webpage houtje touwtje waterkoeler

Pagina: 1
Acties:

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb een website gemaakt waar oa. info is te vinden over hoe mijn cpu watergekoeld wordt. Paar plaatjes erbij ect. 't Was gewoon een leuk projectje om het allemaal in elkaar te knutselen. Positieve reakties zijn welkom ! :)

http://httpd.chello.nl/~jp.krooman

Verwijderd

netjes

Verwijderd

Dat heb je goed voor elkaar.. inderdaad netjes, ook goed beschreven :)

Verwijderd

Koel! :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Mooi!
Die krijgt denk ik wel een vermelding in de FAQ.
Als hij nog afkomt, hè Bulldog? :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

leuk, je verteld alleen niet wat voor peltier je nodig hebt en wat voor voltage die peltier moet hebben om goed te werken :)
Het namelijk veel koeler kunnen volgens mij >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

COOL!

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 12:06 schreef AaroN het volgende:
leuk, je verteld alleen niet wat voor peltier je nodig hebt en wat voor voltage die peltier moet hebben om goed te werken :)
Hmm das een kwestie van lezen van instructies betreffende de werking van verschillende typetjes peltiers en vergelijken daarvan.
Het gaat erom dat het principe duidelijk is, en dat is het wel. :)

Verwijderd

Kan inderdaad nog wel wat koeler imho!
Maarre, het ziet er erg goed & netjes uit!

Vooral de bevestiging met plexiglas vind ik geniaal! Ik weet niet of het al eerder door iemand is gedaan, en of al een bekend truukje is. Het is in elk geval de eerste keer dat ik het zie, en het is imho perfect!

Mooi gelijkmatige druk (mits je alle schroefen evenveel draaien geeft), en een te zware druk voorkom je denk ik ook mooi omdat het plexiglas dan wel zal scheuren... En als je plexiglas van een goede dikte neemt (beetje experimenteren) buigt het ook nog een beetje door bij het vastschroefen zodat je de druk weer behoorlijk goed kunt bepalen (je kunt zien hoe ver het plexiglas is gebogen)... IDEAAL!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 16:52

xshredx

mooi gedaan!

• Wollige
Het kan idd nog veel koeler. Maar ik ik ben nog op zoek naar geschikt materiaal om de koelopstelling goed te isoleren zodat er geen condensvorming optreed. Maar het is geen geheim wat voor peltier ik heb gebruikt: het is een 80 Watt peltier gekocht bij Ned-Cool. Het werkt op 12 Volt van die afgebeelde pc-voeding (235 Watt standaard voeding). Wanneer ik de opstelling goed heb geisoleerd zal ik de website updaten en kijken of ik het voltage niet wat kan opschroeven richting de 16,1 Volt (=VMax).

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
80 Watt?? Dat wordt niet echt aanbevolen voor AMD's. Maar omdat het een 700MHz is, moet het net aan kunnen. Maar als je te ver gaat, gaat de peltier niet echt lekker meer werken.

• Wollige
Dat is zo maar deze duron 700 kan ik dus met deze koelopstelling stabiel krijgen op 1 Ghz op zijn standaard voltage. En het is toch leuk een perfomance winst te maken van meer dan 40% en tegelijk de temperatuur zo laag te houden, dusse 80 Watt voor een Duron lijkt misschien niet veel maar het werkt wel degelijk !

Enne mensen nog bedankt voor de leuke reakties ! Maar aanmoedigingen blijven altijd welkom hoor ! :)

Verwijderd

koud

Verwijderd

Das wel handig. Ik zal hem eens in mijn favorieten zetten. :)

Verwijderd

Idd, heel nette pagina!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:23
Hee, perfect. In de faq met die link. Jammer dat er geen tweakert van de maand award is, anders zou je zeker punten hebben gescoord :9
Pagina: 1