Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gezocht bij vernieuwen netwerk (PoE switch)

Pagina: 1
Acties:

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Beste Tweakers,

Na jarenlang gedoe met het netwerk bij mijn vader thuis heb ik besloten de boel op nieuw in te richten. Ik heb een hele partij Cat6 getrokken naar waar dat mogelijk was, zo veel mogelijk switches weggewerkt, (4x Cat5 trekken in plaats van 1x met een switch erachter) en wil ik graag twee Ubiquity Unify AC acces points ophangen. Dit zou me op een totaal van 7 PoE midspans brengen. (2 30W PTZ camera's, 2 12w domes, een analoog>digitaal omzetter van 7w, en de twee acces points a 22w per stuk) en eventueel in de toekomst nog een extra camera/access point. De meterkast zit as is al propvol, dus ik zou hier graag een PoE switch voor willen gebruiken.

Nu heb ik natuurlijk al zitten zoeken, maar de meeste switches met 120+watt zijn niet bepaald bedoeld voor thuisgebruik, en zullen dus (lawaaiig) actief gekoeld zijn. Heeft iemand misschien suggesties voor een passieve of stil gekoelde (bij voorkeur unmanaged) switch?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

Met > 4 poorten zit je vaak al snel met aktieve switches i.v.m. de warmte. Of je moet een aantal injectors gebruiken maar meestal is dat prijs technisch niet zo interesant.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17

U+

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Netonix is een merk dat ik voor het eerst voorbij zie komen. Daar zal ik ook wat verder in gaan duiken. Bedankt voor de suggestie Jeroen!

Waar mijn oog in eerste instantie op viel waren de TP-link TL-SG1008PE en Linksys LGS124P, vrij simpele unmanaged switches (dus niks om in te stellen/verkeerd te doen) maar beide lijken af te vallen door net iets te weinig power (een eventuele extra cam of ap zou niet kunnen) en een ventilator. (waarvan ik nergens kan vinden hoe veel herrie ze maken)

De bovenstaande suggesties doen dus eigenlijk meer dan ik nodig heb, en zijn inderdaad aardig aan de prijs. Heeft iemand eventueel ervaring met de TP-Link of Linksys?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Je moet wel uit kijken welke PoE standaard je genoemde switches ondersteund. 802.3 af ( Max 15,4 Watt) of 802.3at (Max 60 Watt).

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:02
Killing Time schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:15:
Nu heb ik natuurlijk al zitten zoeken, maar de meeste switches met 120+watt zijn niet bepaald bedoeld voor thuisgebruik, en zullen dus (lawaaiig) actief gekoeld zijn. Heeft iemand misschien suggesties voor een passieve of stil gekoelde (bij voorkeur unmanaged) switch?
Heb je al gekeken naar de Zyxel GS1900-8HP? Kost iets meer dan 100 euro, 8 poorts gigabit, (web) managed, geen fan en een POE budget van 70 Watt. Weliswaar minder dan de 120 Watt die je vraagt, maar veel devices gebruiken een stuk minder dan ze beweren nodig te hebben.
Ik heb twee access points op die Zyxel en ze gebruiken allebei rond de 3 Watt, terwijl de één zelfs een POE+ device is (en dus meer dan de 15 Watt van standaard POE nodig zou hebben??).

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 28-03-2015 20:02 . Reden: typo ]

Pagina: 1