Toon posts:

PHP PCRE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie kan mij helpen met deze simpele vraag...

Ik weet niet of PCRE eigenlijk nog een veel gebruikt iets is deze periode? Zijn er intussen andere/betere mogelijkheden om bijvoorbeeld een bepaald woord te zoeken in een tekst of eventueel controle te doen op een input (niet toestaan van bepaalde woorden of vervangen)? Ik heb er zelf nog nooit echt mee gewerkt en het was toen ik met mijn .htaccess aan het spelen was dat ik alsmaar dieper ben geraakt met de "Regular Expressions" dat ik plots uitkwam bij artikels over PCRE en dit eigenlijk iets is waar ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan heb.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 16:30
Zo'n beetje alles wat in PHP gedaan wordt met reguliere expressies, wordt gedaan door middel van PCRE.

Als je wilt controleren of bepaalde woorden in een tekst staan, kun je beter geen reguliere expressies gebruiken, maar bijvoorbeeld stristr. Om te kijken of input voldoet aan bepaalde eisen heb je ook nog filter_var

Overigens nog een belangrijke quote:
Some people, when confronted with a problem, think “I know, I'll use regular expressions.” Now they have two problems.
Uit je verhaal komt het op mij een beetje over alsof je reguliere expressies helemaal het einde vind. Reguliere expressies zijn eigenlijk als sambal: gebruik met mate en eigenlijk alleen als het nodig is. Niet elke gerecht wordt beter van sambal, maar bij sommige gerechten is het onmisbaar. Probeer niet ieder probleem op te lossen met reguliere expressies. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dev10 op 27-03-2015 14:10 ]