Deze build is voor mijn broertje. Ik heb het systeem wel aardig in elkaar zitten, maar voor de zekerheid dit topic. misschien dat er nog verbeter punten zijn te behalen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk fps games zoals bf4 etc. Daarnaast ook af en toe schoolwerk met solidworks
Wat mag het systeem gaan kosten??
Het systeem mag rond de 900 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de kast(atx formaat, geen idee qua merk), 1TB hdd en het ram geheugen(pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9) worden hergebruikt. Daarnaast wordt ook het scherm(1080p) en toetsenbord meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
liefst intel voor de cpu, maar voor videokaart maakt het niet uit. goede ervaring met beide nvidia en amd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eventueel later overstappen op een 1440p scherm.
Ga je overklokken?
nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
zolang het mogelijk is de hoogste specs natuurlijk =P.
de overige randapparatuur valt niet onder dit budget en is redelijk persoonlijk, dus dat laat ik mn broertje zelf uitzoeken.
Alle tips zijn welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk fps games zoals bf4 etc. Daarnaast ook af en toe schoolwerk met solidworks
Wat mag het systeem gaan kosten??
Het systeem mag rond de 900 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de kast(atx formaat, geen idee qua merk), 1TB hdd en het ram geheugen(pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9) worden hergebruikt. Daarnaast wordt ook het scherm(1080p) en toetsenbord meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 196,85 | € 196,85 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 367,95 | € 367,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 846,15 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
liefst intel voor de cpu, maar voor videokaart maakt het niet uit. goede ervaring met beide nvidia en amd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eventueel later overstappen op een 1440p scherm.
Ga je overklokken?
nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
zolang het mogelijk is de hoogste specs natuurlijk =P.
de overige randapparatuur valt niet onder dit budget en is redelijk persoonlijk, dus dat laat ik mn broertje zelf uitzoeken.
Alle tips zijn welkom!