Toon posts:

Game pc max 1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ben na 6 jaar aan het rondkijken voor een nieuwe game pc. En omdat ik zelf weinig van computersystemen afweet, hoop ik dat jullie mij in de juiste richting kunnen duwen :)

De pc zal gebruikt worden voor films, office werkzaamheden en vooral gamen. Ik vind het belangrijk dat ik over een aantal jaar nog steeds de nieuwe games kan blijven spelen op hoge settings. We moeten dan denken aan GTA, Rome 2, Battlefield etc. Maar dan natuurlijk de nieuwe uitvoeringen hiervan.

Het systeem mag maximaal 1500 euro kosten zonder randapparatuur. Ik heb een 24 inch monitor van Asus en een normaal toetsenbord en muis die ik meeneem.

Ik heb geen voorkeur voor merken. Ik heb wel een opzetje gemaakt. Maar mochten jullie van mening zijn dat een andere optie beter is dan stap ik er net zo makkelijk van af. Het uiterlijk van de kast is voor mij niet belangrijk. Of het syteem stil is ook niet. Ik heb liever extra performance met een beetje geluid dan een stil systeem die je niet hoort maar minder is. Ik ga niet overklokken.

Ik heb in mijn opzet gekozen voor een I7 processor. Ik vind het belangrijk dat de processor sterk is, zodat ik in de toekomst eventueel werkgeheugen en de grafische kaart kan upgraden in plaats van een nieuwe systeem over 5 jaar. Is dit verstandig? Ik heb daarbij gekozen voor 16GB werkgeheugen(beetje future proof).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 357,-€ 357,-
1MSI H97 GAMING 3€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 367,95€ 367,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Cooler Master Force 500€ 31,70€ 31,70
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 115,95€ 115,95
1Corsair RM550€ 102,32€ 102,32
1Lite-On S900 128GB€ 59,80€ 59,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.255,62

Dit is mijn opzet. De kosten vielen mij mee. Misschien heb ik op bepaalde componenten teveel bespaard? 8)7 Ik weet het niet. Ik hoop dat ik jullie zo genoeg heb geïnformeerd!

Alvast bedankt voor de hulp! :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:22

Thomg

Aww yiss

Ik zou gewoon het BBG aanhouden.

reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Er zitten wat rare kronkels in je build, maar om die allemaal toe te lichten terwijl ik ook kan zeggen "Neem de BBG" :p

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:35:
Dit is mijn opzet. De kosten vielen mij mee. Misschien heb ik op bepaalde componenten teveel bespaard?
Dit is helemaal normaal. Je zet al een prima high-end game pc neer voor 1000 euro. Elke prestatieverbetering daarbovenop gaat je alleen maar exponentieel meer geld kosten ;). Het komt dan ook meer dan eens voor dat mensen (veel) te hoog inzetten qua budget.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Thomg :)

Ik heb alleen een budget van 1500. Die build die je aangeeft is nog geen 1000 euro. Nu zou ik graag 500 euro minder uitgeven :P Alleen wil ik een pc die over 5 jaar nog mee kan. Dus vraag ik mij af of een pc van 1000 euro dat kan doen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:22

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:58:

Ik heb alleen een budget van 1500. Die build die je aangeeft is nog geen 1000 euro. Nu zou ik graag 500 euro minder uitgeven :P Alleen wil ik een pc die over 5 jaar nog mee kan. Dus vraag ik mij af of een pc van 1000 euro dat kan doen?
:Y
Als je het wil futureproofen moet je de portemonnee trekken voor een OC plank, cpu en koeler.
16GB RAM is ook niet vies.

Maar wat slimmer is...
v

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:58:

Zo'n systeem kan de komende jaren uitstekend mee. Wat je dan nog beter kan doen is die 500 euro een aantal jaartjes in je zak houden en bijvoorbeeld over 3 jaar een videokaart en wat RAM bijprikken/vervangen.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens, alleen je videokaart zou best wel eens aan vervanging toe kunnen zijn, misschien zelfs al na 3 jaar als je op een gegeven moment besluit er een 4K monitor aan te hangen. Dat los je echter niet op door nu maar gelijk een 980 aan te schaffen. Geld spreiden=upgraden=slimmer.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-03 15:33
Hm wat ik me afvraag is het volgende:
Je geeft aan niet te gaan overclocken, maar je neemt een cpu die bestemd is om te overclocken, en daar betaal je dus ook gelijk voor. Let op, als je nu die i7 koopt ( zonder K / overlock functie ) dan gaat die zeker 5 jaar mee. cpu's worden niet echt meer zwaar belast met gamen, mijn i7 2600 draait nog perfect mee met de nieuwste games zonder problemen :).

