• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb een Trendnet TV-IP751WC wireless camera. Deze staat binnenshuis achter het raam gericht naar buiten toe. Op de tuin. Hij functioneert wel en geeft normaal gewoon kleurenbeeld. Wireless video streamen werkt. Net zoals motion detection. Elke ochtend wanneer ik de camerastream bekijk is het beeld helemaal lichtgrijs tot wit geworden. En pas na een hard-reset geeft de camera weer normaal beeld. Heeft iemand ervaring hiermee en weet wat er aan de hand zijn?

De video-feed ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/3ni7tns5j/capture_001_26032015_162057.jpg

:-(

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-01 13:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als het alleen in de ochtend is dan moet ik gelijk denken aan de zon die opkomt. Kan zijn dat de sensor te warm wordt door het direct invallende licht of dat het iets softwarematigs is. Kan van alles zijn...

www.maartendeboer.net

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:59
zon erin zou inderdaad kunnen .. of ..witbalans / infrarood autoinstellingsdingen die blijven hangen ?
(camera compenseert s'nachts extreem om in het donker nog iets te laten zien .. als het vervolgens weer licht wordt en de auto-instellingen blijven hangen .. dan is dus alles overbelicht en dus wit beeld.)

• SoundByte
Ja daardacht ik ook al aan maar weet niet hoe ik dit kan testen. Binnenshuis blijft het beeld goed van nacht naar dag.

Ik zit met nog een ander probleem. De camera kijkt door het raam naar buiten. De reflectie op de raam van de witte gordijnen erachter hindert wat de camera door de ruit buiten kan zien. Ik lees dat ik zoveel mogelijk omgevingslicht om de camera heen moet zien te vermijden. Wellicht een doos om de camera heenbouwen of een donker t-shirt. Maar ik begrijp niet hoe ik dit moet zien of het beste kan implementeren. De camera kijkt niet recht door het raam maar rechts/schuin naar beneden de tuin in. Hoe moet de doos er dan uitzien waarin de camera schuilgaat, zodat het licht van buitenaf door de raam niet de gordijnen erachter op het raam spiegelt?

Alvast bedankt voor de ideeën.

[ Voor 5% gewijzigd door SoundByte op 03-04-2015 20:09 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als een reset het probleem verhelpt heb je een software bug te pakken. Waarschijnlijk draait er wel telnet of ssh op dat ding, misschien kan je dan even de logs bekijken of een camera reboot doen zonder OS reboot.

• SoundByte
Reset wordt overdag bij normaal licht uitgevoerd.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/hard_reboot.png

Een timer ertussen steken zou dus ook een oplossing kunnen zijn. ;)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Pagina: 1