Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik twijfel sterk tussen
Een LG G3 en een Honor 6.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mailen, whatsapp, youtube, muziek, internetten en af en toe games.

Wat heb je zelf al gevonden?
De G3 en Honor 6 uitgebreid onderzocht. Volgens mij voldoen ze beiden aan mijn eisen. Qua budget is er een klein verschil maar voor mij te verwaarlozen.

Welke vragen heb je hier nog over?
De reden van mijn twijfel is vooral de grootte van de G3. De Honor 6 is ongeveer net zo groot als mijn tijdelijke iphone 6. Dat is voor mij al aardig groot maar nog wel goed te doen.
De G3 vind ik qua looks de mooiere.
Zijn er nog andere zaken die ik in overweging kan nemen? Hoe wordt door jullie de grootte ervaren van de G3? Hoe tevreden is men over de Honor 6?

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De 32GB versie toch?

• matvkeulen
Nee 16gb want beide hebben een sd card slot.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
G3 is echt wel fors groter, hier ze naast elkaar gelegt:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6294&idPhone2=6461
Nadeel van de Honor lijkt geen upgrade naar Android 5 Lollipop op dit moment. Daarmee zul je langer plezier van een toestel hebben.

• matvkeulen
Dat is jammer van de upgrade. Want het toestel is echt volgepakt voor die prijs en lekker handzaam. Ik heb zojuist ook gezien dat er heel beperkte rom support op xda is.

Ik weet niet of ik mij ga storen aan het formaat van de G3. Maar uiterlijk en interface vind ik wel mooier.
Andere gedachte was dat ik ook voor een LG G2 kan gaan en daar een G3 rom op zetten. G2 is alleen minder mooi maar wel weer net zo groot als de Honor 6. En iets mindere specs waarvan ik vermoed dat ik ze niet zal merken.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
Ondersteuning van LG zal ook beter zijn, en vooral met het al genoemde Android 5.1.

• matvkeulen
Jammer dat de Moto X 2014 hier niet met 32gb verkocht wordt. Dan was het een serieuze kandidaat.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Sinds half december ben ik Honor eigenaar en kan je kort wat voor- en nadelen aangeven van de Honor 6.

Voordeel:
- Grote accu, gaat lang mee. (Ik denk vergelijkbaar met de Galaxy S5)
- Prijs, high end voor een mid end prijs.
- Menu/interface wordt EMUI 3.0 genoend, vergelijkbaar met MIUI van Xiaomi.
- Infrarood sensor voor tv afstandbediening
- SD kaart (zit bij mij een 64GB in, gaat goed)

Nadeel:
- Telefoon is niet origineel, buitenkant lijkt op Iphone/Xperpia.
- Wanneer het toestel plat ligt op de achterkant wordt het geluid van de speaker veel gedempt
- Sinds de update naar EMUI 3.0 vind ik de overgangen iets traag, dit heb ik opgelost door overgangen uit te zetten.
- Door de bijzondere SoC zijn custom roms weinig aanwezig. CM11 is er wel, maar ondersteund niet alles volledig.

Verder is de review op Tweakers behoorlijk negatief. Dat leverde vee tegenstrijdige reacties op. Lees ook even deze review, die geef ook meer benchmarks: http://nl.hardware.info/r...eview-eervolle-vermelding

LG G3 is ook een prachtig toestel, maar wat groot. In mijn oogpunt is zou de OnePlus one dan interessanter zijn.

• matvkeulen
@Westlandmb
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal de punten in overweging nemen.

• matvkeulen
Nou, het wordt in ieder geval niet de LG G3. Vandaag nog eens in mijn handen gehad. Heel mooi toestel maar te groot voor mijn handen.
Er was daar ook een Moto X 2014. Die houdt echt comfortabel vast en schermgrootte is perfect. Heel jammer dat deze niet met 32gb verkrijgbaar is. 16gb is te weinig ben ik bang.

Ik denk dat de keus tussen een LG G2, Honor 6 en Moto X gemaakt moet worden. Dat zijn de toestellen die qua formaat en specs voor mij prima zijn. Minpunt van de G2 en Moto X blijft toch wel de verkrijgbaarheid van een 32gb model en geen sd card slot.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
Waarom niet de iphone houden?

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jochemd13 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:50:
Ondersteuning van LG zal ook beter zijn, en vooral met het al genoemde Android 5.1.
Ondersteuning van Honor is gewoon goed, heb hier al bijna wekelijks OTA updates gehad voor mijn 6+ en Lollipop komt als het goed is deze maand.

• matvkeulen
De iPhone vind ik eigenlijk te duur. Heb hem zakelijk. Specs van de andere toestellen zijn beter voor minder geld.
Kenzi schreef op donderdag 02 april 2015 @ 06:16:
[...]

Ondersteuning van Honor is gewoon goed, heb hier al bijna wekelijks OTA updates gehad voor mijn 6+ en Lollipop komt als het goed is deze maand.
Ik begreep dat 5.0 wat problemen geeft bij mensen. Vraag is dan hoe snel Honor naar 5.1 update.

• matvkeulen
Nou, gisteren de Honor 6 kunnen vasthouden. Ik vond hem erg plastic aanvoelen. Hij voelde erg licht aan. Voor mijn smaak wat te licht en daardoor minder stevig.

Hij valt dus af. De Moto X valt ook af vanwege de verhalen over slechte accuduur.

Toch aarzel ik om de LG G3 te kopen ivm de grootte. Hij voelt wel lekker in de hand en design vind ik echt wel mooi. Toch zie ik veel mensen de G2 aanbevelen in vergelijkingen met de G3. Betere accuduur en bediengemak.

Heb ook wat zitten kijken naar Chinaphones die vanuit Europa verzonden kunnen worden. Ik kan er geen vinden in formaat iPhone 6/LG G2 met een +/- 5 inch full hd scherm. Is allemaal 720p en ik wil wel 1080p omdat ik er zo nu en dan ook een film op wil kijken. Moet ook 4G ondersteunen. En het liefst een toestel dat goed ondersteund wordt vanuit de custom rom scene.

Zie ik toestellen over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door matvkeulen op 08-04-2015 20:09 . Reden: tiepvaut ]

Pagina: 1