Toon posts:

IIyama of LG?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van een vriend een Iiyama Vision Master Pro 410 17" overnemen. Hij heeft die nu een jaar en er is nix mis mee.
Maar ik kan ook een LG Flatron 775FT 17" 70kHz TCO95
Het probleem is nu dat de Iiyama is beter maar tweedehands terwijl de LG is nieuw maar is niet plat.
qua prijs liggen ze niet ver van mekaar.
maar nu is het dat ik slechte dingen over die LG heb gehoord heeft iemand van jullie die en hoe valt hij mee?

Verwijderd

Koop ze alle 2 :9~

Verwijderd

Topicstarter
als ik het geld had DUH!!!

maar dat heb ik dus niet...
En het is voorla voor een leuke resolutie te draaien in alles...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb nu al 4 jaar een Iiyama 17" scherm, en die is nogsteeds prima. Als die Iiyama een jaartje oud is, en beter dan de LG, dan zou ik gewoon die nemen ipv de nieuwe LG :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

zaeroks :
Het probleem is nu dat de Iiyama is beter...
Waar heb je die informatie vandaan? De specificaties zijn bijna exact hetzelfde.
zaeroks :
...terwijl de LG is nieuw maar is niet plat.
LG Flatron 775FT 17" niet plat? Deze monitor heeft een 100% vlakke beeldbuis, hij is dus platter dan de Iiyama die jij opnoemt.
zaeroks :
qua prijs liggen ze niet ver van mekaar.
Dan is de keuze toch snel gemaakt? Een tweedehands monitor die even duur is als een nieuwe, en die nieuwe is naar mijn mening ook nog beter dan die tweedehands.
zaeroks :
maar nu is het dat ik slechte dingen over die LG heb gehoord heeft iemand van jullie die en
hoe valt hij mee?
Ik denk dat je met de slechte dingen, deze dingen bedoelt:

-Convergentie problemen
-Scherpte problemen

Het is inderdaad waar dat deze bovenstaande problemen nog weleens voorkomen, maar het is zeldzaam als je hier last van hebt. Mocht je hier toch last van hebben dan kun je natuurlijk altijd gebruik maken van de 3 jaar on-site garantie die LG je geeft.

Ik heb zelf de LG Flatron 915FT Plus en hij bevalt me prima. Ik moet toegeven dat ik mijn eerste LG om heb moeten ruilen vanwege bovenstaande problemen, maar mijn nieuwe heeft hier totaal geen last meer van.

Verwijderd

Iiyama... --> a-merk

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 03:46 schreef Zipje het volgende:
Iiyama... --> a-merk
En dat is nu juist de reden voor mijn twijfels...

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Iiyama... --> a-merk
En LG is dat niet? :?

Verwijderd

Als die Iiyama een trinitron is heb je in ieder geval 2 horizontale lijntjes over je beeld, bij LG zijn die weggewerkt. Pluspuntje voor LG lijkt me. :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Op zaterdag 16 juni 2001 05:23 schreef Joene het volgende:
Als die Iiyama een trinitron is heb je in ieder geval 2 horizontale lijntjes over je beeld, bij LG zijn die weggewerkt. Pluspuntje voor LG lijkt me. :)
Iiyama kent geen trinitron. Trinitron is van sony.
Denk dat je diamondtron bedoelt ;)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 01:34 schreef zaeroks het volgende:
Ik kan van een vriend een Iiyama Vision Master Pro 410 17" overnemen. Hij heeft die nu een jaar en er is nix mis mee.
... er zit toch standaard 3 jaar onsite garantie op producten van iiyama, dus waar maak je je druk om. als je je vriend niet "vertrouwt" bel je iiyama en vraag je of deze misschien al is gerepareerd ( je hebt de serienummer toch ). ik zou voor de iiyama nemen. trouwens waarom doet ie hem weg, gaat ie een 19 inch kopen, dan is er niets aan de hand, zou ik zeggen. echter koopt die vriend van jou een ander 17 inch monitor... je hebt de serienummer effe bellen....

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Iiyama... --> a-merk
ROFL zoiets zeggen alleen mensen die ergens gehoord hebben dat een merk goed is... A-merk, wat is dat? Is Sony een A-merk? Ja lijkt me, maar ze maken naast goede ook wel eens mindere monitoren. Is Samsung een A-merk? Lijkt me wel, als je naar hun beeldschermen kijkt. Is Philips een A-merk? Is LG een A-merk?

Allemaal merken waar grote ontwikkel teams bezig zijn aan productonwikkeling met gebruikmaking van de nieuwste technieken.

En bij alle ligt de nadruk op de hoogst mogelijke kwaliteit bieden, en dat voor een concurrerende prijs. Uiteraard in verschillende prijsklassen. Allemaal hetzelfde.

