Foscam aansluiting via netwerkkabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
gegroet,

Ik ben al zeker 2 weken aan het worstelen met deze vraag en live-chat bij Foscam.us werkt niet, de Nederlandse tak verwijst me naar de shop waar ik deze heb gekocht en de mensen daar zeggen " je moet je router slave maken" - iets waar ik dus geen hol aan heb.

Afijn, ik heb dus deze camera, voorheen prima gewerkt op mijn ubee ziggo modem.
Ik heb in de ziggo modem de nodige port forwarding ingesteld, maakte gebruik van een no-ip.org host en dat werkte dus vlekkeloos.

Echter heb ik de camera nu 20 meter verder moeten hangen en is het bereik niet meer aanwezig
Daar waar de Foscam nu hangt hangt ook een tp-link router, die van €45 EUR met 3 antennes op de achterkant. Deze is middels een kabel aangesloten op de ziggo modem.

Wat mij dus beter lijkt is de Foscam middels een netwerk kabel direct op mijn tp-link router aansluiten, een directe kabel verbinding van camera -> router -> modem.

Ik ben dus te weten gekomen dat een kabelaansluitingen van camera naar router moet werken, maar wat ik dus niet weet, en gewoon helemaal nergens kan vinden is de instellingen voor in de router.

Ziggo modem ip 192.168.178.*
Router tp-link 192.168.0.*

Wat moet ik doen om de camera middels netwerkkabel op de tp link router te laten werken , zodat ik deze dus van buitenaf (extern) kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:19
TP Link als AP gebruiken, zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.
Op dit moment draai je dubbel NAT, wat niet aan te raden is.

Anders oplossing. Portforwarding van Ziggo naar TP Link en van TP Link naar camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
Je hebt hier een router achter een router, vervang de TP-Link voor een switch en je bent klaar.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
de tp link router hangt in een horeca gelegenheid. Deze wil ik dan wel graag werkend laten zodat mensen internet kunnen gebruiken. Dat maakt dan verder niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
Ja dat kan, dan moet je de TP-Link instellen als AP en hem gebruiken als switch (zie link in het bericht van Zandpad).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Nee hoor. Daarvoor is juist de AP modus uitgevonden. Je gebruikt het als 4 ports switch met wifi mogelijkheden. Tegelijkertijd haal je dus 1 van je 2 NATs weg waardoor portforwarding op de Ziggo router het weer doet zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Zandpad schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:59:
TP Link als AP gebruiken, zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.
Op dit moment draai je dubbel NAT, wat niet aan te raden is.

Anders oplossing. Portforwarding van Ziggo naar TP Link en van TP Link naar camera.
Portforwarding van en naar

In de ziggo modem dus het ip adres wat ik in de tp link router kan zien (192.168.178.*) en in de tp link het statische vastgestelde ip adres van de camera ? ( met beide port 8080, waar ik deze al die tijd op heb gedraaid(?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
knakker2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:07:
[...]

Portforwarding van en naar

In de ziggo modem dus het ip adres wat ik in de tp link router kan zien (192.168.178.*) en in de tp link het statische vastgestelde ip adres van de camera ? ( met beide port 8080, waar ik deze al die tijd op heb gedraaid(?))
Ja maar pak de how to! Dubbel NAT blijft vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
dus wat ik net zei, dat modem en router verschillend zijn ( modem 192.168.178.* en router 192.168.0.* ) , dat moet dus anders. Router moet ook in de range van 192.168.178.* komen ?

Ik had al geprobeerd in de router dus alleen port 8080 te forwarding maar kreeg een foutmelding toen ik afweek van ip adres modem.

DHCP moet daarnaast ook uit lees ik

Dat is dus alles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:04
Of doe jezelf een plezier, koop een switch voor een tientje, plug de kabel daar in en van daar een kabel naar je tplink ding en je camera.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
ik probeer eerst wel het bovenstaande. Als het me lukt de Foscam op te zetten zonder router ( instellingen in de cam , portforwarding in ziggo modem , no-ip host ) zal het me ook wel moeten lukken met een router ertussen

Nu ik een indicatie heb hoe het moet is dat wel het proberen waard

Enige waar ik nog aan zit te denken is dat wat ik lees in die how-to, is

"Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres."

....waar ik dus kan zien dat ik buiten die dhcp range blijf. Ik ben morgen pas op locatie en zal dan wel de ziggo modem induiken en kijken waar dat staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Op de Ziggo modem is ergens een DHCP range instelt. Buiten die range moet je blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik ben morgen op locatie en zal dan beginnen .. Met alle info moet dit lukken. Zo niet zal ik het met foto's en al hier laten zien hoe het eruit ziet wat instellingen betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
1. Begrijp de functie van een router.
2. Begrijp de functie van een accespoint.
3. Teken op papier je netwerkje uit zoals je het wil hebben.
4. Vul daarna in hoe je denkt het met de ip-adressen te gaan doen.
5. Maak een foto van je tekening op papier en plaats die met je uitleg.
6. Krijg feedback en je komt tot een top werkend netwerk.

