optische drive (hulp gezocht)

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664057

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? Optische drive
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? Zodat ik windows kan installeren en dvd tjes kan kijken,

Wat is je budget? 20 euro liefst 15

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Nee
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons. Sta voor alles open

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock H81M-HDS€ 41,90€ 41,90
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 194,90€ 194,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,44€ 32,44
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,88€ 32,88
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,87

De optische drive moet aansluiten op dit systeem want deze heb ik vandaag in huis gekregen. Moet alleen alles nog in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maakt niet uit. Neem de goedkoopste met de juiste kleurstelling voor je kast.

http://tweakers.net/categorie/634/optische-drives/producten/

ps. heb je echt een optische drive nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Je hebt ze al van Samsung voor een 10tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 14:57
Wat reepje zegt klopt niet helemaal. Er zitten namelijk wat verschillen tussen de lees en schrijfsnelheden. Sommige kunnen ook DVD's branden. En ook zijn er nog optische drives in de omloop die geen dual-layer DVD's ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 27-03-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Na 3 keer vragen in je DAA topic ga je hier niet ineens een wonderbaarlijke vondst krijgen. Eens met Reepje.
br00ky schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:45:
Windows kan je ook prima installeren via een (bootable) USB stick. Genoeg guides te vinden. Anders gewoon de goedkoopste uit de pricewatch pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fleximex schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:34:
Wat reepje zegt klopt niet helemaal. Er zitten namelijk wat verschillen tussen de lees en schrijfsnelheden. Sommige kunnen ook DVD's branden. En ook zijn er nog optische drives in de omloop die geen dual-layer DVD's ondersteunen.
Maar er zitten geen verschillen in formaat? Dus iedere optische drive werkt gewoon?
br00ky schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:33:
Na 3 keer vragen in je DAA topic ga je hier niet ineens een wonderbaarlijke vondst krijgen. Eens met Reepje.

[...]
Ik zal de andere sluiten als ik mijn pc helemaal afgebouwd heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 664057 op 27-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Anoniem: 664057 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:37:
[...]
Maar er zitten geen verschillen in formaat? Dus iedere optische drive werkt gewoon?
[...]
Ik zal de andere sluiten als ik mijn pc helemaal afgebouwd heb.
Zo werkt het niet echt op Tweakers, meerdere topics aanmaken is niet echt gewenst en 'verboden'. Maar dat geneuzel even terzijde.

Een optische drive wordt zelden meer gebruikt vandaag de dag, maar vrijwel elke voldoet.
Neem er lekker een van Samsung zoals deze: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart

Sata kabeltje verbinden met je moederbord, voeding sata power connector erop aansluiten en je kan DVDs/CDs lezen. Case closed. Dit was overigens best met behulp van Google op te lossen, een dvd spelertje is geen rocket science :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stin00 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Zo werkt het niet echt op Tweakers, meerdere topics aanmaken is niet echt gewenst en 'verboden'. Maar dat geneuzel even terzijde.

Een optische drive wordt zelden meer gebruikt vandaag de dag, maar vrijwel elke voldoet.
Neem er lekker een van Samsung zoals deze: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart

Sata kabeltje verbinden met je moederbord, voeding sata power connector erop aansluiten en je kan DVDs/CDs lezen. Case closed. Dit was overigens best met behulp van Google op te lossen, een dvd spelertje is geen rocket science :+
Sorry voor het dubbele topic, ik heb hier echter geen verstand van dus voor mij is het al gouw moeilijk. Ik zou niet weten hoe ik een usb met windows erop krijg vandaar. Iemand wou mij wel een cd opsturen met windows erop voor een 10tje alleen werkt dit voor een usb hetzelfde. Dan vraag ik hem namelijk om een usb op te sturen ;) Als ik dit zelf zou doen, download ik dan gewoon een bestandje van Torrent en zet ik die op een usb, is dit ook mogelijk vanaf een macbook. Ik weet dat dit eigenlijk niet echt mag maar hoe moet ik het anders vragen.

Met vriendelijke groeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 664057 op 27-03-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Niet hier in ieder geval ;). Op tweakers worden geen tips gegeven hoe je torrents met illegale software kan downloaden. Afijn, je koopt in feite een licentie dus kan je via Microsoft legaal een Windows usbstick aanmaken.

Overigens, ik kan je nu al op een briefje geven dat die versie van 10 euro nooit of te nimmer legaal kan zijn. Een legale versie kost als student minstens 60 euro en als normale consument rond de 90-100 euro. Alles wat daar (ver) onder zit is 100% illegaal.

Overigens gaat dit topic op slot. Heb je nog steeds vragen over je ODD, kunnen die prima in je andere topic :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.