Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze week kreeg ik een notificatie dat ik mijn Nexus 5 kon update.
Update gedownload via telefoon en gelijk geïnstalleerd. Aan het eind kreeg ik een fout melding, maar na een 15 minuten werd het systeem reboot en bleef hij haken bij de 4 gekleurde balletjes die om elkaar heen vliegen. Dit bleef doorgaan totdat mijn batterij leeg was. (±1.5uur)

Op het internet nog weinig concreets kunnen vinden en als tip uit een ander forum om hem in fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dit Stappenplan via google support gevolgd. Uit eindelijk zonder resultaat, want hij blijft steken op de 4 balletjes als ik hem weer reboot.

Iemand anders hier ook problemen mee? Moet ik de telefoon opsturen naar google?

Alvast bedankt!

Het apparaat terugzetten op de fabrieksinstellingen kan enige tijd duren, dus sluit uw apparaat aan op een stopcontact voordat u begint.

Als uw telefoon is ingeschakeld, schakelt u deze uit.
Houd de knoppen voor volume omlaag en volume omhoog ingedrukt. Houd vervolgens tegelijkertijd de aan/uit-knop ingedrukt totdat de telefoon wordt ingeschakeld. Het woord "Start" wordt weergegeven met een pijl eromheen.
Druk twee keer op de knop voor volume omlaag om "Recovery mode" te markeren.
Druk op de aan/uit-knop om de herstelmodus te starten. Er wordt een afbeelding van een Android-robot weergegeven met een rood uitroepteken en de tekst "No command."
Houd de aan/uit-knop ingedrukt en druk tegelijkertijd één keer op de knop voor volume omhoog en laat deze los.
Druk twee keer op de knop voor volume omlaag om "wipe data/factory reset" te markeren en druk op de aan/uit-knop om deze optie te selecteren.
Druk zeven keer op de knop voor volume omlaag om "Yes - erase all user data" te markeren en druk op de aan/uit-knop om deze optie te selecteren.
Nadat het apparaat is teruggezet op de fabrieksinstellingen, selecteert u de optie om het apparaat opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
Als je het wil proberen zou je hem nog handmatig kunnen flashen. Niet echt spannend, maar als je zelf niet van uitzoeken houdt, moet je het zeker niet doen.

In het kort komt het er op neer dat je de volledige image downloadt, de telefoon in fastboot-mode zet en via een command-prompt de originele standaard image erop zet.

Info voor een oudere versie. En hier kun je wellicht de nieuwere vinden.
LET OP, je hebt de volledige versie van 5.1 nodig, niet de OTA. Die site is alleen maar om je op weg te helpen 8)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
https://developers.google.com/android/nexus/images

daar staat de guide en de factory images, van de officiele bron dus, zou eerst kijken of je de stappen daar kan volgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:55
How to Root and Flash a Recovery on the Nexus 5 (WugFresh Toolkit Method) :
YouTube: How to Root and Flash a Recovery on the Nexus 5 (WugFresh Toolkit Method)

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xfile my phone doens't even go on.. so i don't have acces to settings... the youtube how to doesn't work for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
En de guide van de nexus factory image site?... Vast ook wel een youtube filmpje van te vinden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:55
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:49:
Xfile my phone doens't even go on.. so i don't have acces to settings... the youtube how to doesn't work for me
Dan heb je een probleem.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
Volume Down en Powerknop ingedrukt houden terwijl hij aan de lader hangt. Heb je dat al geprobeerd? Kan namelijk ook zo zijn dat je accu inmiddels helemaal droog staat. Ook met het scherm uit kan de telefoon hangen en de accu leegzuigen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
Probeer anders met deze tool je N5 te redden
http://www.wugfresh.com/nrt/ (Nexus Root Toolkit).

Zorg wel dat je je phone in Bootloader mode heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sharky_NL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:47:
Probeer anders met deze tool je N5 te redden
http://www.wugfresh.com/nrt/ (Nexus Root Toolkit).

Zorg wel dat je je phone in Bootloader mode heb staan :)
Sharky,

Deze manier ben ik al een keer tegen gekomen. Maar volgens mij moet je eerst in de telefoon naar instellingen en dan settings veranderen van Working as a developer inschakelen.
YouTube: How to Root and Flash a Recovery on the Nexus 5 (WugFresh Toolkit Method)
Maar mijn telefoon gaat niet verder dan de 4 gekleurde balletjes die om elkaar heen vliegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nee hoor, dat is alleen om een reboot bootloader of reboot recovery via adb te kunnen geven, je kan die stap ook met power en volume knoppen doen.

Beetje inlezen en begrijpen wat je aan het doen bent helpt ook vaak...

Strava

Pagina: 1