Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Azure] Hoe contact Microsoft met dringend probleem

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:16
Ik heb een Azure website waar vanaf ik af en toe een mail verstuur via onderstaande code:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
MailMessage mail = new MailMessage();
mail.To.Add(message.Destination);
mail.From = new System.Net.Mail.MailAddress("noreply@speurtochie.nl", "Speurtochie");
mail.Subject = message.Subject;
string Body = message.Body;
mail.Body = Body;
mail.IsBodyHtml = true;
Attachment ImageAttachment1 = new Attachment(System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath("/Images/Email Logo.png"));
ImageAttachment1.ContentId = "Email Logo.png";
mail.Attachments.Add(ImageAttachment1);
SmtpClient smtp = new SmtpClient();
smtp.Host = "smtp-auth.mailprotect.be";
smtp.Port = 2525;
smtp.UseDefaultCredentials = false;
smtp.Credentials = new System.Net.NetworkCredential("**********", "**********");
smtp.EnableSsl = true;
smtp.Send(mail);

Nou is het probleem dat de uitgaande email op de één of andere manier geroute wordt via een Microsoft server met IP adres 65.52.136.102 (het IP adres van de server waar mijn website op draait is 65.52.128.33). Het IP van de server waar de mail wordt geroute, wordt continu geblacklisted door Spamhaus en komt op de XBL spamlijst te staan: http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=65.52.136.102

Spamhaus zegt dat er waarschijnlijk een trojan of open proxy op die server staat.
Mijn emails worden dus geblokkeerd door een server waar ik geen invloed op heb.

Nu heb ik in het forum van Azure bij Microsoftt al het probleem voorgelegd, maar daar krijg ik wel af en toe reactie, maar het schiet niet op.

Ook heb ik een melding via mail aan abuse@microsoft.com gedaan. maar daar heb ik helemaal geen reactie op gehad.

Hoe kan ik Microsoft wel bereiken en een gedegen reactie verwachten?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Welk support contract heb je? Zou je hier moeten kunnen zien: http://azure.microsoft.com/en-us/support/options/

Als je geen hebt dan idd het forum.

• Swerfer
Megamind schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:37:
Welk support contract heb je? Zou je hier moeten kunnen zien: http://azure.microsoft.com/en-us/support/options/

Als je geen hebt dan idd het forum.
Ik heb als hobbyist helaas geen support contract. Daar had ik al naar gekeken. Het is toch vreemd dat er geen mogelijkheid is om met Microsoft in contact te komen voor een probleem op een server van hun waar ik last van heb.

Ik zat al te denken om mijn webserver bij Azure op een andere geografische locatie onder te brengen en dan hopen dat die server er niet meer tussen zit, maar dat is een hoop rompslomp en DNS veranderingen en dergelijke.

Ik zal eens kijken of Twitteren helpt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Werkt bijna niet. AWS en Azure zijn daarin nogal makkelijk. Geen support contract, geen support. Enige waar je op kan hopen is dat meer mensen klagen op het forum en dat ze er naar kijken.

Ga anders naar AWS en zet een SES account op, wij versturen 1000'en mails per maand en betalen iets van 1-2$.

[ Voor 23% gewijzigd door Megamind op 28-03-2015 17:56 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Is het niet veel eenvoudiger om het IP adres toe te laten voegen aan de whitelist van smtp-auth.mailprotect.be? (voor zover mogelijk...)

Overigens denk ik dat het om een valse positive gaat en dat dus Spamhaus de partij is die iets moet doen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 23:27

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Swerfer schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:43:
[...]

Ik zat al te denken om mijn webserver bij Azure op een andere geografische locatie onder te brengen en dan hopen dat die server er niet meer tussen zit, maar dat is een hoop rompslomp en DNS veranderingen en dergelijke.
Zelf heb ik geen ervaring met Azure, maar wel met Amazon Web Services. Bij AWS kan je volgens mij gebruik maken van Amazons SMTP-servers op een zelfgekozen locatie, onafhankelijk van de locatie van je webserver. Misschien kan je proberen of dat ook bij Azure kan? Dan hoef je je site niet te verhuizen, maar enkel met een andere SMTP-server te verbinden.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
lier schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:11:
Overigens denk ik dat het om een valse positive gaat en dat dus Spamhaus de partij is die iets moet doen...
Spamhaus is helaas niet de partij die hier iets aan /gaat/ doen. Heb je wel een delisting gevraagd?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Swerfer
DiedX schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Spamhaus is helaas niet de partij die hier iets aan /gaat/ doen. Heb je wel een delisting gevraagd?
Als ik het IP adres delist, dan komt hij binnen een dag toch weer op de lijst te staan, met de melding dat het probleem niet is verholpen.

• Swerfer
lier schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:11:
Is het niet veel eenvoudiger om het IP adres toe te laten voegen aan de whitelist van smtp-auth.mailprotect.be? (voor zover mogelijk...)

Dit zou een oplossing kunnen zijn. Ik ga kijken of dat mogelijk is. Bedankt voor de tip.

Edit:

Helaas kan (wil) Combell daar niet in mee gaan omdat de server een gedeelde server is en daarom nog wel misbruikt kan worden voor spam.

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 28-03-2015 19:34 ]

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Indien nog van toepassing...
Kijk eens naar de volgende Azure hosted oplossing. Gratis tot 20k berichten per maand.
http://azure.microsoft.co.../sendgrid/sendgrid-azure/

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:51
Heb je het spf record wel goed staan?
Kan me voorstellen dat Spamhaus daarop controleert. Correct me if I'm wrong

• Swerfer
Niet meer van toepassing. Ik heb een virtuele server genomen bij Azure en daarmee heb ik geen last meer van de spammelding.

Pagina: 1