Moederbord te laag van zelfbouw game PC

Pagina: 1
Acties:

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:55

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik zit met een probleem .
Mijn kast komt met voorgeinstallerde standoffs , maar als ik mijn moederbord vast zet, ligt hij te laag. Dit mer k ik vokr al als ik mijn videokaart installeer, deze maakt geen contact met het moederbord.
Het gaat om dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 225,95€ 225,95
1ASRock B85M Pro4€ 63,05€ 63,05
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 269,-€ 269,-
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 62,70€ 62,70
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,95€ 61,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,55

Het zal vast een hele domme fout van me zijn , dat geloof ik wel.
Maar ik kom niet echt verder.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
Foto's graag, want dit klinkt vrij onwaarschijnlijk...
Hoe hoog zijn die standoffs die er in zitten?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar PMG.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het moederbord op de standoffs staat, past hij dan netjes tegen de backplate? Waar komt de aansluitingsplate (dat wat je in de expansieslots van de case hangt) van de videokaart bij de behuizing uit, op het moederbord, of tussen moederbord en kast?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• silverball

silverball

Topicstarter
Nee er zit wel wat ruimte tussen het moederbord en de backplate.
De aansluitingsplate zit tussen het moederbord en de kast.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, waar zijn de foto's dan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• silverball

silverball

Topicstarter
Die ga ik zo maken als ik mijn telefoon gevonden heb.

• silverball

silverball

Topicstarter
Er bleek nog een extra losse standoff los verborgen acterin de kast te liggen, nu staat het moederbord wel hoog en recht.

Bedankt voor de aandacht allemaal!

(en mijn telefoon is nog steeds weg )

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
Mosterd na de maaltijd, maar met standoffs moet je dus altijd goed opletten: niet er van uitgaan dat de kast-fabrikant er genoeg geplaatst heeft, hij kan er ook teveel geplaatst hebben of op verkeerde plaatsen.

Altijd even controleren of de gaten in het moederbord overeenkomen met alle geplaatste standoffs. Bij teveel of verkeerd geplaatste standoffs kan je kortsluiting krijgen en je moederbord frituren. Te weinig standoffs - dat weet je nu. ;)

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Sorry voor de semi-hijack, maar is het punt wat je probeert te maken dat als je extra en dus ongebruikte standoffs (neem aan dat dat de houders zijn waarin je je mobo vast schroeft) achter je moederbord hebt zitten dat je kortsluiting kan krijgen?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

DonnyL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:24:
Sorry voor de semi-hijack, maar is het punt wat je probeert te maken dat als je extra en dus ongebruikte standoffs (neem aan dat dat de houders zijn waarin je je mobo vast schroeft) achter je moederbord hebt zitten dat je kortsluiting kan krijgen?
Klopt. Monteer ALLEEN de stand-offs die je nodig hebt. Mogelijk heeft de fabrikant er al ingebouwd, maar dat kan voor een ander formaat moederbord zijn. Controleer dus even of er nergens een stand-off staat waar er geen gaatje is voorzien op je moedebord. Op die plekken kan zo'n stand-off kortsluiting maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Bedankt voor de tip, dat wordt mijn moederbord dus los schroeven. had van het weekend nieuw moederbord ingebouwd en de plekken waarop de standoffs zaten kwamen redelijk overeen, zaten er nog 2 teveel in ofzo.
Pagina: 1