Verder kan helaas niemand in de toekomst kijken, daar dien je een console voor te nemen om future proof te zijn.
Bij een PC kan je wellicht beter gewoon een leuk en betaalbaar systeem kopen met een kleine overkill op dit moment, en dat je over 2 of 3 jaar een nieuwe grafische kaart erbij zet. Grafische kaarten in desktop systemen slijten te snel (lees: trekken snel de aller nieuwste games niet optimaal)

Maar om 1500 euro nu in een systeem te steken is gewoonweg zonde, de techniek gaat TE snel om voor 5 jaar futureproof te zijn. Over 1 jaar is jou grafische kaart nog maar 150euro waard en heb je een nieuwe grafische kaart die 5x zoveel aankan voor 300 euro.

Kortom, het is ONMOGELIJK om 5 jaar lang alles op max te kunnen spelen met een PC die je nu bouwt, ja uiteraard het kan door er bijv 3x een 970 of 980 in te zetten, maar dat is gewoonweg geld weggooien = zonde.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 27-03-2015 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik snap hem. En de processor? Is die sterk genoeg om niet te hoeven upgraden over een aantal jaar? Want dan ga ik nu voor 8GB ram en een 970. En dan prik ik er later 8GB bij en nog een 970 bij

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan niet met je huidige moederbord.
JeroenC schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:06:
Over 1 jaar is jou grafische kaart nog maar 150euro waard en heb je een nieuwe grafische kaart die 5x zoveel aankan voor 300 euro.
Overdrijven is ook een vak ;).

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 10:10 ]

• LopendeVogel
de i7 overclock versie die jij hebt gaat lang genoeg mee, echter zou ik niet de overclock versie nemen. Deze hoef je echt niet over 4 of 5 jaar te overclocken. Daar waar mijn i7 al 4 jaar mee gaat zonder enige problemen op gebied van gamen.
Is zonde van het geld om een cpu te nemen die kan overclocken terwijl het niet nodig zal zijn voor gaming :)

Verder kom je lang genoeg uit de voeten met een 970, en tegen de tijd dat de 970 het niet meer trekt zou ik gewoon de portemonnee open trekken voor een blitse kaart op dat moment.
Dat geld bespaar je je nu in ieder geval gezien je budget van 1500. Ik zou nu gewoon voor 1000 euro een ''dikke'' game pc maken en die 500 euro bewaren om eventueel over 2 of 3 jaar te upgrade :)

[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 27-03-2015 10:10 ]

• LopendeVogel
br00ky schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:09:
[...]

Dat kan niet met je huidige moederbord.

[...]

Overdrijven is ook een vak ;).
Nou dat weet ik niet, vraagprijs is iets anders dan de prijs die de bieder geeft, en met grafische kaarten gaat het ontiegelijk snel. Het hele V&A staat vol en komt er niet vanaf :)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En ging mij meer om het "5x zo veel gedeelte" ;).

Verwijderd

Topicstarter
JeroenC schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:09:
de i7 overclock versie die jij hebt gaat lang genoeg mee, echter zou ik niet de overclock versie nemen. Deze hoef je echt niet over 4 of 5 jaar te overclocken. Daar waar mijn i7 al 4 jaar mee gaat zonder enige problemen op gebied van gamen.
Is zonde van het geld om een cpu te nemen die kan overclocken terwijl het niet nodig zal zijn voor gaming :)

Verder kom je lang genoeg uit de voeten met een 970, en tegen de tijd dat de 970 het niet meer trekt zou ik gewoon de portemonnee open trekken voor een blitse kaart op dat moment.
Dat geld bespaar je je nu in ieder geval gezien je budget van 1500. Ik zou nu gewoon voor 1000 euro een ''dikke'' game pc maken en die 500 euro bewaren om eventueel over 2 of 3 jaar te upgrade :)
Ok mijn plan is veranderd. Ik stel mijn budget aan tot 1000 euro en bewaar 500 euro om het eventueel later te upgraden. Zou ik dan een moederbord nemen die 2x 970 ondersteund? Of is het beter om dan voor een nieuwe kaart te gaan?

• LopendeVogel
oh hihi. Ja ik overdrijf het inderdaad, om mijn punt duidelijk te maken :).

