Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor beetje allround gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:07
De 5 jaar oude Packerd Bell van mijn vriendin doet moeilijk. Het is een EasyNote model.
Hij heeft wat last van hitte probleempjes en staat op houten blokjes om zijn warmte kwijt te raken. Het uitblazen van de uitblaasroostertjes heeft niks geholpen. Ik heb geprobeerd nieuw koelpasta aan te brengen maar na een dik uur schroeven was ik er nog niet.
Daar komt nog bij dat de stroomaansluiting op het moederbord niet goed meer is, de laptop moet in alle bochten neergezet worden om te kunnen laden.

Kortom tijd voor wat nieuws

Wat ga je met je laptop doen?
Ze gaat de laptop gebruiken voor haar gastouder (ze is nu nog geen zelfstandige, voor eventuele startersaftrek). Ze gaat er mee internetten, tekstverwerking, Outlook, beetje fotos en plaatjes aanpassen (geen Photoshop hoor).

Zelf heb ik ook een oude laptop en ben nog in dubio of ik niet gelijk 1 wat sterkere laptop ga kopen of het toch bij elk een eigen laptop wil houden. Ik ben een wat zwaardere gebruiker, ik games nu niet maar af en toe vind ik het leuk om eens een wat ouder spel te gaan spelen (Far Cry 2, Half-Life 2). Niet de nieuwste spellen dus. Daarnaast internet ik ermee en doe af en toe wat met videomontage (Pinnacle).

Laten we het eerst maar op een laptop voor haar houden, misschien kom ik tot de conclusie dat mijn wensen ook gebruikt kunnen worden in haar laptop.

Wat is je budget?
Mijn vriendin is het liefst voor 200 euro klaar, heb haar uitgelegd dat dat niks gaat worden. Budget is 500-600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij staat in 99% van de gevallen thuis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren zijn:
- goede I5 processor, liefst 5200U maar met een beetje videokaart is een 4210U ook goed
- minimaal 4GB geheugen
- 15,6 inch scherm
- geen Intel HD Graphics videokaart, maar liefst wat sterkere videokaart
- resolutie van 1920x1080 (dit is een eis)
- SSD ga ik later inbouwen, verkoopt een harde schijf die rechtstreeks uit een laptop komt nog?

Ik ben adviseer collega's regelmatig van laptops en heb al vele merken geadviseerd, de laatste 2 jaar kom ik toch telkens bij Lenovo uit.

Wat ik zelf heb gevonden:
- Verwijderd in "[LBBG] Basislaptop april 2015" (de korting en de specificaties vind ik interessant).
- Deze 3 laptops voldoen aan mijn eisen: http://tweakers.net/price...;433027;417743/categorie/ wel iets boven het budget
- Deze Lenovo is wel de duurste met €679,- maar indien er weer 10% korting is dan lijkt me dit een hele goede kandidaat: http://shop.lenovo.com/nl...0/?sb=:000001D4:00040806:
- In de Duitse Lenovo shop zie ik deze: €649,- en dan gelijk een i7 met Geforce 840M videokaart: http://shop.lenovo.com/de...0/?sb=:000001D4:00035DC6:

Misschien zijn de wensen en specs een beetje overkill, maar ik heb liever dat het soepeltjes draait dan dat ze na een jaar al begint aan te geven dat hij langzaam is.

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 29-03-2015 18:32 ]

• Binnetie
Ik heb de voorkeuren een beetje aangepast. Een eis is toch wel 1920x1080, dat werkt gewoon fijner en je ziet meer op je scherm.
Het is jammer dat Dell laptops, die ik op mijn werk bestel niet snel met een 1920x1080 scherm komen in mijn budget.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 21:46

P_Tingen

omdat het KAN

Een heel aantal eisen snap ik, zoals de resolutie en de schermafmetingen, maar wat ik niet snap is waarom er een i5 in zou moeten. Begrijp me goed, je mag alles willen wat je wil, maar ik zie niet waarom je een i5 nodig hebt voor - en ik quote even "internetten, tekstverwerking, Outlook, beetje fotos en plaatjes aanpassen". Me dunkt, een Celeron kan dit met 2 vingers in de neus aan.

Maar goed, FHD met Celeron onder €500 is er niet, maar wel een paar andere modellen. Aangezien je een voorkeur hebt voor Lenovo, lijkt dit geen rare keuze: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342

Als je bereid bent met een iets kleiner scherm te werken, is de pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00877 misschien de nog betere keuze, want IPS panel ipv TN en voor de rest zeer goede reviews inclusief BBG stempel.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Binnetie
Je reactie zet me wel aan het denken, want ik heb erg zitten twijfelen of ik een i5 moet nemen of dat een i3 misschien beter is. De i3 heeft geen turbo-functie voor zover ik weet, soms lijkt me dat wel wenselijk.
Je zou ook kunnen zeggen: i3 met SSD of een i5 eerst met gewone schijf.

Omdat ik zelf toch af en toe nog een wat ouder spelletje wil spelen en korte filmpjes wil monteren lijkt me i5 met een beetje redelijke videokaart een stuk betere keus, maar wel met de gedachte dat ik dat niet ga redden voor 500 euro. Eerder 600+ euro. De intel HD Graphics trekt dat niet weet ik uit ervaring, ik moet dan te vaak wachten voor een handeling klaar is.

De IdeaPad Flex 2 heb ik gezien in de BBG, leuk apparaat en mooi scherm. Mijn vriendin heeft alleen de sterke voorkeur voor een 15,6 inch scherm. 17 Inch heeft ze nu, maar dat lukt niet met het budget, vandaar het stapje naar iets kleiner. IPS of TN geeft een degelijk verschil, maar is voor haar minder van belang.

Verwijderd

Hier al een tijdje de i5 dell met 256gb crucial M500 in gebruik. :) bevalt nog steeds heel erg goed! Maar die kun jij wel schrappen want geen 1920x1080 scherm. ;) met 1920x1080 scherm komt die buiten het budget (zelfs met korting)

• Binnetie
Welke Dell heb je dan precies Lars1216?
Heb al veel laptops van Dell bekeken en allemaal 1366x768, toevallig heb ik een oudje naast me staan: Latitude E5510 (ruim 3 jaar), ook 1366x768. Ziet er leuk uit, maar als ik hem naast zijn nieuwe broer de E5540 zet met FHD scherm dan merk ik dat ik veel meer kwijt kan op het scherm.

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:45:
Welke Dell heb je dan precies Lars1216?
Heb al veel laptops van Dell bekeken en allemaal 1366x768, toevallig heb ik een oudje naast me staan: Latitude E5510 (ruim 3 jaar), ook 1366x768. Ziet er leuk uit, maar als ik hem naast zijn nieuwe broer de E5540 zet met FHD scherm dan merk ik dat ik veel meer kwijt kan op het scherm.
Ik heb de inspiron 15 3542, voorganger van degene die genoemd word in mijn post die gelinked word in de TS. :)

• Binnetie
Dit is ook een leuke laptop: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5548-laptop heb nog een kortingcode voor 10% die misschien te stapelen is met nog eens 10% maar nergens een leuke Dell Inspiron met 1920x1080 scherm en een degelijke grafische kaart. Ja eentje van €898,- maar dan moet je als nog €719,- betalen.

• Binnetie
Ik heb besloten mijn budget iets omhoog te gooien, naar maximaal 650 euro.
Met mijn eisen kom ik bij deze 4 laptops uit: http://tweakers.net/price...;417743;433027/categorie/

Toshiba heeft voor dat bedrag een FHD IPS scherm, maar de Lenovo Z50 doet ook lekker mee. Ze hebben alleen een andere videokaart.

De Toshiba S50 is €669,- op dit moment en het enige verschil met de andere Toshiba is dat hij platter is, of zie ik iets over het hoofd?

Lenovo heeft op dit moment een actie dat je 75 euro korting krijgt op een laptop uit de Z-serie: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z50/ Maar hoe is het scherm van deze Lenovo? Uit de Best Buy van april was het scherm niet zo goed (de B50 serie). Ook voordeel is dat de laptop zwart ipv zilver is en niet heel onbelangrijk, hij heeft nog een DVD-speler.

Edit: Toch maar de Lenovo gekozen. Het IPS scherm vond ik wat minder van belang en er was er nog maar 1. De videokaart is een stukje sneller dan de videokaart in de Toshiba. Als ik nu weer kijk is hij niet meer in voorraad nadat ik besteld heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 08-04-2015 11:17 ]

• Binnetie
Leuk, de order is geannuleerd vanuit Lenovo. Er is alleen geen reden opgegeven. Ik probeer ze nu te bellen om te vragen naar de reden. Ik vermoed dat ze niet meer op voorraad zijn. Hopelijk zijn ze voor 20 april weer op voorraad (tot zo lang loopt de aanbieding).

• Binnetie
Uiteindelijk toch nog goed gekomen met een belletje. De laptop is onderweg en komt morgen binnen.
Pagina: 1