Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15 inch laptop van 900-1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 12:18
Hallo allemaal. Ik zoek een laptop voor mijn werk, maar ik heb tot nu toe nog geen knoop kunnen doorhakken. Hopelijk kunnen jullie me adviseren.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral gebruikt worden voor programmeren en intensieve berekeningen. Denk aan statistische modellen bouwen voor grote hoeveelheden data, tekstanalyse, beeldherkenning. Ik game niet, maar de GPU gaat wel gebruikt worden door technische software voor bepaalde berekeningen (matrixberekeningen enzo), dus die is wel belangrijk.

Wat is je budget?
Mijn budget is 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag naar mijn werk, maar ik vind gewicht niet zo heel belangrijk. Accuduur ook niet echt, aangezien ik voornamelijk ingeplugd zal werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
-Belangrijkste is dat er een snelle quad-core CPU en een solide GPU in zit van NVIDIA (ivm bepaalde berekeningen waarvoor hij CUDA enabled moet zijn) van het niveau GeForce GTX 850M of beter.
-Geheugen moet minimaal 8GB zijn en uitbreidbaar naar 16GB.
-15-16 inch scherm
-SSD zou leuk zijn, maar dat verwacht ik niet met dit budget. Als het later makkelijk ingebouwd kan worden zou dat mooi zijn.
-Het liefst een model dat stevig aanvoelt. Ik kan niet zo goed tegen buigen en kraken :)

Tot nu toe gevonden:
Tot nu toe is mijn oog op deze twee gevallen:

Asus N551JK-CN158H
Deze ziet er solid uit en heeft de juiste specs. Hij schijnt ook stevig aan te voelen. Maak me wel zorgen om alle klachten over de wifi ontvangst van asus modellen uit de n551JK serie. En dit is misschien een beetje mierenneuken, maar ik ben niet echt geen fan van het keyboard met zilvere toetsen op een zilvere achtergrond en de toetsen lijken ook redelijk ver uit te steken.

Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
Deze heeft een Hybrid-HDD (merk je dat echt?) en een betere GPU, wat heel mooi is. Daarentegen schijnt het scherm wel erg slecht te zijn.

Ik heb het idee dat er niet heel veel te koop is binnen mijn budget. Hebben jullie nog advies/aanvullingen voor me?

Bedankt!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19
Als het scherm wat uitmaakt, zou ik niet de lenovo nemen. Slecht scherm

De Asus moet gewoon goed zijn denk ik, let wel op de hdd, want die is slechts 5400 rpm

• bartos88
Jochemd13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:23:
Als het scherm wat uitmaakt, zou ik niet de lenovo nemen. Slecht scherm

De Asus moet gewoon goed zijn denk ik, let wel op de hdd, want die is slechts 5400 rpm
Ik heb het idee dat ze allemaal 5400 rpm zijn in deze prijsklasse :'(

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19
bartos88 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:52:
[...]

Ik heb het idee dat ze allemaal 5400 rpm zijn in deze prijsklasse :'(
Dat valt dan ook behoorlijk tegen.

En deze? pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15F

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 18:24
Mocht een Dual core i5 ook genoeg zijn dan is dit een prima optie: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055

Met SSD & HDD & GeForce GTX 850M.

• ErwtEnEtEr
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-11 12:50
Hier een Asus met quadcore i7 en een 7200 rpm hdd, wel 750 GB opslag ipv 1 TB

pricewatch: Asus N550JK-CM524H

• bartos88
Thanks voor de reacties!

@jochemd13: Die Toshiba heeft een Radeon GPU en dat is helaas geen optie.

@Morpheus: Hij ziet er zeker goed uit, maar wel jammer van die i5. Die lijkt een stuk minder krachtig te zijn dan de i7 4710HQ en wat meer gericht op energiebesparing.

@ErwtEnEtEr Thanks, die was ik nog niet tegengekomen
Pagina: 1