Mappenstructuur aanmaken in iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 21:10
Beste Tweakers,

Op het werk hebben wij een uitdaging voor het in gebruik nemen van de iPad.

Het doel: de accountmanagers gaan met de iPad op pad om klanten binnen te halen.
wat doet de Ipad: op de Ipad staan foto's van congreslocaties / hotels / restaurants / attracties. Deze foto's staan gestructureerd op type locatie en vervolgens bedrijfsnaam. Bijvoorbeeld: congreslocaties/Jaarbeurs

De foto´s dienen benaderbaar te zijn zonder gebruik van internet. Dropbox of Onedrive zijn dus niet mogelijk.

Het probleem: er zijn een aantal locaties die dubbel voorkomen. Zo zijn er hotels die tevens congreslocatie en restaurant zijn. Wanneer de mappenstructuur eenmaal op de ipad staat en er worden foto's toegevoegd, dient dit in dat geval op meerdere plekken te gebeuren. Bijvoorbeeld: Mainport is een hotel, maar ook een restaurant en congreslocatie. Wanneer het Mainport nieuwe foto's aanlevert, worden deze toegevoegd in het mapje : congreslocaties/Mainport. Maar ook in Restaurants/Mainport en Hotel/Mainport.

De mapjes in restaurant/congreslocatie/hotel bevatten niet alleen foto's van het restaurant, maar ook van het hotel. Zodat in 1 opslag een volledige indruk van de locatie gegeven kan worden.

Hoe ver ben ik gekomen: met de app `documents´ kan ik op eenvoudige wijze een mappenstructuur vanaf de computer overbrengen naar de iPad. Het probleem zit hem echter in het toevoegen van nieuwe foto´s. Een optie zou zijn om te werken met snelkoppelingen. Er is dan een centrale map ´Mainport´. In de mappen congreslocaties, hotels en restaurants worden snelkoppelingen geplaatst naar de centrale map ´Mainport´. Ik heb echter nog geen app gevonden die dit mogelijk maakt.

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is en dat iemand van jullie mij kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door homemix25 op 27-03-2015 15:27 . Reden: typo ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom voldoet iTunes niet? Daarmee kun je foto's vanuit een map op de computer overbrengen naar de iPad. Volgens mij neemt 'ie de onderliggende structuur dan ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Bedankt voor je reactie. We zitten dan nog met probleem van nieuwe foto´s. Als de structuur er eenmaal is, zullen een aantal bedrijven op meerdere plekken staan. Als die foto´s dan toegevoegd worden, moeten ze op meerdere locaties vervangen worden. Het lieftst werk ik met 1 centrale map en snelkoppelingen in de structuur. Zodat er maar 1 centrale map gewijzigd hoeft te worden.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 16:08
Kun je niet met Dropbox / Onedrive een lokale 'kopie' maken? Dat als de iPad verbinding heeft hij van de server naar de iPad synchroniseert?

[ Voor 5% gewijzigd door Geerrrt op 27-03-2015 15:34 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Dat zou ook een optie zijn, dan is het de vraag of je met snelkoppelingen kunt werken. Dat ga ik nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik wilde net zeggen: waarom zouden snelkoppelingen niet werken? Maar goed, ik heb het nooit op die manier geprobeerd dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
De volgende situatie geprobeerd: 1 centrale map waarin elke organisatie met foto's geplaatst is. Dan de afzonderlijke mappen congr.l/restau/hotel/ gevuld met snelkoppelingen. de app kan echter niet overweg met snelkoppelingen.

