Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interne portforwarding voor TV/internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Mirte_
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik hoop dat ik in de juiste categorie zit

Ik zit met de volgende situatie:
Ik heb in de meterkast 1 router staan, en 1 switch.
De switch is bedoeld om vanaf poort 4 (van de router) de 'tv-verbindingen' te verdelen.

Op mijn kamer heb ik een PC en TV-ontvanger staan, en maar 1 internetkabel liggen.
Nu heb ik een oude router gebruikt om de verbinding in de meterkast te gebruiken, en aan deze router weer een kabel naar de PC en TV-ontvanger.
Maar nu moet ik de kabel in de meterkast elke keer ompatchen om TV te kijken of om te internetten.

Mijn vraag is of er een soort interne portforwarding is waardoor ik verbinding kan met met de poorten op de switch en de router in de meterkast.
(de switch voor de TV en de router voor internet)

Ik heb al geprobeerd om de PC draadloos te maken, maar de snelheid werdt natuurlijk minder en na een paar minuten heb ik de kabel maar weer gebruikt.
Ook heb ik geprobeerd om de kabel op een poort op de switch te zetten, maar hierdoor kreeg ik geen internet.
Ik dacht dat dit misschien zou werken, omdat poort 4 eerst een gewone 'internetpoort' was.

Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb :$

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Zoek eens op GoT over vlan, er zijn een boel topics die het precies beschrijven hoe je het met de juiste hardware voor elkaar kan krijgen. Welke provider heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afhankelijk van je provider dien je een managed switch (en router) met VLAN ondersteuning te hebben, aangezien het TV verkeer meestal over een virtueel gescheiden netwerk aangeboden wordt.

• Mirte_
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2020
Provider is XS4all.

Maar dan denk ik dat ik 2 vlans aan moet maken:
1 voor de PC en 1 voor de TV.
Moet de internetkabel dan op de router komen?

Ik zal eerst op de GoT zoeken

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Leveren die niet een Fritzbox? Ik heb me hier wel eens laten vertellen dat die in te stellen zijn qua VLANs, of dat klopt weet ik niet.

Dan zou je met een simpele managed switch op je kamer klaar zijn. En ja, aan de meterkastzijde moet je dan sowieso inprikken op een device dat ook VLANs ondersteunt, je huidige switch valt dan waarschijnlijk af.