hdd vervangen van laptop door ssd advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• filou
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-02 15:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

ssd. omdat deze mijn laptop sneller zal kunnen doen opstarten hoop ik toch.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

maximaal 350€, liefst onder de 200€ blijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

liefst crucial of samsung.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

ik heb nu deze laptop:

http://www.laptopshop.be/...smio-x770-11c-azerty.html

http://be.hardware.info/p...-11c-be#tab:specificaties

pricewatch: Toshiba Qosmio X770-11C

en ik zou hem sneller willen maken.

ik weet alleen niet of dit nog mogelijk is of dit nog de moeite is om er een ssd in te steken of niet?

ik dacht aan een :

1) crucial mx 100

pricewatch: Crucial MX100 512GB

pricewatch: Crucial MX100 256GB

of 2) crucial bx100

pricewatch: Crucial BX100 500GB

pricewatch: Crucial BX100 250GB

of 3) crucial mx200

pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB

of 4) samsung 850 pro

pricewatch: Samsung 850 Pro 512GB

welke zouden jullie aanraden? of heeft het geen zin om er nog een ssd in te steken?

alvast bedankt voor het advies en ik hoop dat ik alle richtlijnen voor dit forum juist heb opgevolgd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker met zo'n flink systeem is het echt wel de moeite om er een SSD in te zetten. Een i7 is hartstikke vlot immers. Welke je pakt maak op zich niet eens zo heel erg veel uit, als je van een HDD afkomt zullen ze allemaal wel een flinke boost geven.
Wel zou ik kijken naar SSDs die voorzien zijn van elco's die powerloss op kunnen vangen.

• filou
ok dat is al iets.

ik wist alleen niet goed welke ik het beste kan nemen.

omdat ik voor mijn desktop een crucial mx100 genomen heb omdat die toen laag stond in prijs.

maar ja die nieuwe modellen van crucial weet ik niet goed welke het beste is. en of ik beter crucial of samsung neem voor deze laptop.

ben niet zo thuis in de ssd wereld daarom.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

Thomg

Aww yiss

BX100 250/500.
De MX100 verbruikt aanzienlijk meer, de MX200 en 850Pro hebben een te hoge price-precmium.

• Reepje
  • Niet online
De Crucial MX series waren vanaf de introduktie al populair. Niet alleen lage prijs, maar ook superieure technologie.

Daarbij komt, dat we rustig kunnen stellen na 1 jaar sinds de intro, we mogen vaststellen dat het een stabiele SSD is.

En ja, hij verbruikt meer. Maar dat is vooral bij schrijven. En weet je hoeveel tijd een SSD gemiddeld staat te schrijven in 1 uur gebruik? 1 minuut misschien?
Maar wat betreft een laptop scheelt het natuurlijk wel in accuduur. Dat kan zomaar een minuutje accuduur schelen.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Ik denk dat twee vragen aan jezelf stellen relevant zullen zijn:

1 Wat wil je er aan uitgeven?
2 Met hoeveel ruimte denk je uit de voeten te kunnen?

En misschien kun je uitzoeken welke sata poort er in je laptop zit, dan kan je nagaan of je de volle bandbreedte kan gebruiken die sata 3 biedt.

Heb je het Het grote SSD topic ~ Deel 9 al eens doorgenomen?

[ Voor 9% gewijzigd door Basement op 28-03-2015 19:56 ]

• filou
@Basement.

ik heb met crystal disk info een scan gedaan en ben uitgekomen op deze resultaten:

http://1drv.ms/1GEdpna

http://1drv.ms/1GEdqYi

het zijn 3 afbeeldingen gehost in OneDrive.

als ik dit juist implementeer zijn beide HDD sata-300 aansluiting? is dit goed voor de ssd? of niet?

zo nee, waar let ik dan op voor de ssd te kopen? want als ze niet op volle snelheid kan gebruikt worden moet ik ook niet de duurste kopen he?

welke neem ik dan wel best?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:50

br00ky

Moderator Harde Waren
filou schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:42:
als ik dit juist implementeer zijn beide HDD sata-300 aansluiting? is dit goed voor de ssd? of niet?
Wat kan je hier zelf over vinden? Het is niet dat je de eerste bent die zich dit afvraagt...

• filou
ik weet alleen dat de sata 300 aansluiting niet de snelste aansluiting is en het vervolgens dus niet echt nuttig zal zijn voor een dure ssd te nemen veronderstel ik?

maar welke zou ik dan beste nemen, gewoon de goedkoopste? of waar let ik dan op als ik niet voor de snelste ga?
Pagina: 1