Kleine (web)camera met deep focus mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik zoek een kleine camera met deep focus mogelijkheid
Voor een applicatie ben ik op zoek naar een camera die een uitzicht kan filmen, maar waarbij alles in focus is. Dus niet zo, maar zo.

Het moet een full hd camera zijn, liefst formaat webcam en liefst ook plug&play (usb). Ik heb gekeken naar een Logitech c920, maar die is dus echt bedoeld om van dichtbij te filmen en dan ook met veel scherptediepte. Die is niet geschikt. Verder is ie wel goed qua prijs, omvang en P&P functionaliteit.

Webcams zijn eigenlijk per definitie niet geschikt (want bedoeld voor dichtbij) dus in die categorie moeten we t waarschijnlijk niet vinden. Videocamera's of DSLR's kunnen het ook, maar zijn dan weer te groot/te duur. Camera's zoals in smartphones kunnen het wel, maar die kun je er niet los uithalen natuurlijk.

Heeft iemand een oplossing?

Wat is je budget?
Max rond de 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar wel graag bewezen kwaliteit, en bij voorkeur modbaar (vooral software, maar evt ook hardware.)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De beelden moeten realtime worden ingeladen in een unity-omgeving. Maar dat is iets wat onze software devs oplossen. De focus moet gelocked kunnen worden (maar bij deep focus is dat eigenlijk sowieso al t geval, volgens mij).

De software draait op een nog nader te bepalen high end grafische pc, icm een 22 inch touchscreen.