Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op laptop 1 wel Lan, Utorrent, etc op laptop 2 niet

Pagina: 1
Acties:

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11 10:37
Beste tweakers,

Ik hoop dat u mij kan helpen met het volgende probleem.

Het probleem:
In ons huis hebben we twee laptops staan. Op de ene pc werken programma's als utorrent en gameranger naar behoren op de ander echter helemaal niet. Utorrent blijft aangeven no such host is known en connection timed out bij de trackers en bij gameranger wordt aangegeven dat het aan mijn firewall ligt als ik probeer te hosten. Op de pc die het wel doet geeft hij trouwens altijd aan dat hij NAT is, maar ik weet niet of dat hier mee te maken heeft. Ook als ik een spel (age of empires 2) probeer te lannen werkt het niet. Het is namelijk de bedoeling om hier een lanparty te houden binnenkort, maar het lukt me nog geen eens met 2 pc's

Wat ik heb geprobeerd:
Allereerst heb ik de windows firewall op de computer uit gezet, geen effect. Daarna ben ik in de router gaan kijken. Hier de spi firewall uitgezet, geen effect. De router eerst terug gezet naar fabrieksinstellingen en de firmware upgedate. Naar portforwarding gekeken, al weet ik niet of dit zin heeft als ik een dynamic IP heb op beide computers. De modem van bridgemode (in router modus) afgehaald en de laptop meteen op de modem aangesloten (zonder extern router er tussen) maar ook zonder effect.

Gegevens:
Modem:
Ziggo Ubee EVW 320
Bridgemode

LAN IP: 192.168.178.1

Router:
Tp-Link TL-WR1043ND
WAN IP: 192.168.178.15 (dynamic)
LAN IP: 192.168.1.1
Port forwarding: 16000, 192.168.1.10
Heeft UNPN maar dit lijkt met gameranger niks te doen. Eerst stond hier alleen de utorrent tussen van de pc die het doet maar nu zie ik hem ook staan van de ander

PC die werkt:
Windows 7
IP4: 192.168.1.103 (dit staat bij ipconfig, in het netwerk centrum staat alleen dynamisch)
IP6: zie ik niet bij ip config en netwerk centrum dynamisch
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
Windows firewall

PC die niet werkt:
Windows 8.1
IP4: 192.168.1.100 (dit staat bij ipconfig, in het netwerk centrum staat alleen dynamisch)
IP6: zie ik niet bij ip config en netwerk centrum dynamisch
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
Windows firewall

Ik heb natuurlijk wel overwogen dat het ligt aan de static ip en het gebrek aan geopende poorten, maar waarom werkt het dan wel op de ene laptop en niet op de andere?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik de goede gegevens heb verstrekt, als er meer nodig is zal ik dat geven. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heel erg bedankt alvast.

Verwijderd

Je modem staat in bridge zeg je, maar toch komt er een intern IP (192.168.178.1) uit de LAN poort. Je router krijgt intern IP (192.168.178.15) op de WAN poort. Dat betekent toch echt dat je modem niet in de bridge-modus staat.

Kan je wel met allebei de laptops het internet op?

PS: verwijderd je externe IP even uit je post.

• Lennert_S
Hij stond inderdaad niet goed in bridge mode nadat ik de computer direct op de modem had aangesloten. Bij ziggo zei iemand van het callcentre dat ik deze zelf weer terug kon zetten naar bridge mode, maar degene die ik vandaag sprak was het hier niet mee eens. Die heeft het dus voor me gedaan. Nu geeft de modem "Router en Wireless staan UIT" aan als ik er op inlog, dit lijkt me dus wel echt bridge mode. Het WAN wat in de router staat is nu veranderd (83. etc). Excuses voor de fout.

Het probleem is echter nog steeds niet opgelost. Ja ik kan met beide computers op het internet, maar torrents bijvoorbeeld kan ik nog steeds niet downloaden helaas. Heeft u nog ideeen?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je hebt portforwarding ingesteld naar 192.168.1.10, terwijl géén van je PC's dat IP heeft.
Als je poorten open zet, moet je wel er voor zorgen dat de PC, waarvoor de poort open staat, ook altijd op dat IP-adres te vinden is.
Dus vaste IP adressen instellen op je PC's of via static DHCP toewijzen in de TP-Link.

Verder is Windows 8.1 wat meer dichtgetimmerd als W7, dus mogelijk moet je toch iets in de firewall aanpassen.

• Lennert_S
bedankt voor de reactie. Ik heb een static ip ingesteld op de laptop en de poort open gezet van dat ip. Hij doet het echter nog steeds niet.

Het lijkt me ook aan de firewall te liggen van windows 8.1, want als ik de poorten verkeerd had ingesteld zou Lan het wel alsnog moeten doen toch? Heb je enig idee waar ik de firewall nog meer uit kan zetten dan? Ik heb het in het configuratiescherm-beveiliging-firewall al eens gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Lennert_S op 28-03-2015 17:26 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Dus als je op dezelfde manier een poort openzet naar je andere PC dan werkt dat wel?

Je kan eens proberen de W8.1 firewall naar standaardinstellingen terug te zetten.
Hier staat hoe dat moet.
Maar ik geef het weinig kans, omdat volledig uitschakelen niet helpt.

Misschien je LAN-adapter eens resetten:

DNS flush:

1. Ga naar het bureaublad.
2. Houd de Windows-toets ingedrukt en druk op R. (Zo open je het dialoogvenster Uitvoeren.)
3. Typ cmd, rechtsklik op cmd.exe en "Uitvoeren als administrator".
4. Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
5. Typ ipconfig /registerdns en druk op Enter.
6. Typ ipconfig /release en druk op Enter.
7. Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
8. Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
9. Start de computer opnieuw op.

TCP/IP reset:

Met deze Fix-It

[ Voor 71% gewijzigd door Masimo op 28-03-2015 17:52 ]

Pagina: 1