Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Sinds ik niet veel verstand heb van videokaarten maar ik wel van plan ben te gaan upgraden, kan ik wel wat hulp van de tweaker-wizards gebruiken O-)

Momenteel gebruik ik mijn computer voor video/audio/beeld bewerking op een i5 4670k/8gb/GTX760 Twin Frozr 2GB set-upje. Af en toe speel ik er ook Battlefield 4 op, soms op een 4K 65'' op low/med en soms op een 1080 monitor op Ultra. Sinds kort werk ik ook met een zeer zwaar programma genaamd Sandbox Universe (Mijn gebruikswijze vraagt toch om heel wat muscle power). Over het algemeen heb ik nooit wat te klagen gehad tijdens mijn Adobe/ Battlefield avonturen maar sinds kort bereik ik toch zeer snel het limiet van mijn videokaartje die door die Universe simulator vrijwel elke keer crashed :'(. Aldus mijn vraag of het verstandig is om voor een GTX 760 SLI te gaan of om wat meer neer te leggen voor een GTX980 / 980 SLI? En stel dat ik voor een 980 ga, functioneert deze dan wel smoothly op een grote 4K TV? Ik heb namelijk een groot verschil gemerkt in performance tussen een 55'' en een 65'' terwijl deze beide een 4K resolutie hebben (op mijn 65´´ begint hij toch wat te stotteren, op de 55´´ doet hij het wat beter'

All in a nutshell; zal ik (en mijn portomonee O+ ) blijer worden van een GTX 760 TF 2GB SLI, of een single 980? (Misschien een 980 SLI, maar dan gaan wij dit jaar wat korter op vakantie hehe)

Met vriendelijke groet,
Riley }:O

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 23:22 . Reden: Kaassaus. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 16:49
er hoort geen verschil tussen 20 inc en een 200 inc te zitten als beide 4k hebben. ze moeten immers het zelfde aantal pixels op het scherm toveren. misschien heeft de 65 inc last van iets anders?
en is niet leuker voor je portomonee. maar misschien wachten op een r9 390x? daar zal je zeker op 4k erg blij mee zijn.(als de marketing van amd klopt) de r9 290 doet het immers ook als beter op 4k als op 1080p.

en of je van een 980 sli bij word is de vraag.

http://www.anandtech.com/bench/product/1038?vs=1037
verschil tussen een 760 en een 770

http://www.anandtech.com/bench/product/1064?vs=1351
verschil tussen de 770 sli en de 980

portemonnee word blijer van de 1 760. maar jij zal blijer worden van een 980. dan wel 980 sli.
en een r9 390(x) cf zal je NOG blijer van worden. helaas zal je portemonnee er minder blij van worden.

maar dat is bijna altijd.