gaming headset +/- €100

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben op zoek naar een gaminheadset voor gaming en teamspeak

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ongeveer €100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb weinig verstand van wat wel en niet goed is dus ik sta open voor alles.
Ik vind de kingston hyperx cloud (2) mooie headsets.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Op het moment staan er 2 computers naast elkaar met de tv (die meestal aan staat) 2 meter verderop.
Ik maak nu gebruik van een beats studio voor geluid en een goedkope logitech mic om via teamspeak te praten.
Probleem is alleen dat de tv door de mic te horen is en ik mezelf hoor in de mic naast me en zelf voor de rest onverstaanbaar ben.
Dus not tog maar van plan hier wat aan te doen met een goede gaming headset.

Enkele eisen zijn:
Max €100 tenzij het echt veel beter is voor een paar € meer.
Goed geluid.
Liefst zachte kussens.
Ik draag een bril dus dit moet geen probleem vormen.

Enkele headsets die ik heb gevonden zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Orion PRO€ 91,41€ 91,41
1CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset€ 96,10€ 96,10
1Corsair Vengeance 1500 V2€ 87,99€ 87,99
1Kingston HyperX CLoud II Red€ 99,90€ 99,90
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 71,07€ 71,07
1Steelseries Siberia V2 Heat Orange Edition€ 86,43€ 86,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,90

Ik vind de kingston hyperx cloud erg mooi en heb hem getest en zit erg lekker, maar ik lees dat de mic niet goed is.

De kingston hyperx cloud II zou een betere mic hebben en 5.1 surround.

Is dit surround veel beter dan stereo?
En de cloud ii maakt gebruik van usb ipv 3.5mm geeft dit nog verschil in audio kwaliteit of maakt dit niks uit?

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
De beats zijn toch best dure koptelefoons met redelijke geluidskwaliteit?
Waarom koop je niet alleen een mic, bijvoorbeeld een blue snowball?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Steelseries siberia v3, zeer aan te raden. De v2 ook.

Zelf jaren lang de v2 gebruikt, recentelijk naar de v3 geupgrade.

v2 is naar iets meer dan een jaar kapot gegaan de laatste die ik had (pech), contact met steelseries gehad, op de post gedaan, binnen 1 week een gratis upgrade naar de v3 op de stoep.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Beats is goede geluidkwaliteit, maar de bass is er wel in versterkt waardoor mensen het (meestal) beter vinden klinken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De wat nieuwere zijn idd wel aardig, maar de oudere zijn behoorlijk belabberd.

De HyperX Cloud staat bekend als een erg goed ding voor zijn geld, vooral omdat de drivers van die dingen erg goed zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
@hermitassix
De beats studios is nog van de oudere generatie.
De bass is goed maar de hoge en middel tonen zijn minder.
En na ruim 2 jaar begint ie ook al erg te slijten.
Het liefst wil ik graag een headset omdat ik een losse mic op me bureau toch minder fijn vind.

@legendareN
Het mooie aan de steelseries siberia v2/3 vind ik de mic die erin geschoven kan worden.
Alleen lijkt de hoofdband mij niet fijn zitten.
Hoe is het comfort hiervan?
Enige ervaring ook hoe deze zit met een bril?

Hoe is audio en mic kwaliteit vergeleken tussen de kingston en de steelseries?
Ik ga hem waarschijnlijk als mogelijk is ook voor muziek van me telefoon gebruiken en wil er graag weer minimaal 2 jaar mee doen.
Dus wil graag de beste kwaliteit wat binnen budget ligt

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Tweakers heeft nog niet heel lang geleden een aantal headsets getest.
reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest (<€100)
reviews: Vijf midrange gameheadsets (€100-€200)

Bij die eerste test kwam de Steelseries Siberia V2 USB er goed uit. Je hoort ook niet zo veel slechte dingen over deze headset.
Verder is de pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset erg populair.

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 27-03-2015 20:08 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Als je een eigen geluidskaart hebt dan is die zeer aan te raden. Zelf ook in het bezit van siberia USB headsets geweest. Zowel de Elite en v2/v3, maar het geluid was gewoon een stuk voller met mijn eigen creative geluidskaart.

Dus gewoon met 3.5mm aansluiting. In de review is het meteen een minpunt dat er geen 3.5mm aansluiting bij komt, maar daar staat tegenover dat je de v2 en v3 met ENKEL 3.5mm kan halen, en daar dus meteen 30-40euro van de prijs af gaat. De v2 heb je al voor 60-80euro, en de v3 voor 90-100.

reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest

Comfort staat hier ook omschreven.

Ook lijkt je het comfort niet fijn? het is juist naar mijn mening een van de meest comfortabele headsets die ik gehad heb. En ik heb er een boel gehad.

Je voelt juist totaal geen 'gewicht' op je hoofd door de band.

Ben zelf ook bril dragend, maar met iedere headset, zelfs de Steelseries Elite die ik nu in gebruik heb, krijg ik na een uur of 2 wel wat last aan mn oren, maar dat heb ik met iedere headset gehad. En het is niet zozeer pijnlijk, maar merk het wel. Maar dat ligt denk ik ook aan de grootte van je oren, en type bril.

De siberia sluit de oren mooi af, erg zachte kussentjes.

Met andere headsets heb ik juist altijd lopen vechten met de afstelling van de grootte er van. De siberia past zich vanzelf aan naar de grootte van je hoofd, het is elastisch, en erg licht elastisch, je voelt het totaal niet trekken aan je hoofd. Waar je bij andere headsets altijd zelf de hoogte moet instellen.

Ik zou zelf voor de v3 met 3.5mm gaan en een creative geluidskaartje er bij halen. Het geluid is super! Je komt dan wat over de 100euro heen, maar je zou ook gewoon onboard geluid kunnen gebruiken en in de toekomst een geluidskaart kunnen aanschaffen. Of natuurlijk genoegen nemen met onboard.

pricewatch: Steelseries Siberia V3 Zwart

de v2 heb je overigens voor 70euro.

[ Voor 98% gewijzigd door legendareN op 27-03-2015 20:41 ]

• Tomtomkrab
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09-2025
ik heb zelf pas de HyperX Cloud van kingston gekocht, mede omdat hij in de uitverkoop was voor 65 euro.

Hiervoor gebruikte ik mijn AKG K551 koptelefoon, incombinatie met een Antlion ModMic 4.0.

Dat was een super combinatie, maar toch maar eens die Cloud geprobeerd, en ik moet zeggen, wat een heerlijk ding is het.

zoals hier boven is aangegeven zou ik wel voor de 3.5mm jack gaan, omdat dat gewoon praktischer is, en de usb serie niet de extras geeft die de extra prijs waard zijn in mijn ogen.

Hoop je hiermee geholpen te hebben!
Pagina: 1