De techniek voor grafische kaarten gaat ontzettend snel, en het is zonder om nu te overdrijven met een patserkaart.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:13:
[...]
Of is het beter om dan voor een nieuwe kaart te gaan?
Ik zou dat doen. Met je 970 ga je het wel een jaar of 2-3 redden op FHD als je steeds de zwaarste games wil blijven spelen. Tzt zet je er een "1070/1170" in met meer VRAM en ben je weer good to go voor de volgende stap naar 4K gaming.

• LopendeVogel
[...]

Ok mijn plan is veranderd. Ik stel mijn budget aan tot 1000 euro en bewaar 500 euro om het eventueel later te upgraden. Zou ik dan een moederbord nemen die 2x 970 ondersteund? Of is het beter om dan voor een nieuwe kaart te gaan?
ik probeer het zoveel mogelijk vanuit een economische -> kwaliteit punt te zien.

En daar is mijn volgende antwoord dan ook weer op gebaseerd;

Nee ik zou niet voor een 2e 970 later gaan, ik zou de 970 tegen die tijd verkopen en dan een nieuwe topper ( maar weer niet de duurste van de duurste ) kopen.

1 je haalt meer kwaliteit voor je geld ( weer dat stukje dat de techniek op dit gebied heel snel gaat )
2 het scheelt genoeg stroom indien je maar 1 grafische kaart gebruikt.

• GeoffLx
  • Niet online
. Zou ik dan een moederbord nemen die 2x 970 ondersteund? Of is het beter om dan voor een nieuwe kaart te gaan?
SLI/Crossfire (2 kaarten) is een dure manier van wat extra performance. Persoonlijk zou ik zodra je begint te merken dat je videokaart moeite begint te krijgen gewoon een goede vervanger halen. Eventueel kan je dan je huidige kaart voor een lief prijsje 2e hands verkopen en in je nieuwe kaart steken. :)

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Misschien een idee dat je voor 30 euro meer een crucial mx100 256gb ssd kiest?

• GeoffLx
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, ik vermoed dat de TS zijn oog heeft laten vallen op de BBG Maart 2015.
We hebben het hier niet meer over zijn voorgestelde systeem, toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb indd mijn oog laten vallen op de BBG maart 2015. En ben dan van plan dit systeem over ongeveer 3 jaar een upgrade te geven voor nog eens 3 jaar. Ik heb het dan over extra werkgeheugen en een grafische kaart. De rest moet dan wel 5 a 6 jaar mee gaan. Maar als ik de reacties bekijk, dan zit het probleem zich bij de grafische kaart en hoef ik mij niet druk te maken om de processor of het moederbord.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee, precies. Overigens vind het moederbord uit de BBG ook weer geen wonder ding. Het voldoet en zal prima alles doen wat je wil, maar hij is weinig luxe. Vergelijk eens de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6, pricewatch: MSI B85-G43 Gaming, pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H. Nogmaals, die PC Mate is prima, maar er zijn betere/luxere (maar wel duurdere) alternatieven.

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:25:
Ik heb indd mijn oog laten vallen op de BBG maart 2015. En ben dan van plan dit systeem over ongeveer 3 jaar een upgrade te geven voor nog eens 3 jaar. Ik heb het dan over extra werkgeheugen en een grafische kaart. De rest moet dan wel 5 a 6 jaar mee gaan. Maar als ik de reacties bekijk, dan zit het probleem zich bij de grafische kaart en hoef ik mij niet druk te maken om de processor of het moederbord.
Nee als je gewoon een high end i7 koopt ( niet de K versie ) kan je lang mee vooruit. Moederbord tsja, het zit al jarenlang in mij gevreten dat het moederbord belangrijk is. Hoewel heel veel tweakers vinden van niet en dat die best budget mag zijn tegenwoordig ( omdat ze vrijwel allemaal goed genoeg zouden zijn ). Blijf ik van mening dat deze van goede en daardoor vaker duurdere kwaliteit mag zijn. Het koppelt gewoonweg alle componenten die je koopt aan elkaar, en zorgt naar mijn gevoel voor een betere samenwerking van alle componenten die je erop zet.

Zoals een andere tweaker hierboven al een aantal links geeft van een paar goede maar betaalbare moederbordjes, kan je beter 1 van die kiezen :)

• GeoffLx
  • Niet online
Eens wat betreft de moederborden. Maar waarom perse een 'high end i7'? Voor doeleinden als gamen, films en office lijkt een i7 mij niet echt een vereiste. De i5 4590 uit de BBG voldoet prima.
Pagina: 1