Microsites klein bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelkroket
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste allen,

Een kennis van mij heeft een bedrijf die actief is in wooninterieur. Denk hierbij aan zonweringen, gordijnen, kleden etc. Zijn klanten bestaan voornamelijk mensen uit de regio, en is dus niet op landelijk niveau gericht.
Nu wilde hij een nieuwe site laten bouwen, en daar werd hem verteld dat hij ook microsites moest laten maken.
Is dit anno 2015 nog effectief? Aangezien je dan alle content van je hoofdsite gaat verspreiden over kleinere sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Verspreiden van content zou ik niet zo snel doen, maar microsites die wat specifieke kennis weergeven en daarnaast doorverwijzen naar de hoofdsite kunnen zeker zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

Niet doen, zo te horen is hij geen pure online speler, dan is het al moeilijk genoeg om 1 site bij te houden en te promoten. Het opzetten van microsites kost alleen maar tijd en geld en gaat je niets extra's opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is best effectief maar tenzij je kennis het zich kan veroorloven om er veel tijd in te (laten) steken is het zonde van het geld. Lokaal opererende bedrijven die dingen komen monteren/repareren/etc. zijn meestal beter af met een simpele website. Die moeten het namelijk toch voornamelijk van mond-tot-mond-reclame hebben en voor zo'n bedrijf dient een website meer als extra controle voor mensen die het opzoeken (een mooie site laat het bedrijf betrouwbaarder overkomen) en als een manier om aan het telefoonnummer te komen. :P

Ik zou ook oppassen met een bedrijf dat meteen probeert extra geld binnen te halen door zomaar dergelijke microsites aan te raden voor een branche waar dat volgens mij helemaal niet gangbaar of handig is. In het beste geval zijn ze overenthousiast, in het slechtste geval proberen ze hem doelbewust meer geld afhandig te maken dan noodzakelijk.

Ik verplaats dit topic trouwens even naar Internetmarketing & Social Media omdat het daar beter past.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.