"Nieuw" showmodel tv heeft toch veel branduren

Pagina: 1
Acties:
  • 4.915 views

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 09:26
Ik heb, op moment van schrijven, bijna 2 jaar terug een Panasonic plasma ( vt20!!! ) kunnen kopen voor €500,-
Dit was omdat de winkel ( Enschede ) weg zou gaan en het een overjarig, maar NIEUW toestel zou zijn.
Doos niet aanwezig, geen correcte afstandsbediening, maar wel een topmodel!
Dus prima, gekocht.

Nu heb ik sinds 2 maanden last van lichte ghosting, Bcc gebeld en binnen een paar dagen de reparateur netjes aan huis.

Omdat het ghosting effect niet altijd even duidelijk is kon de man niets doen.
Voor mij, omdat ik de tv natuurlijk ken, is het probleem wel aanwezig.

Onder het testen van de tv, keek de reparateur me aan en zei: je weet dat dit toestel 15.000 draaiuren heeft?

Wat?

Inderdaad 15.000 draaiuren terwijl de tv hier gemiddeld 5 uur aanstaan per dag.

De monteur kon ook zien dat er al lichte slijtage aan het paneel te zien was.

Bcc gebeld :

Om een toch al lang verhaal kort te maken :

Ze willen me €500 crediteren.

Maar ik krijg voor €500 natuurlijk nooit een tv van dit calliber weer.

Kan ik hier iets aan doen , Panasonic zelf zegt dat Bcc het op een fatsoenlijke manier moet afhandelen zodat de klant tevreden is....

Nou, alles behalve dat!

Ze hebben dus een 2e hands verkocht als nieuw die nu al kwalitatief minder wordt.....

Hoe kan ik dit oplossen, want de garantie is met 2 weken verlopen!!!

Iemand tips??

[ Voor 1% gewijzigd door Alexmoorlag op 26-03-2015 23:15 . Reden: Aanvulling ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Denk dat de geboden oplossing van BCC netjes is: 2 jaar gebruik van de televisie voor helemaal gratis, je geld terug.

Dat jij niet voor die 500 euro een tv van deze soort kon en momenteel kan kopen is heel eenvoudig gezegd niet hun probleem.

Wat had je zelf in gedachten?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-12 11:16
Aannemen zou ik zeggen?
Je krijgt een volledige vergoeding.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:27
Je hebt er 500€ voor betaald en krijgt 500 € terug. Mooi toch? 2 jaar lang gratis tv gebruikt?

Denk niet dat je verwacht dat ze ipv je betaalde bedrag, originele nieuwwaarde van de tv betalen?

[ Voor 34% gewijzigd door xminator op 26-03-2015 23:18 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 21:27

Famous

R 400+

Ze willen je je geld terug geven (het volledige bedrag na 2 jaar!) en nog is het niet goed?
Wat voor oplossing heb jijzelf in gedachte dan?

Dit zullen zéér weinig winkels doen.

snap alleen niet dat je een TV als "nieuw" koopt zonder doos :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:27
Het is niet netjes om een gebruikt toestel als nieuw te verkopen maar wat is er mis met het crediteren van het aankoopbedrag??
Je hebt de TV dan 2 jaar lang gratis kunnen gebruiken.
Een soortgelijke zul je er misschien niet voor kunnen kopen, maar dan was hij destijds ook wel erg goedkoop.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Ik zou mijn handen dichtknijpen met zo´n deal. Niet veel winkels doen dat nog na 2 jaar!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kom op zeg, je krijgt je volledige aankoopbedrag terug? Je hebt liever winst? Zo werkt dat dus niet he.

Ryzen 3600 - GTX1060

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 21:59
Een tv daalt snel in waarde 2 jaar oud 500 euro is nu 2e hand 100 euro. in mijn ogen word je zwaar gematst met 500 .

• Alexmoorlag
Ik hoef geen winst, ik zou akkoord gaan met een enigzins waardige vervanger.
Ik mag toch als klant verwachten dat ze dit waardig moeten oplossen.
Was het gewoon een ander probleem zou het onder garantie vallen.
Door de hoge uren, gemaakt door Bcc, heb ik geen recht op garantie en moet ik mij tevreden stellen met een toestel die niet in de schaduw van deze kan staan?

Panasonic is het met me eens, maar Bcc is mijn contactpersoon.... Dus ja....

• Alexmoorlag
Ik vraag me af of dit juridisch / volgens de wet mag...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39

MsG

Forumzwerver

Je kan toch nooit meer schade lijden dan je initiële aankoopsbedrag? Dat je toentertijd ogenschijnlijk een mazzeltje had door een TV doormiddel van een uitzonderingsactie, namelijk de winkel hield op te bestaan, lijkt me niet dat je daardoor recht hebt op eentje uit een heel ander prijs segment.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Aannemen ...

