Toon posts:

Welke SSD moet ik kopen voor in mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga binnenkort deze laptop kopen en ik wil hier een SSD van 512GB in plaatsen. Ik zat zelf te denken aan een Samsung 850 Pro, maar ik vraag me af of die merkbaar beter is dan bijvoorbeeld een 850 EVO of misschien zelfs een Crucial MX? Welke heeft de beste prijs/prestatie verhouding voor in dit systeem?

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
Ik zou een Crucial MX100 nemen. Beste prijs / prestatie!

Verwijderd

Topicstarter
Klevertje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:47:
Ik zou een Crucial MX100 nemen. Beste prijs / prestatie!
Zal ik daarmee een boot tijd van <10 seconden halen? Ik heb momenteel een 840 EVO 240GB in mijn desktop zitten en daarmee haal ik 4 seconden. Dat is het enige wat mij echt uitmaakt, verder zal het qua applicaties laden wel goed zitten neem ik van elke SSD aan.

Ik kan Samsung SSD's trouwens met 20% korting halen via mijn werk, dus die hebben eigenlijk wel de voorkeur.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 23:51 ]

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
De Samsung EVO's hebben een hogere schrijfsnelheid. Maar de Crucials hebben daar in tegen weer databescherming.

Al met al zijn de SSD's van Crucial goedkoper, maar leveren een uitstekend product.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 15:09

BLACKfm

O_o

Koop je overigens dat exacte model laptop dat je aangeeft?
In de pricewatch staat een 300 euro goedkoper model met 8 gigabyte minder ram en 2gb minder vram.
Dat laptop geheugen kun je wel bijkopen, en 4gb op een 860m is wellicht overbodig.

Vind het prijsverschil echter wat groot voor enkel deze kleine verschillen, dus wellicht is het een bewuste keuze.

Verwijderd

Topicstarter
BLACKfm schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:54:
Koop je overigens dat exacte model laptop dat je aangeeft?
In de pricewatch staat een 300 euro goedkoper model met 8 gigabyte minder ram en 2gb minder vram.
Dat laptop geheugen kun je wel bijkopen, en 4gb op een 860m is wellicht overbodig.

Vind het prijsverschil echter wat groot voor enkel deze kleine verschillen, dus wellicht is het een bewuste keuze.
Ja, ik werk in een elektronicazaak waar ik bepaalde dingen met personeelskorting kan aanschaffen. Een heel groot aanbod hebben we niet, en de desbetreffende Lenovo komt mij goedkoper uit dan de goedkopere variant in de pricewatch. :P

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 15:09

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:56:
[...]

Ja, ik werk in een elektronicazaak waar ik bepaalde dingen met personeelskorting kan aanschaffen. Een heel groot aanbod hebben we niet, en de desbetreffende Lenovo komt mij goedkoper uit dan de goedkopere variant in de pricewatch. :P
Ah, dan is de keus (...) snel gemaakt.

Merk overigens op dat naast het VRAM geheugen verschil wellicht ook nog een generatieverschil kan zijn (maxwell vs keplar), maar hoe dat technische verhaal zit laat ik over aan de mensen die daar in geïnteresseerd zijn.

Back ontopic dan maar weer :).
Pagina: 1