Gebruikersvriendelijke mediaspeler kids

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik ben aan 't orienteren voor een tv voor op de slaapkamer van m'n dochter.
Nu heb ik zelf een samsung smart tv, daarbij gebruik ik de uitzending gemist apps en het streamen van films vanaf m'n nas heel er veel.

Deze functionaliteit wil ik ook graag hebben voor de nog aan te schaffen tv.
Echter wil ik het liefst een model van zo'n 24 tot 26 inch hebben en bij de meeste merken zie ik daar geen uitvoeringen met smart tv aan boord.

Dus kom ik op een externe media speler uit. die moet echter wel zoals gezegd erg gebruikersvriendelijk zijn.

Nu heb ik nog een Apple TV (helaas een 3) en een RaspBerry Pi liggen, deze worden nu niet gebruikt en zou ik hiervoor kunnen inzetten.

Ware het niet dat ik hier een paar probleempjes mee heb, nl:

Apple TV: is niet flexibel genoeg om al mijn media af te spelen, m.a.w. waardeloos
RaspBerry: In de periode dat ik hem heb getest had ik regelmatig last van corruptie op de sd kaart waarop OpenElec draaide.

Hebben jullie een advies welke weg in te slaan ?
Ik lees positieve verhalen over de chromecast, is dat een goed alternatief ?

Wel zou ik graag een bedrade verbinding willen maken, dat kan volgens mij met de chromecast niet, gelukkig zit ik heel dicht bij een accesspoint dus de wifi verbinding zou van goede kwaliteit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Chromecast is een goed alternatief voor een scherpe prijs. Als je dichtbij de AP bent, die genoeg ruimte heeft om te zenden, zou er zeer weinig storing moeten zijn. Daar kan je gewoon Youtube mee afspelen.

Voor een televisie zal je 150-200 kwijt zijn voor dat formaat. Ik neem aan dat er buiten de aansluiting voor Chromcast dan weinig eisen zijn?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
klopt, als de chromecast alles bied qua smart functionaliteit, dan is dat perfect.
wel wil ik kijken of er een CI+ module in kan voor UPC. dat is nog niet direct nodig, maar misschien voor later.

Verder weet ik niet of er standaard een digitale tuner aanwezig is, digitale kanalen worden niet versleuteld, ik zou dan ten minste digitale kwaliteit willen ontvangen. is dat dan een DVB-C tuner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:26
Je op de Raspberry Pi niet blindstaren op alleen OpenElec maar ook eens XBian of OSMC proberen. Gewoon een stabiele versie pakken en niet meer updaten. Don't update if it ain't broken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadviezen hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies, je topic krijgt een schopje die kant op.

Wat is het budget dat deze mediaspeler mag gaan kosten? Dat is ook wel handig om te weten.

Zelf ben ik wel gecharmeerd van een Intel NUC met daarop Kodi. Een instapmodelletje is om films te streamen al vlot genoeg. Maar e.e.a. is wel afhankelijk van het budget natuurlijk.