Ze hebben mij dit geintje een paar jaar geleden ook proberen te flikken. ik kies een tv, levertijd 2 weken oid. Bellen ze me 2 dagen later dat hij er al is.
nou mooi.
Ik loop de winkel in, en die halve tv muur is leeg .... voel je hem al? ik wel.

Affijn ik vind iemand om mij te helpen .. en vraag voordat hij wegloopt nog wel ff gauw of het geen demo model is. Nou "dat zou niet moeten" zeg hij grappenderwijs. Hij is minstens 10 minuten achter geweest.

Maar hij komt buiten met een dichtgeplakte doos .. ok ..ok ..
we lopen naar de kassa en hij rukt nog ff de pakbon van de doos af. Waarom denk ik nog. maar ach ignore.

Thuis sleep het kreng naa de slaapkamer, lees de doos "full hd", en ik had de hd-ready versie betaald.

Ze hebben me dus gewoon het showmodel proberen te geven, maar ja hij had kennelijk geen keus en heeft me the next best better thing gegeven.

Ik kijk nog steed naar het ding en werkt perfect (maar ja, hij was nieuw)

Iperf

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Gast, je hebt 2 jaar lang gratis van een TV mogen genieten.
En jij klaagt met een schreeuwerige titel dat je word opgelicht, ga je schamen.

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 26-03-2015 23:37 ]

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gewoon die 500€ accepteren. 2 jaar gratis tv gekeken, wat wil je nog meer?

Verwijderd

;) Dan kan het topic dicht, je krijgt je aankoop bedrag terug. Voor 2 jaar een gratis tv :+

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:04

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Jouw 2 jaar x 5 uur p/d = 365 x 2 x 5 = 3650 uur. Dan zou hij daarvoor al op 15000-3650 = 11350 uur moeten hebben gestaan. Bij 12 uur per dag in een winkel 10:00-22:00 ? is dat nog 11350/12/365 = 2.6 jaar...

Da's een boel draaiuren.

500 euro aanpakken en wegwezen.

[ Voor 6% gewijzigd door ElMacaroni op 26-03-2015 23:36 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 23:10

Felyrion

goodgoan!

je wordt volledig schadeloos gesteld... waarbij je 2 jaar voor niets een goede TV hebt gebruikt. Ik zou zo'n deal vrolijk aannemen eerlijk gezegd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Famous

Famous

R 400+

Alexmoorlag schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:30:
Ik vraag me af of dit juridisch / volgens de wet mag...
Ze willen je het complete aankoop bedrag terug geven... (!).
Als jij iets opgeeft bij de verzekering kijken ze toch ook naar de dagwaarde, je mag echt blij zijn dat ze je dit willen geven. Zeker zonder doos e.d. vind ik dat ze het netjes willen oplossen.

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:04

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Mag je de TV houden?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12 15:39
Goed Tros Radar forum gehalte. Idiote topictitel, infantiele schrijfstijl en de eeuwige dooddoener "Mag dit wel van de wet?"

Oplichting? Even serieus, wat had je dan verwacht? Een tegoedbon van €2000, bosje bloemen en een gratis vakantie met Corendon? Als ik dit soort berichten lees heb ik het echt te doen met mensen die te maken krijgen met klanten zoals jij. Buitengewoon schappelijke oplossing.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ernst033 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:37:
Goed Tros Radar forum gehalte. Idiote topictitel, infantiele schrijfstijl en de eeuwige dooddoener "Mag dit wel van de wet?"

Oplichting? Even serieus, wat had je dan verwacht? Een tegoedbon van €2000, bosje bloemen en een gratis vakantie met Corendon? Als ik dit soort berichten lees heb ik het echt te doen met mensen die te maken krijgen met klanten zoals jij. Buitengewoon schappelijke oplossing.
Dit vat alles samen +1

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-12 22:03

XallaX

Meow

Niet zeuren, geld terug klaar.

En voor de volgende keer, ik had bij de mediamarkt een vergelijkbare aanbieding, Philips TV met 200 euro extra korting, tikte in de winkel de systeemcode in en kreeg 5500 draaiuren te zien... stond pas 2 dagen in de winkel volgens de nogal rood aanlopende verkoper... tip voor de volgende keer, zoek even op hoe je in de systeemmenu's kan en doe dat ter plekke, altijd grappig :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lol, opgelicht :')
Het buzz woordje van de schreeuwerige (domme) consument :N

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 26-03-2015 23:41 ]

39

• Famous

Famous

R 400+

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
bron: https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

[ Voor 14% gewijzigd door Famous op 26-03-2015 23:41 ]

• Alexmoorlag
Er wordt totaal niet gelet op het feit dat ik voor dat bedrag een instapmodel krijg....
Je koopt een overjarige Mercedes en wordt nu opgescheept met een nieuwe fiets... Logisch....
Bcc mag 2e hands dingen als nieuw verkopen dus....

