Toon posts:

optische aansluiting werk niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al rondgekeken op het forum maar kwam mijn probleem niet echt tegen vandaar deze topic.

nieuwe tv LG 47LB650V
tv ontvanger entone 510 caiway
receiver DENON AVR 3802

de entone gaat met een hdmi 1.4 kabel naar de tv, dan heb ik beeld en geluid
maar er is een mooie DENON receiver dus wil ik het geluid over de receiver laten lopen, dat lukt ook via een optical die loopt dan via de entone naar de receiver, geluid is dan niet syncroom ( irritant ) maar er is geluid.
Heb het volgende gedaan hdmi van entone naar tv en een optische kabel van de tv naar de receiver, en nu komt het probleem... geen geluid, hoe kan dat ???? heb ook het menu aangepast op de tv en als je de optische kabel ziet dan brand er een rood lichtje, maar de receiver wil op een of andere manier het signaal niet oppakken terwijl de receiver het signaal van de entone optische wel oppakt, heb echt alles al geprobeerd maar waarom krijg ik geen geluid via de tv naar de receiver, de receiver heeft geen hdmi uitgangen

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Bestla

Viking Kvinne

Correct me if i'm wrong. Van cai naar receiver en van daar naar TV. Dat is de manier. Dus alle signalen audio en video. Met HDMI of alles via optical.

Geluid komt bij mij thuis terug van de tv via de speciale HDMI port op de receiver. ARC is de naam.

[ Voor 25% gewijzigd door Bestla op 28-03-2015 16:41 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Bestla schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:39:
Correct me if i'm wrong. Van cai naar receiver en van daar naar TV. Dat is de manier. Dus alle signalen audio en video. Met HDMI of alles via optical.
Da's redelijk tricky, zonder HDMI aansluitingen op de receiver?

Nickname does not reflect reality

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bij die entone reciver is het volgens mij zo dat zodra je hdmi aansluit de geluids uitgangen uitgezet worden.

zie dit toppic op vodafone forum waar ze ook over jouw probleem klagen

http://forum.vodafone.nl/...terker/td-p/217256/page/2

succes met het zoeken van de oplossing. het lijkt erop dat deze er niet is anders dan de software van entone tweaken.

• Brad Pitt
larsje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:42:
bij die reciver is het volgens mij zo dat zodra je hdmi aansluit de geluids uitgangen uitgezet worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/images/static/Rayons/HomeCinema/AmpliAV/Denon/AVR_3802BackTG.jpg

• larsje
  • Niet online
Ik bedoelde de entone reciever van caiway

• Brad Pitt
larsje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:45:
Ik bedoelde de entone reciever van caiway
Ah ok my bad! Wat een ongelooflijke faal-firmware in dat ding dan! Mag hopen dat ze dat (snel) fixen.

• larsje
  • Niet online
Bij vodafone zijn ze er ook lang mee bzig denk dat ze er ook niks meer aan gaan doen. pas als het een beveiligings lek is waardoor ze geld verliezen komen ze in actie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb glasvezel van de caiway, volgens redhawk ga ik van de tvontvanger ( entone )naar mijn receiver en dan naar de tv maar op de tv zit alleen een out optical geen in optical ,
de receiver ( denon) heeft geen hdmi aansluitingen

Verwijderd

Geluid wat niet synchroon loopt kan je waarschijnlijk "syncen" op je reciever. Ik in ieder geval wel op mijn Marantz en heb deze optisch op mijn Humax. Loopt standaard ook niet synchroon met de HDMI naar mijn plasma.

Verwijderd

Topicstarter
op de Denon receiver zit delay time maar dat werkt niet, en op de entone kan ik niets instellen, ga het morgen proberen met tulpstekkers omdat de optische kabel niet werkt.

• Brad Pitt
Blijkbaar worden die ook uit gezet bij gebruik van HDMI hè... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 28-03-2015 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je eigenlijk met uitgezet bij gebruik hdmi, ik kijk tv via de tvontvanger via hdmi en heb ook geluid via de tv, het geluid via de tv wil ik sturen naar de receiver, via de optische kabel en dat werk niet waarschijnlijk moet ik in de denon wat veranderen maar dat is nog steeds niet gelukt op een of andere manier kan de denon niet communiceren met de tv,en ik weet niet hoe, de handleiding van de denon is niet erg vriendelijk, ik heb hdmi nodig om tv te kijken.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:48:
Ah ok my bad! Wat een ongelooflijke faal-firmware in dat ding dan! Mag hopen dat ze dat (snel) fixen.
Het moet er bewust zijn ingestopt, dit feature zal er toch niet vanzelf zijn ingevallen. ;)
En waarom zou Vodafone het er dan weer uitslopen??

Nee, als ik zie hoe Vodafone meer logische zaken al volledig laat lopen, dan zie ik zo'n low-priority gevalletje eeuwig op een donker plankje verstoffen.
De ondersteunig voor glas lijkt sowieso geringe aandacht te krijgen, beter is het dan maar met de voeten te stemmen.
Dat is precies wat wij hebben gedaan, als er bij Vodafone op dit terrein grote stappen worden gemaakt zien wij wel weer verder. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:30:
op de Denon receiver zit delay time maar dat werkt niet, en op de entone kan ik niets instellen, ga het morgen proberen met tulpstekkers omdat de optische kabel niet werkt.
Heb je het geluid op "audio direct" staan op je reciever? Zo ja, dan is dat de reden dat delay time niet werkt. Ik moet mijn versterker op "auto" zetten om de sync functie te kunnen gebruiken.
Pagina: 1