Ik ben op zoek naar een app die dat wel kan, of een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Laatst online: 15-07 18:45
Waarom maak je geen fotoalbums aan in de standaard foto's app? Je kan alle foto's al op je mac/pc sorteren en via iTunes inladen. Komen er nieuwe foto's bij, vul die aan in de juiste folder, synchroniseer en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Verwi159 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:51:
Waarom maak je geen fotoalbums aan in de standaard foto's app? Je kan alle foto's al op je mac/pc sorteren en via iTunes inladen. Komen er nieuwe foto's bij, vul die aan in de juiste folder, synchroniseer en voila!
Het probleem is als volgt: een fotomap van een locatie komt op meerdere plekken te staan. Het gaat om ongeveer 170 locaties. Die worden gesorteerd op type locatie. Alleen zijn sommige locaties zowel een hotel als congreslocatie. Nieuwe foto's moeten dan op 2 soms 3 locaties toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wij hebben iets soortgelijks maar dan op android. Daar werken we met google drive, en drive is zelf al slim genoeg om foto's niet 'dubbel' te plaatsen. Zodra ze online komen op een van onze locaties of bij sales thuis dan wordt de boel automatisch gesynced. Op afstand kunnen we ook een sync triggeren over 3/4G indien noodzakelijk. Dit werkt vrijwel probleemloos i.c.m. device policies.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Laatst online: 15-07 18:45
homemix25 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:18:
[...]

Het probleem is als volgt: een fotomap van een locatie komt op meerdere plekken te staan. Het gaat om ongeveer 170 locaties. Die worden gesorteerd op type locatie. Alleen zijn sommige locaties zowel een hotel als congreslocatie. Nieuwe foto's moeten dan op 2 soms 3 locaties toegevoegd worden.
Als het goed is zal je foto fysiek maar één keer ruimte innemen en een snelkoppeling plaatsen in een album op je iOS apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Het probleem is niet dat foto's dubbel geplaatst worden. Het probleem is dat dezelfde map met gelijke inhoud op meerdere plaatsen komt te staan. Als er foto's toegevoegd moeten worden aan die map, moet dit dus op meerdere plaatsen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien snap ik het niet, maar wat is het probleem ? Uiteindelijk wordt de afbeelding maar 1 keer neergezet met referenties.. je kan de foto dus naar zoveel mappen kopiëren als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Ik wil ervoor zorgen dat foto's maar 1 keer gekopieerd hoeven te worden. In bovengenoemde opties moet de foto naar meerdere mappen gekopieerd worden. Als dat door de jaren heen af en toe vergeten wordt, klopt de database niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat heeft dat met je oorspronkelijke probleem te maken ? Dat is gewoon controle/discipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:03
De app "Files" op mijn iPhone kan (weliswaar handmatig geinitieerd) synchroniseren met Dropbox. Geen idee van de andere diensten.
Misschien het evalueren waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
DukeBox schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:10:
Wat heeft dat met je oorspronkelijke probleem te maken ? Dat is gewoon controle/discipline.
Dit is het oorspronkelijke probleem. Mogelijk niet geheel duidelijk gemaakt. Er gaan een flink aantal mensen met deze mappen werken. Om deze reden wil ik de kans op fouten zo klein mogelijk maken. Ik denk alleen dat wat ik wil niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

homemix25 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:34:
Er gaan een flink aantal mensen met deze mappen werken.
Dat staat niet duidelijk in je TS, daaruit maak ik op dat ze alleen gebruikt worden om 'te laten zien'.
Maar als je dus een many to many sync wilt kan dat nog steeds echter voorkomen dat iemand ergens vergeet een afbeelding te updaten is niet mogelijk zonder initieel de opzet anders te doen. Oftewel, je hebt 1 locatie met afbeeldingen en refereert daar naar toe. Op die manier hoef je de data maar op 1 plek te updaten.

Het kan heel mooi database driven (zodat je ook kan zien wat gebruik maakt van je bron bestand) maar ook simpel met relatieve (sym)links o.i.d. Afhankelijk van het gebruik (lees: hoe het wordt weergegeven) zal je moeten kijken wat het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
1 locatie met afbeeldingen en daarnaar refereren is ook wat ik graag wil doen, echter is het mij niet gelukt om eenvoudig met snelkoppelingen te werken in iOS. Wil jij mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Volgens mij moet je wat meer zoeken naar zakelijke enterprise apps. Pdf expert kan wat jij wil met pdf bestanden, er bestaat schat ik in ook wel zoiets voor foto's
Pagina: 1