Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens Tennet.
Sorry voor deze korte op, ik zit mobiel.
Waarom is er nog geen topic hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:13

BaRF

bijna kerst

omdat het alweer zo goed als opgelost is? :P

Er stonden hier ineens in 1 klap 40 mensen in de wacht aan de telefoon omdat ze geen tv konden kijken. Op vrijdag ochtend. 'Mijn kleinkinderen komen zo, wat moeten ze nu!!!' :F

[ Voor 67% gewijzigd door BaRF op 27-03-2015 13:29 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat zelfs op de FP hoor: nieuws: Stroomstoring zorgt voor problemen bij mobiele providers en publieke omroep

We moeten ook weer niet doen of het het begin van Armageddon is ofzo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:18
En de getroffene geen stroom hebben en wellicht niet kunnen reageren?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 11:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

LordSinclair schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:28:
En de getroffene geen stroom hebben en wellicht niet kunnen reageren?
dit dus :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Zit er eigenlijk een vorm van redundantie in het distributienetwerk, of is zo'n regio helemaal afhankelijk van één tussenstation?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Seraphin

Meep?

Kreeg van collega's te horen dat de storing zelfs wordt genoemd op Tsjechische en Russische media. :P Waarschijnlijk omdat Schiphol geraakt is; dat maakt het internationaal wel interessant. Daarnaast lijkt het me geen hele ernstige situatie; het meeste draait alweer. (ja, de NS heeft nog de rest van de dag opstartproblemen, maar dat hebben ze bij blaadjes op de rails ook).

Bij de storing nabij Haaksbergen een paar jaar terug (lolwut, dat was 2005, 10 jaar geleden alweer kom ik net achter), zaten sommige huishoudens bijna 3 dagen zonder stroom. Dát lijkt me naar. ;)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dit. Tussen stations zit namelijk een koppelnetwerk, waardoor uitval opgevangen kan worden. Ook tussen landen bestaat dit netwerk. Wanneer de stations hier uitvallen, levert Duitsland stroom aan ons.

Ik snap dus ook niet dat dit niet door deze netwerken opgevangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:58
Seraphin schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:07:
Kreeg van collega's te horen dat de storing zelfs wordt genoemd op Tsjechische en Russische media. :P Waarschijnlijk omdat Schiphol geraakt is; dat maakt het internationaal wel interessant. Daarnaast lijkt het me geen hele ernstige situatie; het meeste draait alweer. (ja, de NS heeft nog de rest van de dag opstartproblemen, maar dat hebben ze bij blaadjes op de rails ook).

Bij de storing nabij Haaksbergen een paar jaar terug (lolwut, dat was 2005, 10 jaar geleden alweer kom ik net achter), zaten sommige huishoudens bijna 3 dagen zonder stroom. Dát lijkt me naar. ;)
Ik had hier (link) destijds mee te maken. 3 hele dagen duurde dat. Ik was blij als ik naar school kon, dan kon mijn telefoon aan de lader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

als de mobiele telefoonnetwerken uitvallen is er ook geen alarmmogelijkheid meer als de sirenes verdwijnen. Hebben ze daar wel over nagedacht bij de overheid?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
donny007 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56:
Zit er eigenlijk een vorm van redundantie in het distributienetwerk, of is zo'n regio helemaal afhankelijk van één tussenstation?
Natuurlijk is die redundantie er. Kijk maar eens als je er langs komt naar een willekeurige hoogspanningsmast. Je ziet daar altijd twee circuits, aan weerszijden van de mast. Die hangen er vanwege de redundantie, qua capaciteit kan één van de twee het gewoon doen. Die redundantie is er ook de oorzaak van dat je van verreweg de meeste storingen alleen maar het even knipperen van het licht merkt. Op enkele uitzonderingen na is die redundantie er bovendien doordat de meeste netwerken ringvormig zijn. Maar desondanks zijn er af en toe "wet van Murphy-gevallen". Wat ik daarmee bedoel vereist geen nadere uitleg, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt.
Verder is er nog geen definitieve verklaring, noch van Liander, noch van Tenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
lolgast schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Ik had hier (link) destijds mee te maken. 3 hele dagen duurde dat. Ik was blij als ik naar school kon, dan kon mijn telefoon aan de lader :+
Dat lijkt me erg vervelend om drie dagen zonder stroom te zitten dan merk je pas echt hoe afhankelijk je van elektriciteit bent. De stroomstoring was hier vanmorgen gelukkig redelijk snel weer voorbij, hebben hier maar iets van twintig minuten zonder stroom gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Salvatron schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:15:
als de mobiele telefoonnetwerken uitvallen is er ook geen alarmmogelijkheid meer als de sirenes verdwijnen. Hebben ze daar wel over nagedacht bij de overheid?
Ja, de theorie is dat die infrastructuur een noodstroomvoorziening heeft.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Grappig, op de radio werd al gesproken over een mogelijke terroristische aanslag.

