Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede game/CAD laptop van circa €1200

Pagina: 1
Acties:

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:27
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van een Lenovo Y510P, maar door een defect moet ik waarschijnlijk binnenkort op zoek gaan naar een alternatief.
Qua snelheid was ik erg te spreken over deze laptop, door de quadcore i7, het m.2 slot naast de normale SATA en de goede grafische kaarten.

In een nieuwe laptop zoek ik ongeveer hetzelfde als in de oude. Ik ben op zoek naar:
- Een scherm van circa 15.6" zodat de laptop nog mee te nemen valt
- Een goed scherm (Full HD, en goede beeldkwaliteit).
- Een grafische kaart die de meeste games, Premiere Elements en Solidworks/AutoCAD goed op draaien
- Hetzelfde geld voor de processor
- Er moet een SSD naast een normale HDD in kunnen (of dit wordt opgelost door een HDD caddy te plaatsen of dat er een m.2 slot aanwezig is maakt mij niet uit)
- De bouwkwaliteit moet stevig, en goed zijn
- Mijn budget is 1200 exclusief het kopen van een HDD caddy en 1TB HDD, of 1100 euro exclusief het aankopen van een HDD caddy en een SSD

Tot nu toe heb ik al een aantal laptop gevonden die ongeveer aan de eisen voldoen. Rond dit budget lijken consumenten laptops veel meer waar voor hun geld te geven in verhouding tot workstations, dus daar heb ik nog niet echt naar gekeken.

Lenovo Y50
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
De opvolger van de laptop die ik nu heb. Hij bied heel veel waar voor zijn geld. De bouwkwaliteit lijkt in orde (behalve die goedkope plastic grilletjes), maar het scherm is van verschrikkelijke kwaliteit en ook kan ik geen SSD bijplaatsen.

HP Envy 15
pricewatch: HP Envy 15-k241nd
Erg mooie laptop. 16gb RAM is overkill, maar een bonus is dat ik een extra HDD in een caddy plaatsen.
Het enige waar ik mij zorgen over maak bij deze laptop is de processor.
Zal de i7-5500U low voltage dual-core processor genoeg zijn voor de dingen die ik er mee wil doen? De goedkoopste workstation notebooks worden ook met deze processor geleverd, maar ik vraag me af of ik niet veel snelheid verlies ten opzichte van de i7-4700MQ

Verder blijven er natuurlijk nog een paar andere merken over. Dell lijkt geen laptops te verkopen met een GTX850m of hoger, en Acer en Asus lijken hele slechte kwaliteitscontrole te hebben.
Dan blijft MSI nog over... Maar het "gamer" imago en het gebruik van goedkoop plastic staat mij niet zo aan.

Zie ik nog laptops over het hoofd? Of zijn de Envy 15 en de Y50 de beste opties als opvolger voor mijn Y510P?