Toon posts:

Radeon R9 280x 3e beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Radeon R9 280x, en heb laatst een derde monitor toegevoegd. Alleen werkt ie niet goed. Toen ik ze allemaal aansloot en m'n pc opstarten gingen maar 2 beeldschermen aan. Toen ik in het configuratie scherm keek zag ik dit: http://gyazo.com/730a359aab180c0f40541d7c31f5d78a

Zo zien mijn ports eruit: http://gyazo.com/0a1ea367146bd0a441daed228bcda5fe
Degene die omcircled zijn, zijn aangesloten. Degene waar het kruis door heen staat is de derde monitor en werkt dus niet. Heeft iemand een oplossing?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42

Rannasha

Does not compute.

Ik ben niet thuis, dus ik kan niet in de handleiding van mijn 280x kijken, maar daar stond iets in in de richting van dat je alleen 3 of meer beeldschermen kon gebruiken als er hoogstens 1 aan een niet-Displayport aansluiting hangt. Zo te zien is dat in jouw geval niet zo.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De HDMI en een van de DVI's zijn dezelfde aansluiting, je kan dus twee kiezen van de DVI-I, DVI-D en HDMI poorten maar niet alle drie.
Je zal voor het derde scherm een actieve displaypoort naar DVI converter moeten gebruiken (circa 30 euro, niet de goedkope nemen, dat zijn vaak de passieve converters en die werken niet, of met heel veel problemen)
Ik gebruik zelf de Sapphire (pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter) kost wel wat meer dan je normale DVI naar VGA convertertjes maar dan werkt het ook gelijk.

Fixing things to the breaking point...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

RGAT schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:43:
De HDMI en een van de DVI's zijn dezelfde aansluiting, je kan dus twee kiezen van de DVI-I, DVI-D en HDMI poorten maar niet alle drie.
Je zal voor het derde scherm een actieve displaypoort naar DVI converter moeten gebruiken (circa 30 euro, niet de goedkope nemen, dat zijn vaak de passieve converters en die werken niet, of met heel veel problemen)
Ik gebruik zelf de Sapphire (pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter) kost wel wat meer dan je normale DVI naar VGA convertertjes maar dan werkt het ook gelijk.
Ik ben wel benieuwd waarom passieve niet zouden werken? Het betreft toch gewoon hetzelfde signaal?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom passieve niet zouden werken? Het betreft toch gewoon hetzelfde signaal?
Ik ken de exacte technische eigenschappen van DP en DVI-D niet, maar met passieve converters kreeg ik maar een keer beeld, gevuld met haperingen enz.
Het is te proberen met een passieve converter, maar ik heb iig nog niet op het forum gezien dat iemand daar goede ervaringen mee heeft ;)

Fixing things to the breaking point...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

RGAT schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:58:
[...]

Ik ken de exacte technische eigenschappen van DP en DVI-D niet, maar met passieve converters kreeg ik maar een keer beeld, gevuld met haperingen enz.
Het is te proberen met een passieve converter, maar ik heb iig nog niet op het forum gezien dat iemand daar goede ervaringen mee heeft ;)
laat ik het zo zeggen: Ik heb nogal veel systemen waarbij we DVI monitoren via passieve converter aan een DP port hebben hangen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:11

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hann1BaL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Ik heb een tijd geleden een topic geopend voor deze onzin van AMD.
Na een euro of 60 kwijt te zijn geweest aan allerlij kabels en convertors ben ik uiteindelijk overstag gegaan en heb een Actieve DP > HDMI adapter gehaald voor een euro of 35.

Belachelijk, echt waar, maar een 280X is blijkbaar een bitch bij dit soort zaken.
Dus je kunt proberen wat je wil, je zult echt een actieve DP adapter moeten gaan halen, ik heb het zelf ondervonden en zo ongeveer elke mogelijke combo geprobeerd.

Ergens op de AMD site staat een pagina waarop je uit een tabel kunt afleiden dat je inderdaad 2x DVI en 1x HDMI kunt aansluiten mits minimaal 2 van de 3 monitoren exact hetzelfde zijn. Ik dus netjes 2 exact dezelfde DVI kabels besteld, deze correct aangesloten en je raad het al: 2 schermen doen het maar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

het kan wel, maar .......... alleen met actieve displaypoort naar DVI of VGA converter(s)

Voorbeeld:
https://www.kabeltje.com/...45ded170d2a21550040730c1f

Met Eyefinity 6 t/m 6 schermen op 1 AMD videokaart 8)

Getest met mijn 6950 en 3 schermen, werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door keur0000 op 27-03-2015 17:25 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Hann1BaL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:59:
[...]

laat ik het zo zeggen: Ik heb nogal veel systemen waarbij we DVI monitoren via passieve converter aan een DP port hebben hangen.
Dikke kans dat dat minder dan 2 schermen per kaart zijn.
De kaart ondersteunt maar 2 DVI-signalen, dus als je tot maximaal 2 gaat, kun je altijd met passieve adapters aan de slag.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

White Feather schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Dikke kans dat dat minder dan 2 schermen per kaart zijn.
De kaart ondersteunt maar 2 DVI-signalen, dus als je tot maximaal 2 gaat, kun je altijd met passieve adapters aan de slag.
Dat lijkt me heel raar, het DVI signaal is anders dan het displayport signaal.
Voor DVI/HDMI signalen moet er een apparte clock worden gemaakt (beetje kromme verwoording), bij displayport zit dit in het signaal verwerkt.

Wat ik vermoed is dat een actieve displayport adapter nodig is bij HDMI omdat deze ook HDCP en audio heeft en DVI niet.

Overigens is het pas sinds "korte" tijd dat je meer dan 2 beeldschermen aan een videokaart kan aansluiten. Bij Nvidia kan dit pas vanaf de 6xx serie en bij AMD kon dit al vanaf HD5xxx serie (ik laat even de speciaal gemaakte kaarten met meerdere aansluitingen even erbuiten).

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
De kaart ondersteunt 2 DVI-signalen. Die kunnen echter ook over de Displayport uitgestuurd worden, waardoor je dus geen actieve adapters nodig hebt.

Dat is Displayport Dual Mode:

Wikipedia: DisplayPort

Passieve adapters voor DVI over Dispalyport werkt overigens alleen met single-link aansluitingen. DVI kent alleen maar een relatief traag signaal en heeft daardoor dual-link aansluitingen nodig om boven 1920*1200 te komen.

Daardoor kun je dus geen dual-link DVI uitsturen over een passieve Displayport-adapter. Dan heb je een actieve adapter nodig die dual-link uitstuurt en die zijn echt superduur.

HDMI kent wel hogere snelheden bij HDMI 1.4 en 2.0 en die worden tegenwoordig ook gewoon ondersteund door Displayport Dual Mode.

Probleem blijft echter altijd dat dit soort dingen optioneel zijn in de standaard. Je kunt er dus nooit van uitgaan dat het werkt.
Pagina: 1