Voor hoe een router en accesspoint werkt is meer dan zat info te vinden.
Het gaat niet om merk gebonden info maar juist om de algemene principe's.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik ben begonnen en stuit direct op het niet kunnen vinden van dhcp range in ziggo modem

Foto's ziggo ;

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/23mr1c4.jpg

Hieronder de forward voor de Foscam

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zpi9gp.jpg

Hieronder tp link

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14a99px.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jq3sbl.jpg

In tp link moet de dhcp nog uitgezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Doe dat dan eerst, en zet de TP link in AP mode, niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
zet dhcp uit en restart router, krijg um niet meer connected middels de WiFi,.. Moet gaan resetten denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als het goed is krijgt hij gewoon een IP, check je Ziggo modem voor het IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
alles gereset, en heb met kabels moeten slenteren daar de router na de reset nog steeds een WiFi wachtwoord hanteerde (en dat na een fabrieksreset :? Dus wachtwoord onbekend ) ... Nu werkt ie weer, en ga zo weer de dhcp uitschakelen Hoop niet dat ie weer flipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Range staat in je eerste Ziggo screenshot: Starting adress en poolsize. Dus alles onder 10 is buiten de pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dhcp opnieuw uitgeschakeld
En weer is de tp link niet meer via WiFi in te komen.. SSID is zichtbaar maar kan dus niet verbinden

In ziggo staat de tp link er

TL-WR1043C4
192.168.178.18
ethernet
Sat Mar 28 19:26:01 2015

Dit is overigens altijd al zichtbaar geweest op dezelfde wijze.ik zie hierin geen verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
knakker2 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:31:
Dhcp opnieuw uitgeschakeld
En weer is de tp link niet meer via WiFi in te komen.. SSID is zichtbaar maar kan dus niet verbinden

In ziggo staat de tp link er

TL-WR1043C4
192.168.178.18
ethernet
Sat Mar 28 19:26:01 2015

Dit is overigens altijd al zichtbaar geweest op dezelfde wijze.ik zie hierin geen verandering
Kabel van Ziggo LAN naar TP Link LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
op laptop in netwerk centrum staat deze vast op 'identificeren'. Komt geen stap verder

En ja, directe kabel van ziggo modem naar tp link
Voor ik dus die dhcp uitschakel werkt de tp link router prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:14
Wifi wachtwoord van de TP-link zal wel op een sticker aan de onderkant staan.

En inderdaad, de kabel vanaf de ubee moet in een LAN poort op de TP link, niet in een WAN poort. (Dan deelt je Ubee de adressen uit op het LAN van de TP Link, je maakt dan dus zeg maar 1 groot LAN netwerk).

[ Voor 62% gewijzigd door Master__R op 28-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Het wachtwoord is nu niet meer nodig,, connecten gaat wel, maar komt niet verder dan identificeren

Alle apparaten voor de uitschakeling dhcp werkten prima, Na uitschakelen dhcp doet geen enkele WiFi apparaat het meer; kan niet meer internet trekken uit de tp link

[ Voor 9% gewijzigd door knakker2 op 28-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Welke poort gebruik je op de TP Link? Volgens je screenshot gebruik je de WAN poort en die moet je nu niet meer gebruiken! Druk de kabel eens in LAN1

[ Voor 60% gewijzigd door Zandpad op 28-03-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Master__R schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:36:
Wifi wachtwoord van de TP-link zal wel op een sticker aan de onderkant staan.

En inderdaad, de kabel vanaf de ubee moet in een LAN poort op de TP link, niet in een WAN poort. (Dan deelt je Ubee de adressen uit op het LAN van de TP Link, je maakt dan dus zeg maar 1 groot LAN netwerk).
Ohh

Ga ik nu doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Juist.

Ik moet nog veel leren...

Werkzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
knakker2 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:41:
Juist.

Ik moet nog veel leren...

Werkzaam!
Graag gedaan ;) Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
haha.

En nu nog die Foscam, daar doe ik dit alles voor
De Foscam staat middels kabel op lan3 op de tp link, Nu is dat een kwestie van het forwarden van de statische ip en poort in de tp link(?)

[ Voor 3% gewijzigd door knakker2 op 28-03-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
knakker2 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:44:
haha.

En nu nog die Foscam, daar doe ik dit alles voor
De Foscam staat middels kabel op lan3 op de tp link, Nu is dat een kwestie van het forwarden van de statische ip en poort in de tp link(?)
Via kabel aansluiten op de TP Link en de forwarding regelen van uit de UBEE. TP Link is nu een switch geworden en doet niet meer aan routing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
ok..

Eerder werkte de Foscam prima, dus dan zou het nu uit zichzelf moeten gaan werken
Ga het even testen

En getest.. En ja

Geweldig dat het eigenlijk zo simpel is :'). Van wan naar lan :D en klaar

Heel veel dank voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je wel de dhcp van de TPLink uit gezet, anders kun je daar straks nog problemen mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dat is het eerste wat ik gedaan heb, ja

Dhcp disable ... Door deze actie met daarbij nog de kabel vanuit modem in de tp link in de WAN poort deed ie het niet.

Heerlijk snel werkt de camera nu, nu ie direct op een kabel zit. Ben dus flink blij.. En daarnaast ect sneu dat ik het niet via de officiële wegen heb kunnen fixen ( bellen naar Foscam, of de verkopende partij geen ene ruk heeft uitgemaakt,.. Niemand die me kon of wilde helpen )
Pagina: 1