Veel foto's kwijt op externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansonen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik al mijn foto's op mijn externe harde schijf beveiligd door een programma te installeren waarmee ik folders kon verbergen en met een wachtwoord in kon zien. Jaren later (en een nieuwe laptop later) kwam ik mijn harde schijf weer tegen waarop veel oude foto's opstaan (vakantie foto's, familie foto's e.d.) maar ik weet absoluut niet meer welk programma ik heb gebruikt om de folders van de foto's te verbergen en beveiligen. Ik heb stellar phoenix data recovery geprobeerd, maar die scant de hele schijf, en het duurt dagen voordat alles gescand is en de recovery duurt nog veel langer.

Heeft iemand een simpelere oplossing? Er staan alle foto's van de afgelopen 10 jaar op dus erg dierbaar. Ik hoop dat iemand kan helpen!

Hartelijk dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je toevallig of dit programma de disk ge-encrypt heeft?
Als je de disk ge-encrypt hebt dan wens ik je enorm veel succes want ik ben bang dat je dan vrij weinig kunt recoveren zonder het exacte programma / wachtwoord te gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansonen
Bedankt voor de snelle reactie Typecast-L
Helaas, geen idee!
Zijn er wel mogelijkheden als de disk niet ge-encrypt is? (geen idee overigens wat het inhoudt. Mijn computerkennis is niet heel groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zet gewoon een backup terug? Die heb je zeker niet? Dan zou ik de term 'dierbaar' niet gebruiken. :|

Wat is het probleem dat je dagen moet wachten op een scan van op de gok genomen duizenden bestanden?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Als die stellar phoenix software aangeeft dat het lukt maar dat het alleen veel tijd kost, wat is het probleem dan? Is toch niet tijd kritisch, zolang je je spullen maar terugkrijgt toch? Ik zou zeggen pc aanzetten met die software erop hardeschijf eraan en laten rekenen?

Als stellar phoenix het niet kan, zal het inderdaad lastig worden software te vinden die het wel kan, als je niet precies meer weet met welke software de HDD encrypt zijn.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Het is heel afhankelijk van of het encrypted is of gewoon "verborgen" met een truukje.

makkelijkste is even een live cd van linux op een usb stick zetten en daarvan booten , hierna de externe hdd aansluiten en als je geluk hebt zul je zien dat je daar gewoon al je mapjes inclusief de verborgen mapjes terugvind.

als de bestanden in containers staan dmv het programma dan is het zoeken op bv de bestandsextensie (van de container) een goede stap om het programma te achterhalen. Je zult dan nog wel je wachtwoord nodig hebben.

Stellar phoenix heeft alleen zin mits! de data niet gecrypt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met Aionicus... en daarbij:
maar ik weet absoluut niet meer welk programma ik heb gebruikt om de folders van de foto's te verbergen en beveiligen. (...) Heeft iemand een simpelere oplossing?
Err... Als jij al niet meer weeet welk programma je hebt gebruikt, hoe moeten wij dan weten hoe je het kunt omzeilen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansonen
Het is geen probleem om enkele dagen te wachten maar helaas lijkt mijn laptop overbelast te raken (loopt vast). En als er een simpelere manier is dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.

Geen idee wat een 'live cd van linux' is maar ik ga het googlen en proberen. Bedankt Aionicus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het systeem lijkt waarschijnlijk vast te lopen omdat er constant moet worden gerekent en gelezen van en naar de HDD. Hoe sluit je deze trouwens aan? Intern of via USB?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03
jansonen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:42:
Het is geen probleem om enkele dagen te wachten maar helaas lijkt mijn laptop overbelast te raken (loopt vast). En als er een simpelere manier is dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.

Geen idee wat een 'live cd van linux' is maar ik ga het googlen en proberen. Bedankt Aionicus!
Als het echt zulke belangrijke foto's zijn zou ik er een expert bij inschakelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
http://fspro.net/my-lockbox/ ?

Die verbergt / beveiligt folders op je harddisk... wel een beetje fake, want via een (Linux) Live cd / USB zie je het alsnog.

Maar als je opstart via Windows zelf, zijn ze inderdaad verborgen... gebruik het zelf om de DB van Keepass te verbergen (die weer encrypted is en alleen via een password uit de cloud toegankelijk)... dus driedubbele beveiliging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansonen
Via USB.

Als er geen andere opties zijn dan zal ik idd een expert erbij halen.

Lockbox zou kunnen, ik ben het echt vergeten, maar ik ga het proberen. Waarschijnlijk weet ik het wachtwoord wel. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Handigste wat je kan doen inderdaad is een live USB maken.

http://www.ubuntu.com/dow...te-a-usb-stick-on-windows

Als je dat gedaan hebt kan je je computer laten opstarten van je USB. Dus niet vanaf de hardeschijf. Hiervoor moet je in de BIOS van je computer (voordat hij opstart hard rammen op F2/F8/F12 of delete, dit verschilt per moederbord fabrikant). Hier kan je dan vaak selecteren wat je wilt gebruik als "boot" device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ramon schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Als het echt zulke belangrijke foto's zijn zou ik er een expert bij inschakelen.
Mee eens.
Het lijkt erop dat er toch iets meer kennis voor nodig is dan de TS hierover bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou trouwens eerst een kopie maken van de backup, voordat je wijzigingen gaat doen door met decrypt-programma's te sollen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

/offtopic
Wel ironisch dat TS nu slachtoffer is van zijn eigen beveiliging..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1