• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
oké, dus ik ben van plan een Samsung UE32H5000 te kopen.
Ik zie dat het EU model bij de redcoon nu nog maar 250 euro kost, dus ik wilde weten of er dan problemen komen als ik bijvoorbeeld mijn UPC horizon probeer aan te sluiten op de EU versie?

Alvast bedankt voor het antwoorden,
Finn

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 14:41
In principe: nee. Want de Horizon is 'aangeloten' op UPC/Ziggo en waarvan het beeld- en geluidsignaal wordt doorgestuurd naar je tv via HDMI of andere kabel/ingang. De Horizon settopbox handelt alles af met Ziggo/UPC.

Cammodule tv
Als je de televisie rechtstreeks aansluit op Ziggo/UPC (door het gebruik van een CI+ cammodule en -kaart in de televisie) dan kunnen er kleine ongemakken ontstaan. Hiermee bedoel ik dat alles gewoon werkt maar dat bijvoorbeeld de zendervolgorde op de tv afwijkt van de Ziggo/UPC volgorde of dat zenderupdates niet (altijd) automatisch worden uitgevoerd. Zenderupdates moet je bij een EU-model handmatig uitvoeren (automatisch zoeken; voor de rest niet niet ingewikkeld).

EU-model naar Benelux-model (local set in het servicemenu)
Je kunt ook een EU-model omzetten naar een NL-model. Na de omzetting is het een volledig werkend NL-model. Het verschil tussen en binnenlands en buitenlandsmodel is puur softwarematig om de prijzen hoog te kunnen houden.

Localset
De localset wijzigen kan op meerdere manieren. Dit is niet moeilijk of erg ingewikkeld. Binnen twee minuten is het gepiept.
How to send FACTORY+3SPEED keys

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r1a67Se37mY]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements