Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Battlefield: Hardline-drm blokkeert account na wisselen van

Pagina: 1
Acties:

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
nieuws: 'Battlefield: Hardline-drm blokkeert account na wisselen van 5 componenten'

Er staan twee dingen in het artikel die mij niet geheel juist lijken, in elk geval als de youtube en andere reacties eronder kloppen. Helemaal zeker weet ik het ook allemaal niet, maar ik wou het toch even aankaarten:

* Het probleem zit in Origin, niet in Battlefield (hoewel het mij onduidelijk is of dat betekend dat andere games via origin hetzelfde probleem hebben.
* Hij maakt een hash van je hardware, dat is iets anders dan 'nauwgezet wijzigingen in de hardware op een pc te monitoren'
* Gezien ze met een hash werken, kunnen ze niet zien of je 1, 2 of 10 componenten vervangt. Het lijkt mij dat ze pas een nieuwe configuratie tellen als je het spel ook daadwerkelijk start (maar kan ook dat ze Origin logins tellen, en die start weer mee op met je pc, daarnaast is het niet duidelijk of bijv. een ingestoken USB stick ook meetelt)
* Ze gebruiken het ook om hackers te bannen, en dan zou het met een USB stick insteken wel heel makkelijk te omzeilen zijn.

Al met al erg sensationeel terwijl het (dit keer) lijkt mee te vallen.

(Nogmaals, wat extra informatie zou in dit geval ook niet verkeerd zijn, ik weet het ook niet helemaal zeker allemaal).

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
De drm zit inderdaad in Origin, maar is wel gekoppeld aan bepaalde titels. Dit keer is het duidelijk geworden met BF. Ook al gebruiken ze een hash, dan moeten ze nog regelmatig kijken of er iets aan de configuratie is veranderd. Een en ander over de precieze drm-implementaties moet nog blijken als de game uitkomt.

Abort Retry Fail?