Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB Splitter 1x female naar 2x male

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik wil mijn bedraade (USB) Xbox 360 controller aansluiten op mijn xbox én op mijn pc tegelijkertijd. Zodoende zou ik de input kunnen laten uitlezen op de pc, terwijl ik gewoon op de xbox een game speel. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

-Een 'gewone' usb splitter (1x female naar 2x male) is niet geschikt, omdat dat soort splitters doorgaans alleen dienen om het aangesloten apparaat van extra stroom te voorzien, en niet om naar beide ontvangende apparaten data te transporteren.

- Een gewone KVM switch is ook problematisch, omdat de twee apparaten dus tegelijkertijd data moeten ontvangen.

- Op een post van 3 jaar geleden werd gereageerd dat 'USB sharing' een optie is, maar zonder verdere uitleg wat dat inhoudt en garantie dat daarbij wél twee apparaten tegelijkertijd data kunnen ontvangen, heb ik niet zo veel aan dat antwoord.

Wat zijn de mogelijkheden? Eventuele links naar geschikte 'moderne' switches zijn welkom!

Groeten,
Yoyo

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een splitter oid gaat sowieso niet werken, de Xbox en pc gaan elkaar dan lekker dwars liggen...
Wat exact probeer je te bereiken? Wil je tijdens het spelen op de Xbox op je pc een scherm laten vertellen welke knoppen je indrukt? Wil je 2 games tegelijk/door elkaar spelen?...

USB vereist iig dat zowel host als device met elkaar 'praten', dus je controller stuurt geen signalen, de host (Xbox of pc) vraagt de signalen.
Als je dus 2 hosts hebt, die beide signaal vragen gaat het erg snel mis >:)

[ Voor 34% gewijzigd door RGAT op 27-03-2015 02:44 ]

Fixing things to the breaking point...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat kan niet met USB, het is een bi-directioneel protocol. De slave en de master praten dus met elkaar, zoals gepost.

Wat je wel kan doen als je alleen maar wil 'uitlezen', is een USB sniffer gebruiken. Dat betekent niet dat je je controller op allebei de apparaten kan gebruiken, maar dat je op de PC het verkeer kan onderscheppen en loggen. Als je dus twee games of twee applicaties met 1 controller op 2 apparaten wil besturen, dan heb je pech, want dat bestaat niet en is op dit punt dus alleen zelf te bouwen.

Stel dat je zelf wat wil bouwen, dan kan je iets als dit doen:

Koop een extra controller, lus de inputs door en breng waar nodig bescherming of scheidingen aan zodat ze niet met elkaar in contact staan en sluit ze allebei op hun eigen master aan. Het enige wat dan niet zal werken is controller feedback dus dingen als lampjes, geluidjes en trilmotors. Die kan je dan wel van 1 apparaat binnen krijgen, maar niet van twee.

[ Voor 64% gewijzigd door johnkeates op 27-03-2015 02:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je precies bereiken? Wat je beschrijft kan namelijk niet (tenzij je er zelf een bult logica tussen gaat stoppen), maar misschien si er nog wel een veel praktischere manier om het te regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ter verduidelijking: ik wil op een Xbox 360 een game spelen, terwijl de computer registreert wat mijn input op de controller is.

Zou zoiets met een USB sniffer kunnen? Het zou wat mij betreft voldoende zijn als de PC de input die voor de Xbox bestemd is onderschept.

Wellicht bestaat de optie om de Xbox apart met de PC te laten communiceren, en zo de benodigde data door te geven?

Alvast bedankt!

EDIT: voor zover belang, gaat het om USB 2.0. (Voor zover ik het kan achterhalen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 16:09 ]