Geluidskaart gezocht door een complete n00b op dit gebied

Pagina: 1
Acties:

• Bruce-TotalCare
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik zoek een?
Geluidskaart/ versterker, iets wat ervoor zorgt dat ik meer uit mijn Sennheiser G4ME 360 kan halen. Ik houd erg veel van allerlei muziekgenres waaronder klassiek maar ook trance, elektrohouse en op zijn tijd wat popmuziek. Voorheen had ik een Corsair Vegeance 2000 en ik heb zelfs soms het idee dat daar toch een betere bass in zat dan in mijn huidige Sennheiser G4ME 360. Het geluid van de G4ME 360 is wel veel helderder maar toch ben ik nog niet tevreden. Heb op verschillende forums gelezen dat ik dan een audiokaart/ versterker moet aanschaffen. Ben zelf echt niks waard op dat gebied en snap er ook niets van. Kan iemand mij helpen? 8)7

Wat is je budget?
30-60 euro of iets meer als dat nodig is voor een significant verschil qua kwaliteit. Het gaat mij vooral om de prijs/kwaliteit verhouding bij deze aanschaf.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb letterlijk de zogenaamde 'ballen' verstand van audiokaarten/ versterkers en dergelijke. Vraag mij niet om mijn mening hierover, die doet er namelijk niet toe.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Headset: Sennheiser G4ME 360
Moederbord: Asus Z-87 A
GPU: GeForce GTX 770
CPU: Intel Core I5-4690K
RAM: 16GB (4x4)
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Voeding: Coolermaster 600W Silentpro
Harde schijf primair: Samsung SSD 840 PRO

TL;TR
Een audiokaart/ versterker om meer geluid uit mijn Sennheiser G4ME 360 te halen voor 30-60 euro. Graag een zo'n goed mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding.

Alle hulp is van harte welkom! _/-\o_

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De meeste insteek/addon geluidskaartjes zijn niet echt beter dan de onboard geluidskaart die je op je moederbord hebt. Als je al een andere koptelefoon had die wel goed werkte ligt het dus niet aan de geluidskaart en moet je inderdaad naar versterkers kijken, of anders misschien gewoon naar je geluidsinstellingen. Kijk bijvoorbeeld ook naar equalizer instellingen.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
johnkeates schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:14:
De meeste insteek/addon geluidskaartjes zijn niet echt beter dan de onboard geluidskaart die je op je moederbord hebt. Als je al een andere koptelefoon had die wel goed werkte ligt het dus niet aan de geluidskaart en moet je inderdaad naar versterkers kijken, of anders misschien gewoon naar je geluidsinstellingen. Kijk bijvoorbeeld ook naar equalizer instellingen.
Ik vind mijn creative x-fi kaart anders toch zeker een verbetering. Voller geluid, versterkt. En de dolby features etc zijn leuk.

En de verschillende modi. Zoals audio creatie (die ik persoonlijk altijd gebruik) met x-fi Crystalizer aan, en EAX effecten.

Met onboard krijg ik lang niet het volle geluid uit mn headset (steelseries elite prism). En ook niet uit mijn speaker set.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:56
Met mijn creative Soundblaster ZX merkte ik toch ook een verbetering voor mijn Sennheiser HD558 over de onboard geluidschip.
Je vorige corsair, was dat een USB model? Daar de Sennheiser analoog is (3.5mm of 6.3mm jacks) hangt een groot deel van de kwaliteit af van je geluidskaart.

In jouw prijsklasse kan je best tussen een creative Z of een gelijkaardige Asus (ben ik niet zo wegwijs in hun modellen).
Verwacht geen grote sprongen in kwaliteitsverschil, maar toch een merkbaar aangenamer geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door DenHond op 28-03-2015 18:39 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, bas is persoonlijk en het hangt ook van het soort nummer/de kwaliteit van de trac af.. van slechte naar goede speakers gaan zou kunnen betekenen dat je minder bas hoort, omdat dat misschien niet zo bedoeld is: de resolutie van de muziek kan beter zijn. Je kunt vervolgens het geluid weer gaan verknoeien door met een equaliser te gaan spelen bovenop kalibratie; maar dat is aan jou.

Er zijn zat moederborden met goede DAC's en goede geluidschippies, hoewel de omgeving (randaarde, kabel...) ook veel uit kan maken. Ik vrees dat je voor €30/60 echter géén kaartje gaat vinden (je wilt als het je om kwaliteit gaat toch wel vaak USB) wat beter is dan een onboard moederbord.

Lang verhaal kort: denk over de hele keten en weet ook dat "iets misschien gewoon zo hoort" -- bohemian rhapsody is vanwege de diversiteit altijd erg goed om geluid mee te testen; het heeft een divers spectrum, vocalen, zware muziek van verschillende genres, en de resolutie kan erg hoog zijn op bepaalde stukken.

• Bruce-TotalCare
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05-2025
Bedankt voor de hulp allen! Als ik het goed begrijp moet ik dus kijken naar een versterker en niet naar een audiokaart? En wat betreft equalizer, moet ik dan een windows equalizer downloaden of is dat speciale software van Sennheiser?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kijk nou eerst eens naar wat je al hebt. Als je bijvoorbeeld realtek audio hebt heb je ook een realtek audio configuratie programmaatje, en daar zit dan ook een EQ in.

Vertel ook even wat voor aansluiting je vorige headset had.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Bruce-TotalCare schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:50:
Bedankt voor de hulp allen! Als ik het goed begrijp moet ik dus kijken naar een versterker en niet naar een audiokaart? En wat betreft equalizer, moet ik dan een windows equalizer downloaden of is dat speciale software van Sennheiser?
Meestal is het software van je moederbordfabrikant, bij het cdtje dat erbij zit of van de asus site http://www.asus.com/Motherboards/Z87A/HelpDesk_Download/ en dan bij audio staan audio drivers

[ Voor 9% gewijzigd door Kevin1Smid op 28-03-2015 19:53 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb zo het idee dat mensen teveel -kijken- naar software, en aanvullende hardware.

Als je een nieuw geluidsapparaat wil, dan is het belangrijkste: jouw eigen oren.

Koop je een nieuwe headset, dan ga je eerst luisteren. Als het even kan een stuk of 10 verschillende. Dan weet je welke het best past bij jouw geluidservaring.

Ik heb nu zo het idee dat een headset is gekocht, geluid bevalt niet en dit moet dan met nieuwe hardware en software gecompenseerd worden.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Dit is ook een goede optie: pricewatch: Asus Xonar DGX

Ik heb zelf de DSX. De DGX is gericht op headphones. Hier een review: http://techreport.com/rev...-dsx-sound-cards-reviewed

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
gewoon een van de voorgestelde geluidskaarten. resultaat niet voldoende? gewoon binnen 14 dagen terug sturen. en zoeken naar een andere optie.

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 16:13
Ik heb zelf net een paar weken geleden in mijn pc een Asus Xonar DGX geinstalleerd voor onder andere mijn Sennheiser PC 360 G4ME en de speakers.

Wat ik behoorlijk verbeterd vind ten opzichte van de Realtek ALC 892 chip op mijn pc's moederbord is dat ik geen ruis meer hoor als bijvoorbeeld geen muziek aan heb staan. De microfoon klinkt nu ook wat beter.
Ook de amp van de kaart is een welkome toevoeging; waar ik normaal het geluid op 100% had staan staat deze nu vaak tussen de 30 en 50%, waarbij de PC 360 op minimaal tot bijna op het hardst staat, zonder dat het geluid vervormd, zoals het dat deed bij de ALC 892.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)
Pagina: 1