Toon posts:

Windows upgrade naar 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 32 bit versie van Windows 10 Technical preview op mijn pc staan. Ik wil graag een 64 bit besturingssysteem. Via een site van mijn opleiding kan ik gratis Windows besturingssystemen verkrijgen in de vorm van een ISO-bestand. Maar elke keer als ik het ISO-bestand mount en hem wil uitvoeren krijg ik een melding dat deze app niet uitgevoerd kan worden op deze pc. Ik heb ook al geprobeerd om het ISO-bestand te branden maar dat geeft hetzelfde resultaat. Wat kan ik hier aan doen? Of zit ik voor altijd vast aan een 32-bit besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
ISO branden naar een DVD en dan vanaf de DVD installeren. Hint: boot device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
Volgens mij moet je ook het iso-bestand op een stick of op een cd/dvd branden.
Je kunt dit niet installeren vanuit Windows zelf.

Of je moet zeker weten dat je een 64-bits processor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wat voor systeem heb je? Wat mij nu te binnen schiet is dat je verouderde hardware hebt die misschien geen 64bit aankan. Als je gewoon de ISO brand en installeert vanaf de DVD dan lijkt het me niet mogelijk om dit probleem te krijgen zolang je 64bit hardware hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet een ISO bestand niet op een schijf zetten, maar een schijf van het ISO bestand maken. Een ISO is een schijf-in-een-bestand. Het bestand moet dus 'uitgepakt' worden naar een schijf. Dat kan met bijna alle brandsoftware wel, en ook met Windows's ingebouwde image tool. Daarna moet je herstarten en dan van die gebrande schijf opstarten. Wat jij wil kan niet binnen windows zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door johnkeates op 28-03-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om het ISO-bestand uit te pakken en dat werkt niet. Ook via een DVD branden werkt niet. Maar hoe kan ik controleren of mijn pc het 64-bit besturingssysteem aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 01:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Je kan hem niet uitvoeren omdat je vanuit een 32-bit OS een 64-bit setup start. Je kunt niet upgraden vanuit 32-bit Windows naar 64-bit. Oftewel nieuwe installatie uitvoeren als je de 64-bit versie wil (opstarten vanaf bootable USB of DVD(ISO).

Laat maar.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:53:
...Je kunt dit niet installeren vanuit Windows zelf.
Dit is niet helemaal waar.

Je kunt GEEN nieuwe Windows installatie doen vanuit Windows als je de bestaande Windows wilt 'vervangen'. Dit moet je van buiten af doen, met een boot(able) DVD.

Je kunt GEEN Windows 64bit installeren vanuit een 32bit Windows ookal heb je een vrije partitie of HD. Dit is althans mijn ervaring. Waarschijnlijk is dit omdat de installer 64bit is. Ik heb geen idee of je van uit een 64bit Windows een 32bit Windows kunt installeren, maar ik verwacht het eigenlijk wel.

[edit]
Ah, Lightning was me net voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan precies een bootable USB of DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 01:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Laat maar.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ISO is een virtuele DVD; de inhoud van een DVD als bestand. Je wilt daarom de 'inhoud' van de ISO zodanig branden dat de gebrande DVD dezelfde inhoud laat zien. Daar zijn brand programma's voor. Zelf gebruik ik ImgBurn voor dit. Met ImgBurn geinstalleerd is het voldoende om met de rechter muis knop op een ISO bestand te klikken en 'Burn using ImgBurn' te selecteren.

ivar hendrikson schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:23:
Wat is dan precies een bootable USB of DVD?
Een bootable DVD is een DVD waarmee je de computer kunt opstarten en die je dan brengt in een omgeving die je in staat stelt het een en ander te doen. Dus i.p.v. dat je opstart via de harde schijf, zoals je normaal doet, start je nu op van een DVD/CD of USB stick.
Opmerking: Je moet de opstart volgorde in de BIOS soms aanpassen zodat de computer eerst probeert op te starten van DVD/CD/USB i.p.v. de harde schijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:12:
Ik heb al geprobeerd om het ISO-bestand uit te pakken en dat werkt niet. Ook via een DVD branden werkt niet. Maar hoe kan ik controleren of mijn pc het 64-bit besturingssysteem aankan?
Ligt aan de cpu die je hebt.

Als je even opzoekt welke cpu je hebt.
Kan je het zo opzoeken op internet

Voorbeeld

http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-3_70-GHz

Intel® 64 ‡ Yes

[ Voor 13% gewijzigd door binbero op 28-03-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle bovenstaande dingen geprobeerd en geen werkt er. IK heb nog gekeken en mijn CPU kan het aan.
Zou het er misscien aan kunnen liggen dat ik Windows 10 gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:20:
Nee, want als je boot vanaf je installatie medium gaat dat buiten je huidige OS om.

Heb je dat überhaupt al gedaan? Zo ja, is je dvd/usb wel bootable?
Wat voor een (fout) melding krijg je als boot vanaf het installatie medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:20:
Ik heb alle bovenstaande dingen geprobeerd en geen werkt er. IK heb nog gekeken en mijn CPU kan het aan.
Pak een 4GB (of groter) usb stick, sluit hem aan, download en installeer de 'Windows USB/DVD Download Tool'
Volg de tool en kies de Windows 10 64 bit ISO die je van (ik neem aan Dreamspark) hebt gedownload en kies je USB stick en wacht tot ie klaar is.
Dan de pc afsluiten, in de BIOS de boot volgorde aanpassen en daar de USB stick voorraan zetten en er van booten.
Dan gewoon de Windows setup volgen, kan niet misgaan.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup wel eerst al je bestanden want als je een nieuw OS gaat installeren dan ben je namelijk alles kwijt. Het nieuwe OS overschijft je huidige installatie. Verder volg je de stappen die hierboven worden beschreven. Overigens is een Technical Preview in principe niet bestemd voor dagelijks gebruik. Er kunnen nog bugs in zitten en de privacy policy is anders dan bij een final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:09:
Backup wel eerst al je bestanden want als je een nieuw OS gaat installeren dan ben je namelijk alles kwijt. Het nieuwe OS overschijft je huidige installatie. Verder volg je de stappen die hierboven worden beschreven. Overigens is een Technical Preview in principe niet bestemd voor dagelijks gebruik. Er kunnen nog bugs in zitten en de privacy policy is anders dan bij een final versie.
Tip 2, zorg dat je alle drivers download voor je begint. Zonder netwerkkaart driver kom je het internet niet op om bijvoorbeeld drivers te downloaden :+

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1