P.S. Zaeroks je zou wel gek zijn als je een tweedehands monitor met gelijksoortige specs koopt als je daarvoor ook een uistekende nieuwe monitor kan krijgen.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op zaterdag 16 juni 2001 03:43 schreef Vertex het volgende:
Ik heb zelf de LG Flatron 915FT Plus en hij bevalt me prima. Ik moet toegeven dat ik mijn eerste LG om heb moeten ruilen vanwege bovenstaande problemen, maar mijn nieuwe heeft hier totaal geen last meer van.
In een ander bericht schreef ik al dat ik ook een 915FT heb, en me afvroeg of de convergentiefoutjes die ik tegengekomen ben "normaal" zijn. Zou iemand die ook een 915FT heeft er naar kunnen kijken?

http://www.aedifex.nl/rechtsonder.jpg
http://www.aedifex.nl/rechtsboven.jpg
http://www.aedifex.nl/linksboven.jpg
http://www.aedifex.nl/linksonder.jpg
http://www.aedifex.nl/midden.jpg

Met name rechtsonder en rechtsboven zit het scheef...

Verwijderd

Ga naar de winkel en bekijk die 2 monitoren maar eens. En koop de monitor die jouw bevalt.

Verwijderd

Iiyama

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Ik ga binnenkort ook voor een IIyama (Pro Vision Master 451)

Motor-Forum.nl

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58
Ik heb zelf naar alle tevredenheid een LG 795FT, maar monitoren je kunt ook naar de winkel gaan, en ze eens beide bekijken. Niet iedereen vind hetzelfde prettig.

Verwijderd

Ik heb zelf een 410 en die rox! Iiyama schopt kont hoor... :P

Verwijderd

Ik heb een VisionMaster Pro 450 (19" met platte beeldbuis) en ik moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee heb gehad.

Ik zou geen ander scherm willen.....

Het schijnt trouwens wel dat LG errug mooie TFT-schermpies maakt....

Verwijderd

Ik zou voor de Ilyama gaan. Die heb ik ook al een paar jaar, nooit problemen en prima kwaliteit :9

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

De 715FT van LG is echt heel erg mooi.

3 jaar onsite , heb je dat ook bij die 2e hands iiyama ? Gewoon een nieuwe kopen

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 17:05 schreef cybermatrix het volgende:
Ik zou voor de Ilyama gaan. Die heb ik ook al een paar jaar, nooit problemen en prima kwaliteit :9
Dat zei ik... :)
Iiyama... --> a-merk
van LG heb ik tot nu toe meer klachten gehoord en gelezen (misschien wel selectief gelezen :) ) dan van de Iiyama, vandaar dat dat merk bij mij wat meer status heeft.. :7 , en daarom noem ik het a ....

zaeroks, ben je er ondertussen al uit?

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de Ilyama gaan, het zijn goeie monitoren....

pfff ben net thuis van uitgaan, kweet eigenlijk niet wat ik hier momenteel zoek...

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00
Zeker de Iiyama, ik heb hem nu ook (vision master pro 410) Ik heb dit ding al een jaar, en ik heb geen enkele klacht. Werkt gewoon perfect. De a702ht (vm pro 410) kost nu nog steeds 900,- in de winkel. Als je naar de site van Iiyama gaat ken je effe de specs bekijken, voor een 17" zijn die echt goed.

Die schaduwlijntjes wen je aan, ik zie ze niet eens meer.

En Iiyama heeft ontzettende goede service.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
* Firestormer heeft alle 2 :))))))

• Kvn
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Ehm Lg denk ik

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 23:41
PHILIPS B-)

krom maar waanzinnig lekker

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
mm neem sony :)

maar tussen die twee zal ik eerder een nieuwe nemen :)

ik ga nu slapen

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47

Cr3ator

1 bar is geen bar

Persoonlijk kan niets dan goeds over de VMpro410 van iiyama zeggen. Heb 'm nu al een half jaar en nog nooit problemen. Super strak beeld, hoge resoluties en 100Hz. Jammer alleen van die twee lijntjes denken veel mensen maar die zie je niet eens meer als je hem een weekje hebt. Het enige nadeel van het scherm is dat hij zo plat is dat alle andere bol lijken. :( Irritant als je dan eens ergens anders zit.

Van LG weet ik alleen maar wat te zeggen over hoe ze in de winkel presteerden, maar voor mij was dat al reden genoeg om voor de iiyama te kiezen. Veel scherper en platter beeld en het ding kan veel meer aan qua resoluties. :) Iiyama dus!

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb ook de VM Pro 410 :) En ben er best blij mee, maar soms (vooral op witte achtergronden) vallen die lijntjes nog wel eens op. Je weet wat het is, dus je stoort je er niet echt aan, maar je ziet ze toch wel.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

pfff dit mondt weer uit in de gebruikelijke "ik heb een Iiyama dus kies een Iiyama, Iiyama rulez" thread...

