Volgens Tennet.
Sorry voor deze korte op, ik zit mobiel.
Waarom is er nog geen topic hierover?
Sorry voor deze korte op, ik zit mobiel.
Waarom is er nog geen topic hierover?
[ Voor 67% gewijzigd door BaRF op 27-03-2015 13:29 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Virussen? Scan ze hier!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
dit dusLordSinclair schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:28:
En de getroffene geen stroom hebben en wellicht niet kunnen reageren?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
/dev/null
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
Ik had hier (link) destijds mee te maken. 3 hele dagen duurde dat. Ik was blij als ik naar school kon, dan kon mijn telefoon aan de laderSeraphin schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:07:
Kreeg van collega's te horen dat de storing zelfs wordt genoemd op Tsjechische en Russische media.Waarschijnlijk omdat Schiphol geraakt is; dat maakt het internationaal wel interessant. Daarnaast lijkt het me geen hele ernstige situatie; het meeste draait alweer. (ja, de NS heeft nog de rest van de dag opstartproblemen, maar dat hebben ze bij blaadjes op de rails ook).
Bij de storing nabij Haaksbergen een paar jaar terug (lolwut, dat was 2005, 10 jaar geleden alweer kom ik net achter), zaten sommige huishoudens bijna 3 dagen zonder stroom. Dát lijkt me naar.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Natuurlijk is die redundantie er. Kijk maar eens als je er langs komt naar een willekeurige hoogspanningsmast. Je ziet daar altijd twee circuits, aan weerszijden van de mast. Die hangen er vanwege de redundantie, qua capaciteit kan één van de twee het gewoon doen. Die redundantie is er ook de oorzaak van dat je van verreweg de meeste storingen alleen maar het even knipperen van het licht merkt. Op enkele uitzonderingen na is die redundantie er bovendien doordat de meeste netwerken ringvormig zijn. Maar desondanks zijn er af en toe "wet van Murphy-gevallen". Wat ik daarmee bedoel vereist geen nadere uitleg, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt.donny007 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56:
Zit er eigenlijk een vorm van redundantie in het distributienetwerk, of is zo'n regio helemaal afhankelijk van één tussenstation?
Dat lijkt me erg vervelend om drie dagen zonder stroom te zitten dan merk je pas echt hoe afhankelijk je van elektriciteit bent. De stroomstoring was hier vanmorgen gelukkig redelijk snel weer voorbij, hebben hier maar iets van twintig minuten zonder stroom gezeten.lolgast schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12:
[...]
Ik had hier (link) destijds mee te maken. 3 hele dagen duurde dat. Ik was blij als ik naar school kon, dan kon mijn telefoon aan de lader
Ja, de theorie is dat die infrastructuur een noodstroomvoorziening heeft.Salvatron schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:15:
als de mobiele telefoonnetwerken uitvallen is er ook geen alarmmogelijkheid meer als de sirenes verdwijnen. Hebben ze daar wel over nagedacht bij de overheid?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Dan mogen ze die theorie wel beter in de praktijk brengen want hier had de mobiele telefoon zelfs geen ontvangst meer.MSalters schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Ja, de theorie is dat die infrastructuur een noodstroomvoorziening heeft.
Van wat ik heb begrepen hebben de providers overal UTRAN en LTE uitgeschakeld en bij 2G alleen de pakketgegevens uitgeschakeld. Dit om stroom te besparen en om bellen mogelijk te houden.Salvatron schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:44:
[...]
Dan mogen ze die theorie wel beter in de praktijk brengen want hier had de mobiele telefoon zelfs geen ontvangst meer.
[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 27-03-2015 19:33 ]
volgens mij waren de telefoonzenders uit de lucht en kon je dus ook niet meer bellen etc, omdat dat ontvangst-teken leeg was op de telefoon.Trommelrem schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:26:
[...]
Van wat ik heb begrepen hebben de providers overal UTRAN en LTE uitgeschakeld en bij 2G alleen de pakketgegevens uitgeschakeld. Dit om stroom te besparen en om bellen mogelijk te houden.
[ Voor 36% gewijzigd door Salvatron op 27-03-2015 19:51 ]
Zie hier: http://www.tennet.eu/nl/n...chting-stroomstoring.htmlTechneut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:36:
[...]
Natuurlijk is die redundantie er. Kijk maar eens als je er langs komt naar een willekeurige hoogspanningsmast. Je ziet daar altijd twee circuits, aan weerszijden van de mast. Die hangen er vanwege de redundantie, qua capaciteit kan één van de twee het gewoon doen. Die redundantie is er ook de oorzaak van dat je van verreweg de meeste storingen alleen maar het even knipperen van het licht merkt. Op enkele uitzonderingen na is die redundantie er bovendien doordat de meeste netwerken ringvormig zijn. Maar desondanks zijn er af en toe "wet van Murphy-gevallen". Wat ik daarmee bedoel vereist geen nadere uitleg, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt.
Verder is er nog geen definitieve verklaring, noch van Liander, noch van Tenet.
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 27-03-2015 23:56 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq