord! :)
ik kies toch voor een inboedelverzekering met extra buitenhuis verzekering.
wij hebben een inboedelverzekering via Meeus lopen, deze biedt ook een buitehuisverzekering voor 4,95 per maand. wel hoort daarbij een eigen risico van 50 euro per keer.
bij achmea betaal je voor de eerste keer geen risico, daarna wel 100 euro, als ik het goed begrijp.
wat raad jij mij aan in dit geval?

ook schrijf je 'jaren gehad', ben jij naar iets anders overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400599

Anoniem: 678743 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:38:
hey.

Je kunt ook Coveryou meenemen in je overweging. (disclaimer: ik werk hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851613

Mijn advies, klikzeker niet doen!! Klink allemaal heel mooi, maar als je echt gebruik moet maken van klikzeker laten ze je heel lang wachten. Ik zit nu al 6 weken zonder Iphone. Onderdelen zijn door klikzeker besteld en nog steeds niet op voorraad.Ze zijn bij klikzeker totaal niet meedenkend of meewerkend. Er is niemand die ook maar iets voor je regelt. Doe het niet, krijg je spijt van.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 851613 op 10-12-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 07:36
Anoniem: 256912 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 05:32:
Ik zit een beetje te kijken wat m'n opties zijn qua verzekeren en kwam Klikzeker tegen. Het lijkt op Google een prima verzekeraar te zijn maar ik kan nergens de voorwaarden of 'kleine lettertjes' vinden. Ik las ergens iets over een eigen risico van €50 maar dat is gek genoeg niet terug te vinden dus ben ik benieuwd of jullie hier bekend mee zijn.

Voor de prijs van een fatsoenlijk hoesje kan ik al een jaar verzekerd zijn en €50 voor een kapot scherm lijkt me niet verkeerd. En hoe bepaal je de waarde van het toestel, via de price watch? Want een 64gb komt net onder de grens van €750 uit.

Kleine lettertjes zijn vaker dat ze perse willen dat jij het ergens laat repareren, een kennis van mij heeft dat gehad met zijn iPhone 7. Scherm en de achter cameralens gebarsten.. Moest perse bij 1 of ander bedrijf die door Apple gecertificeerd zou zijn.. Ondanks dat het op hun site nergens te vinden was(de site van het reparatiebedrijf) heeft hij het toch daar laten repareren.

Vervolgens ook al accu problemen, en vanwege de accu naar Apple in Amsterdam gegaan. Daar kwamen ze tot de conclusie dat er allemaal imitatie onderdelen in zijn iPhone gepropt zijn, conclusie: garantie vervallen.

:D:D:D:D:D:D Leuk die verzekeraars.

Volg het advies op en neem het bij Apple zelf (Apple Care?), 2e optie is natuurlijk altijd door een verzekeraar te nemen waar je ook bij Apple zelf terecht kan voor de reparaties.
Maar goed dan kan je bij optie 2 alsnog onvindbaar kleine lettertjes hebben -.-

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 10-12-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 07:36
Anoniem: 400599 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:54:
[...]

En dan kan de topicstarter gewoon alle reparatieonkosten laten dekken door coveryou? Ook wanneer de TS netjes naar Apple's eigen winkel gaat in Amsterdam?

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 10-12-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Anoniem: 400599 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:54:
[...]

Leuk, maar is inboedel gewoon niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:38
Berlinetta schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:39:
[...]

Leuk, maar is inboedel gewoon niet beter?
Inboedel verzekering is geen garantie.

Mn iPhone 6 de homeknop werkte niet meer (binnen de garantie). Ik naar mediamarkt om garantie te claimen. Wat denk je. Waterschade zonder dat de indicators zijn aangegaan.

Omdat ik niet kan aantonen hoe die vochtschade is ontstaan word het niet gedekt door de inboedelverzekering (keren namelijk alleen uit als hij in de wc is gevallen of een glas vloeistof)

En omdat er waterschade is gevonden vervalt complete garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:00:
[...]

Mn iPhone 6 de homeknop werkte niet meer (binnen de garantie). Ik naar mediamarkt om garantie te claimen. Wat denk je. Waterschade zonder dat de indicators zijn aangegaan.

Omdat ik niet kan aantonen hoe die vochtschade is ontstaan word het niet gedekt door de inboedelverzekering (keren namelijk alleen uit als hij in de wc is gevallen of een glas vloeistof)

Dat is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Jboy1991 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:00:
[...]

Lekker vaag verhaal. Waterschade constateren zonder dat de indicators verkleurd zijn.
Second opinion vragen bij een Apple Store als je het mij vraagt.

Een extra verzekering op een telefoon afsluiten waar ook nog eens een eigen risico op zit is in mijn ogen pure geldklopperij.

Het is of inboedel of een tegenpartij en anders ben je zelf dom bezig geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:38
GeeMoney schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:24:
[...]

Lekker vaag verhaal. Waterschade constateren zonder dat de indicators verkleurd zijn.
Second opinion vragen bij een Apple Store als je het mij vraagt.

Een extra verzekering op een telefoon afsluiten waar ook nog eens een eigen risico op zit is in mijn ogen pure geldklopperij.

Het is of inboedel of een tegenpartij en anders ben je zelf dom bezig geweest >:)
Lang verhaal heb mij er maar bij neergelegd en zelf de homeknop vervangen. Was 8€ kwijt. En aangezien ik mijn garantie al kwijt was doordat in het systeem is gezet (imei gekoppeld) dat er waterschade is gecontracteerd. Dan had ik niks ge verliezen
Pagina: 1