Toon posts:

probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een m.bord msi kt7pro2-a.het probleem is dat als ik audio cd,s in mijn cd-rom doe deze af en toe haperenop verschillende tijdstippen en in willekeurige nummers, als ik dan eenstukje terug "spoel" dan is het wel goed op hetzelfde tijdstip van de cd.Nu zou je zeggen dat het aan de cd-rom speler ligt, maar ik heb drie cd-rom spelers in mijn pc,en ze doen dit alledrie!!!:( Kan dit ook te maken hebben met met de geluidskaart?
Ik heb een Soundblaster pci 128 er in hangen
mijn cd-rom spelers zijn: een plextor 40 speed , een plextor 32 speed en een toshiba xm 6702B . Met cdr-speed 99 zijn ze allemaal ok volgens dit proggie.Heeft dit nou te maken met dat moederbord en die geluidskaart?
Ik lees regelmatig iets over een southbridge fout of zo(sorry maar ik ben een leek op dat gebied}:O}:O Wie weet er raad,want ik ben zo al een paar weken aan het knoeien!!!:(:(:(

Verwijderd

heb je WinME?

zo ja: dan even naar systeembeheer en dan eigenschappen voor je cd-romspeler gaan.

vervolgens schakel je hier dat "uitstluitend digitale blablabla"(oid) uit. staat standaard aangevinkt. hiermee is het opgelost.

heb je geen winME, of is het probleem met de oplossing hierboven niet opgelost, kijk dan na hoe je drives (cd-romspeler en writer) verbonden zijn. In dit geval is het beste om je cd-romspeler samen met de harddisk aan de kabel te hangen, en de brander apart.

EDIT: Ik zie dat je scsi hebt. mocht de oplossing voor WinME niet helpen, of heb je geen WinME: kijk dan je scsi-kaart-instellingen na.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win98se op mijn pc staan en die plextors met een plexwriter hangen aan 1 scsi kabel en die toshiba aan de ide kabel

Verwijderd

heeft je scsi-kaart een eigen bios? Zo ja: daar even kijken naar de instellingen van queue-tags enzo. Stel ook de snelheid goed in: dit moet UltraScsi 20mb/s zijn, anders kun je problemen krijgen dus.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor m,n late reaktie, maar chello hield er vannacht mee op hier in Leeuwarden en ik ben op laatst maar gaan :Z .maar waar zou die moeten zitten dan die bios voor die scsi-kaart?. in apparaatbeheer is alles correct,ook bij die scsi-kaart wordt gemeld.
verder zou ik het niet weten :?:?:?
iemand nog wat anders?

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder? :'(

Verwijderd

bij het opstarten komt na de normale bios de scsi bios te voorschijn.
Meestal staat er dan ook bij hoe je er in moet komen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan , maar ik zie niets waaruit blijkt dat dat de scsi bios is :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd de scsi bios gezien bij het opstarten, maar hoe kom ik hierin?

Verwijderd

Bios update
was toch iets met die msi k7t pro 2a?

Verwijderd

Topicstarter
idd met dat msi plankje, maar ik heb nog nooit een bis geflasht en ik wil de boel niet verknoeien

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 13:52 schreef molentje het volgende:
idd met dat msi plankje, maar ik heb nog nooit een bis geflasht en ik wil de boel niet verknoeien
je verknoeit het echt niet, ik heb hetzelfde mobo als jij, en het ging perfect, voor ultieme veiligheid doe je het onder dos, maar voor de newbies werkt MSI live bios prima!!!
(Die is onder windows)
Zit op je cd van je mobo en als je die niet hebt is het vast wel van http://www.msi.com.tw/ te downloaden

Verwijderd

Topicstarter
zal ik eff kijken of het lukt

Verwijderd

Topicstarter
die hele klote msi site is niet te bereiken!!! :(:(:(
Pagina: 1