Toon posts:

GTX970 SLI? Doen of niet doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Beste mede-tweakers,

Ik heb momenteel een enkele GTX970 en wegens een financiële meevaller zou ik een 2e kunnen aanschaffen.

Nu was ik recent al begonnen met t upgraden van mijn systeem, dacht vooral lekker weer klaar te zijn voor de toekomst om weer lekker de leuke en nieuwe games aan te kunnen.

Is het eventueel verstandiger deze te verkopen en een enkele GTX980 binnen te halen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget is 430 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik wil wel exact dezelfde kaart. Wegens het opbouwen van een SLI zet. LINK

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit is mijn huidige set. (zou mijn PSU dit ook trekken? Daarnaast zou dit voldoen moet ik ook nog een verloop kabeltje hebben naar nog 2, 6 pin PCI-E aansluiting) daarnaast, welke SLI bridge zou ik moeten hebben? Ik wil graag zo'n hardend SLI bridge zoals die van EVGA of die van Nvidia zelf.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Tray€ 319,17€ 319,17
1Asus Sabertooth Z77€ 0,-€ 0,-
1Nvidia GeForce GTX 970€ 0,-€ 0,-
1NZXT H440 Wit€ 106,20€ 106,20
1Asus MX299Q Zilver€ 363,-€ 363,-
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 69,90€ 69,90
1Cyborg R.A.T. 5 matzwart€ 55,79€ 55,79
4Samsung M378B5173QH0-CK0€ 35,45€ 141,80
1Corsair RM650€ 109,-€ 109,-
1Samsung 850 Pro 128GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.262,76

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Je PSU trekt het wel, die kaartjes trekken ~170W max of iets dergelijks. Of het zinnig is om een 2e aan te schaffen is een moeilijkere vraag (eigenlijk niet IMO).

De 970 (en R290x) is op het moment wel zo'n beetje de top van prijs prestatie verhouding. Een 980 gaat marginaal beter zijn, en een SLI set up heeft ook weer zijn nadelen (micro stuttering).

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zou eerder je 970 dadelijk verkopen en een 980ti dan dual gpu.

Hoewel het langzaam aan volwassen begint te worden, is het nog steeds geen mainstream (en ondersteunen veel games het niet)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vind het een lastige kwestie. SLI met twee 970 GTXen is natuurlijk een erg mooie upgrade met veel grafische power voor je 29" monitor met 2560x1080 resolutie. Ik kan me voorstellen dat een enkele 970 GTX nét niet alles perfect op 60+ FPS wil afspelen; vooral de nieuwste games en met oog op de toekomst. Ik merk dit namelijk zelf ook al enigszins op 2560x1440px. Je voeding zal overigens gemakkelijk een 970 GTX SLI aankunnen.

Ik zie echter dat je net als ik de NZXT H440 hebt. Deze kast is naar mijn mening echt wat krap qua cooling/airflow voor een 'gezonde' SLI setup. Daarnaast kan je te maken krijgem et micro stuttering en andere vervelende driver zaken/optimalisaties met SLI. Ik ben, zoals je kan lezen, niet echt een SLI liefhebber.

Een 980 GTX zou uiteraard een betere keuze zijn, maar de forse meerprijs voor (ik meen) grofweg 10-15% meer FPS maakt hem lastig te verantwoorden. Hierbij moet ik wel zeggen dat het natuurlijk geen slechte keuze is, het blijft ook een beest van een kaart.

Wat zou ik doen? Ik zou momenteel nog even wachten met een upgrade. Je hebt een 970 GTX die goed presteert en er zijn weinig lucratieve andere opties nu. Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht over een dikke TI versie van 980 GTX: nieuws: Gerucht: Nvidia komt na de zomer met GTX 980 Ti met 6GB

Daarnaast komt AMD ook met een aantal leuke kaarten op de zeer korte termijn, waardoor er allerlei nieuwe opties en veranderingen op de GPU markt zullen komen. Ik zou nog eventjes afwachten en wat geld opzij zetten; je 970 GTX zal zijn waarde echt nog wel een tijd behouden :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Bedenk wel dat de monitor van TS liefst 25% minder pixels heeft dan een 1440p monitor. Ik vraag me dan ook af wat het nut van een upgrade is. Heb je (TS) wat benches gedaan die aantonen dat je op het randje zit?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad een lastige keuze, ik zou dan denk ik gaan wachten tot de GTX980 TI mogelijk is binnen te halen. Ik zal ook nog even wat benches draaien, nog eventueel een aanrader om benches mee te draaien?

Hieronder mijn huidige set-up, ik probeer de H440 wel zo netjes mogelijk te houden zodat de air-flow goed is.

Ik ben benieuwd naar de volgende reacties. Zal morgen met tips voor welke bench software ik moet draaien wat foto's gaan posten.

Is er nog een verschil tussen GTX TITAN BLACK en de GTX980TI?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 15:50 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

Thomg

Aww yiss

d:)b Mooi systeem
Beetje jammer dat je een 2600 hebt en niet een 2600K, met een 2600 ga je mogelijk tegen een bottleneck aanlopen met een 980Ti / Titan X.

Iig, de 980Ti is vergelijkbaar met een Titan X.
nieuws: Gerucht: Nvidia komt na de zomer met GTX 980 Ti met 6GB
Volgens de geruchten, that is.

Waar de 980Ti in verschilt is dat er waarschijnlijk non-reference modellen zullen komen en dat de prijs aanzienlijk lager is.

Je moet wel geduld hebben, 3 maanden zou ik zeker wel afschrijven.

Aan de andere kant komt AMD ook nog met de 390(X), mogelijk ook een optie <+:)
Pagina: 1