Mensen die Iiyama wordt dus tweedehands aangeboden en die LG nieuw voor eenzelfde prijs... en zelfs los daarvan is het geen uitgemaakte zaak welke monitor beter is. Je kan ze in de winkel bekijken ja, maar waar ik nooit iemand over hoor:

wel allebei goed afstellen zodat je ze echt kan vergelijken, dus aansturende videokaart, resolutie/kleurendiepte, geometrie/kleurinstelling/contrast/helderheid, wedden dat je deze zodanig kan instellen dat het beeld nagenoeg gelijk is?

Reden dat ik dit zeg is omdat monitoren Trinitron/Diamondtron buizen vaak met de standaardinstelling veel indruk maken op het eerste gezicht met hun contrast en diepe kleuren, terwijl dit bij andere monitoren vaak ook te realiseren is maar dit niet de standaard instelling is.

Wat dan nog rest is dingen als scherpte, oplossend vermogen, jitter (trillende letters e.d.), kleurverdeling en helderheidsverdeling. Dan maar eens kijken wat je echt beter vindt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 23:37

Floor-is

5.2

* Floor-is Diemel heeft geen zin om heel de thread te lezen :P

Ik zou kiezen voor een vlakke monitor, ik heb zelf een vlakke 17" CTX (PR711FD) en dat werkt toch wel erg prettig.

Ik ken zelf geen van beide schermen die je noemt, maar waar je misschien ook rekening mee kunt houden is dat Iiyama vaak gebruik maakt van diamondtron beeldschermen, waardoor er 2 lijntjes in je scherm te zien zijn. (Moet je wel heeeel goed kijken hoor) Deze lijntjes zijn er om de grid goed te houden. Ik weet niet of dit bij die LG ook zo is, maar als jij weet dat je je er aan irriteerd, dan is dat misschien wel iets waar je rekening moet houden.

Ik heb zelf een Iiyama overigens, bevalt heel prima, maar er zijn gewoon mensen die het diamondtron verhaal minder bevalt. Dat kan :P
Overigens merk je na een paar uur werken niet eens meer dat die lijntjes er zijn, dus echt last heb je er niet van vind ik :)

Bericht hierboven

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 27-07 22:15
Het gaat dus om mijn Iiyama. Ik verkoop hem omdat arme zaeroks zoveel mogelijk PC voor zo weinig mogelijk geld wil en omdat ik een 19" Iiyama ga kopen (en ook een beetje omdat ik een weldoener ben :P ).

Er is helemaal nix mis met het scherm, het is nog nooit gerepareerd en er zit nog meer dan 2j onsite op.

Alleen vraag ik me nu af welke DiamondTron van Iiyama? Die met die speakers in kan 1600*1200 @ 85 Hz, maar die speakers zitten er voor nix aan. En de 19" zonder speakers draait dezelfde res als mijn 17" nu... :?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 23:37

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 14:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Het gaat dus om mijn Iiyama. Ik verkoop hem omdat arme zaeroks zoveel mogelijk PC voor zo weinig mogelijk geld wil en omdat ik een 19" Iiyama ga kopen (en ook een beetje omdat ik een weldoener ben :P ).

Er is helemaal nix mis met het scherm, het is nog nooit gerepareerd en er zit nog meer dan 2j onsite op.

Alleen vraag ik me nu af welke DiamondTron van Iiyama? Die met die speakers in kan 1600*1200 @ 85 Hz, maar die speakers zitten er voor nix aan. En de 19" zonder speakers draait dezelfde res als mijn 17" nu... :?
Doe ff een berg typenummers :P

Bericht hierboven

• F.U.B.A.R
Op zondag 17 juni 2001 14:55 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Doe ff een berg typenummers :P
Die ik wil (maar dan zonder speakers):
A902MT Vision Master Pro 451
Die zonder de speakers maar met dezelfde res als die van mij nu (A702HT):
MA901U Vision Master Pro 452

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik zou voor die Iiyama gaan... Die is gewoon stukken beter. LG is nog steeds een beetje een budget monitor. Het zijn goedkope monitoren met een redelijke kwaliteit. Iiyama is gewoon perfect.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

LG is helemaal niet goedkoop. Voor monitors met dezelfde specs vragen ze evenveel als iiyama, terwijl ik de iiyama's wel ff een stukkie beter vindt

Specs

• F.U.B.A.R
De LG waarover het gaat draait 1280*1024 @ 60Hz! :r

Mijn Iiyama doet 1600*1200 @ 75Hz! :9~

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn Iiyama pro 450 :9 bevalt nog steeds prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ok....

Dus geen LG voor mij...
Pagina: 1