Hoewel ik wel voorspel dat terroristen over een paar jaar de stroom gewoon afsluiten van alle Albert Heijns en al het waterbeheer overnemen, zodat er geen voedsel meer is en er doden zullen vallen door voedseltekorten en overstromingen, geloofde ik dit bericht toch echt niet. Terorrisme is hier nog niet klaar voor. Dat zijn ze pas over een paar jaar. Vreemde aanname dus van het radiostation.

Wel ergerlijk dat ondanks het hebben van een generator, er toch geen internetverkeer over de vaste lijnen mogelijk was. Ook de mobiele netwerken lagen plat voor data. Met de moderne telefoons kun je niet eens meer inbellen middels CSD. Die ondersteunen alleen nog GPRS/UTRAN/LTE. En dan verwacht de overheid ons via social media te informeren zodat de sirenes kunnen worden uitgefaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
Belangrijkste bij dit soort dingen is dat ervan geleerd word.

Hoe kun je het voorkomen en mocht het toch gebeuren hoe krijg je de zooi sneller op de rails.
Dan kijk je verder naar hoe mensen het kunnen misbruiken en of je daar iets tegen kunt doen.

Betreffende terroristen. Ik denk dat als men het gevoel heeft dat een aanslag de reden is dat men dan volledig anders gaat reageren bij de overheid.

Bij pech/ongeluk ga je gewoon kijken hoe je de normale gang van zaken weer aan het lopen krijgt op een goede en veilige manier zonder dat een groep er flink meer last van heeft dan de ander.

Als de reden een aanslag is dan laat je denk ik bepaalde dingen voor wat het is en ga je je direct richten op de kern, zodat de basis er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MSalters schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Ja, de theorie is dat die infrastructuur een noodstroomvoorziening heeft.
Dan mogen ze die theorie wel beter in de praktijk brengen want hier had de mobiele telefoon zelfs geen ontvangst meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Salvatron schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:44:
[...]

Dan mogen ze die theorie wel beter in de praktijk brengen want hier had de mobiele telefoon zelfs geen ontvangst meer.
Van wat ik heb begrepen hebben de providers overal UTRAN en LTE uitgeschakeld en bij 2G alleen de pakketgegevens uitgeschakeld. Dit om stroom te besparen en om bellen mogelijk te houden.

Vele jaren geleden had Dutchtone een stroomonafhankelijk netwerk in het veld. Die hadden vele masten die sowieso niet waren aangesloten aan het stroomnet en dus alleen door dieselgenerators werden gevoed. Daar kwam gewoon iedere week een mannetje langs om diesel bij te vullen :)

Ik heb er van geleerd dat ik grof geschut klaar zet om dingen open te breken. Ik had de VVE al gewaarschuwd dat stroomuitval bij ons uitzonderlijk gevaarlijk zou zijn, omdat zowel de garagedeur als de voordeur dan niet meer zou functioneren. Bewoners bij ons konden alleen naar binnen of naar buiten via het balkon van een van de bewoners. Je zal maar een kleine brand hebben in een stroomkastje en de brandweer kan niet naar binnen om het brandje te blussen voordat het uitbreidt 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 27-03-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Trommelrem schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:26:
[...]
Van wat ik heb begrepen hebben de providers overal UTRAN en LTE uitgeschakeld en bij 2G alleen de pakketgegevens uitgeschakeld. Dit om stroom te besparen en om bellen mogelijk te houden.
volgens mij waren de telefoonzenders uit de lucht en kon je dus ook niet meer bellen etc, omdat dat ontvangst-teken leeg was op de telefoon.

Hier staat het overigens:

nieuws: Stroomstoring zorgt voor problemen bij mobiele providers en publieke omroep

De stroomstoring die grote delen van Noord-Holland lamlegde, heeft gezorgd voor problemen bij de publieke omroep en bij de mobiele providers. Alle websites van de publieke omroep lagen er uit, en de meerderheid van de masten van T-Mobile en Vodafone lag uit de lucht.

[ Voor 36% gewijzigd door Salvatron op 27-03-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Techneut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:36:
[...]
Natuurlijk is die redundantie er. Kijk maar eens als je er langs komt naar een willekeurige hoogspanningsmast. Je ziet daar altijd twee circuits, aan weerszijden van de mast. Die hangen er vanwege de redundantie, qua capaciteit kan één van de twee het gewoon doen. Die redundantie is er ook de oorzaak van dat je van verreweg de meeste storingen alleen maar het even knipperen van het licht merkt. Op enkele uitzonderingen na is die redundantie er bovendien doordat de meeste netwerken ringvormig zijn. Maar desondanks zijn er af en toe "wet van Murphy-gevallen". Wat ik daarmee bedoel vereist geen nadere uitleg, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt.
Verder is er nog geen definitieve verklaring, noch van Liander, noch van Tenet.
Zie hier: http://www.tennet.eu/nl/n...chting-stroomstoring.html
Verder duurde het wat langer voordat alles weer op kwam ivm het af- en het weer opschakelen (dat gaat in gedeelten, anders overbelast je het netwerk).

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 27-03-2015 23:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1