Toon posts:

Website van nieuwe layout voorzien*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 3 jaar een site gehad die ik prima zelf kon onderhouden, het script met een groot ledensysteem heb ik destijds via een vriend gekregen met de bijbehorende layout. Echter nu heel wat tijd verder doet de layout gedateerd aan; het jaagt bezoekers weg en het ziet er tot dan toe redelijk onprofessioneel uit.
Enkel het layout hoeft vernieuwd te worden in een template die ik zelf van het internet heb.

Het is nu nog een vrij simpele site, gebouwd in HTML, PHP en wat kleine javascript scriptjes, dergelijke kleine php scripts zitten verwerkt in ledensysteem, waarbij mensen dus ook een account kunnen aanmaken. Denk aan scriptjes als degene wie het laatst online is geweest, het aantal punten dat iemand gespaard heeft.. maar ook het registreren van een nieuwe account, dat soort scriptjes moeten dus overgeplaatst worden in een nieuwe layout. Lijkt mij dat de template style herschreven moet worden in het nieuwe layout, zodat de oude scripts misschien niet eens aangepast hoeven te worden en direct in het nieuwe jasje gehesen worden.

Heb zelf al het een en ander geprobeerd; maar ik kom er zelf niet uit, vandaar dat ik hier om enige hulp, danwel raad vraag. Zelf beheers ik maar de basis van HTML, bij het schrijven ervan loop ik al vast, maar is er iemand die mij kan zeggen hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Dank alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
In principe kun je gewoon de layout veranderen. Mits helder is wat layout is en wat de rest.
Als alles in tabellen of divs staat, dan kun je dat wellicht makkelijk aanpassen.

Zelf toevallig pas een layout in een cms aangepast en om de code heen gewerkt. Het is niet makkelijk als je het zelf niet hebt gebouwd, maar wel te doen mits de vorige het goed heeft omschreven.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 28-03-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 21:34

krvabo

MATERIALISE!

Met het aanpassen van -goede- html zul je voornamelijk bezig zijn met de css veranderen.
Mocht je html te specifiek in elkaar zijn gezet, dan zul je de html moeten gaan aanpassen.

Het klinkt ('scriptjes') als een systeem wat spaghetticode heeft, dat wil zeggen, alles door elkaar, en niets is geweldig. Mocht je er dus niet aan uitkomen met het veranderen van de css, dan zul je alle (relevante) bestanden moeten gaan doorlopen op zoek naar de juiste html.

Verder kunnen we je hier niet bij helpen, aangezien we de code niet hebben, en deze ook niet willen hebben (we kunnen er niets mee om je te helpen). Je zult het toch echt zelf moeten doen. Begin gewoon eens met het aanpassen van de huidige css en zie hoe ver je komt. Een cursus CSS is dan wellicht geen overbodige luxe (je zegt namelijk niet of je daar ook kennis van hebt)

[ Voor 6% gewijzigd door krvabo op 28-03-2015 23:33 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:29:
In principe kun je gewoon de layout veranderen. Mits helder is wat layout is en wat de rest.
Als alles in tabellen of divs staat, dan kun je dat wellicht makkelijk aanpassen.

Zelf toevallig pas een layout in een cms aangepast en om de code heen gewerkt. Het is niet makkelijk als je het zelf niet hebt gebouwd, maar wel te doen mits de vorige het goed heeft omschreven.
Mm ja, dank voor het antwoord.
Alles staat in divs en in tabellen inderdaad. Ben nu een beetje aan het uitvogelen met de css.. maar lijkt zo makkelijk nog niet, veel dingen die aangepast moeten worden in dit geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Het is altijd een beetje uitvogelen hoe een bepaald structuur exact in elkaar zit, waarbij je niet zelf betrokken bent geweest toen het gebouwd werd. Het kost eenmaal veel tijd om dit te doorgronden.

Wat ik meestal in dat soort situaties doe, is een aantal elementen stylen via een ontwikkelaars tool in de browser (firebug, chrome element inspecteren bijv). Hierbij staat vaak ook een link naar het juiste CSS bestand, waardoor ik de aanpassing ook makkelijk weer in de stylesheet kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Internet Explorer heeft die tool ook door op F12 te drukken.
Heb ik inderdaad ook gebruikt voor mijn aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:56:
[...]

Mm ja, dank voor het antwoord.
Alles staat in divs en in tabellen inderdaad. Ben nu een beetje aan het uitvogelen met de css.. maar lijkt zo makkelijk nog niet, veel dingen die aangepast moeten worden in dit geval.
Ik denk dat het advies toch gaat worden: verdiep je in HTML en CSS of betrek er iemand bij die er wel verstand van heeft en laat die het nieuwe design maken.

Zoeken naar (betaalde) vrijwilligers hier is niet de bedoeling, maar ook niet om je aan het handje vast te houden (basiskennis heb je zo opgebouwd).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Als je met een van de eerdergenoemde ontwikkelaarstools in de head de regels over stylesheets eruit sloopt en je houdt een witte pagina over met zwarte tekst, kopjes, opsommingen en blauwe/paarse linkjes, zonder dat je nog tekst in kolommen oid ziet staan, dan kun je aannemen dat het voor die site technisch gezien redelijk makkelijk is om het een andere layout te geven met CSS.

Cogito ergo dubito

Pagina: 1