• Famous

Famous

R 400+

Alexmoorlag schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:42:
Er wordt totaal niet gelet op het feit dat ik voor dat bedrag een instapmodel krijg....
Je koopt een overjarige Mercedes en wordt nu opgescheept met een nieuwe fiets... Logisch....
Maar zij geven je de TV welke jij wilde en geen instapmodel. Dat hij veel branduren had tja (15k lijkt mij wel erg veel!), maar naar twee jaar je volledige aankoopbedrag terug krijgen is echt uitzonderlijk.

Als je 15k uur de TV aan heb gehad betekend dat hij bijna twee jaar continu aanstaat..

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-12 11:16
Misschien had je moeten nadenken of de aanbieding die je toen kreeg wel logisch was?
Zo te horen verwacht je goud voor de prijs van oud ijzer.
En nu het niet goed is dat je betaald wordt in goud

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 15:07

TheBorg

Resistance is futile.

Laagste prijs voor de VT20 voor het kleinste model was 750 Euro. 500 was dus al een goede deal. Zeker als je nu ook nog eens je geld terug krijgt.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als iets mooier is dan dat het lijkt.... BCC mag een showmodel verkopen als nieuw ja, zeker met gereduceerd tarief.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• unfor
Je bent nog steeds overtuigd van je gelijk?

• Whatson
  • Niet online
Boehoe. Als je je tv wilt houden dan ga je niet akkoord met de 500€ simpel toch?

Wil je er toch vanaf bied BCC je er 500€ voor. Prima deal toch?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 23:10

Felyrion

goodgoan!

pfff... wat ben jij een moeilijk figuur zeg :P je krijgt gewoon je volledige aankopbedrag terug, dan maakt het geen zak uit wat je daarvoor in eerste instantie gekocht had.
Die twee jaar dat je er gebruik van heb kunnen maken zijn je pure winst. Ik vind dat je al met al een prima deal hebt gehad AL die tijd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik snap wel wat je bedoelt met dat je recht wilt hebben op datgeen waarvoor je dacht betaald te hebben.

Maar daar tegenover staat alles wat hier al genoemd staat. Na 2 jaar een volledig aankoopbedrag blijft netjes. Je kan weer met een schone lei beginnen.
Als er wat mijn iPhone is krijg ik na een tijdje ook een refurbished toestel van Apple en ook niet een nieuwe of mijn geld terug. En dan heb ik zelfs het volle pond voor een nieuwe betaald. Niet dat Apple perse het voorbeeld is, maar gewoon om je een idee te geven.

Ik snap dat het ook een principe ding is, maar twee jaar verder moet je dat waar je recht op vindt te hebben ook doorrekenen in de tijd dat je hem onderhand zelf ook al gebruikt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BBC (en anderen die een fysieke winkel hebben met demo-modellen), verkopen deze wand-modellen met een volledige garantie. Dat ze flink wat uren achter de kiezen hebben zal in de meeste gevallen wel duidelijk zijn. Dat er geen verpakking en originele afstandsbediening bij de TV zat geeft je al te denken. Wat was het excuus van BCC dat deze er niet bijzaten? Hoe verklaarde BBC je een volledig ongebruikt toestel (nieuw), zonder zijn verpakking en afstandsbediening? Wat staat er op de factuur vermeld?

Testing, one, two ...

• Famous

Famous

R 400+

Venuz schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:46:

Ik snap dat het ook een principe ding is, maar twee jaar verder moet je dat waar je recht op vindt te hebben ook doorrekenen in de tijd dat je hem onderhand zelf ook al gebruikt.
Dit vooral, je steekt gewoon 3 á 400 euro in de zak (afschrijving) gezien zij het volledige bedrag terug betalen.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Volgende keer als ik een TV nodig heb ga ik naar de BCC. Zegt erg veel over de goede service dat ze zo makkelijk besluiten het volledige aankoop bedrag te retourneren.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
Venuz schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:46:
Ik snap wel wat je bedoelt met dat je recht wilt hebben op datgeen waarvoor je dacht betaald te hebben.

Maar daar tegenover staat alles wat hier al genoemd staat. Na 2 jaar een volledig aankoopbedrag blijft netjes. Je kan weer met een schone lei beginnen.
Als er wat mijn iPhone is krijg ik na een tijdje ook een refurbished toestel van Apple en ook niet een nieuwe of mijn geld terug. En dan heb ik zelfs het volle pond voor een nieuwe betaald. Niet dat Apple perse het voorbeeld is, maar gewoon om je een idee te geven.

En ik denk dat jij een gat in de lucht had gesprongen als Apple je na 2 jaar je volledige aankoopbedrag terug had gegeven.

TheS4ndm4n#1919

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TheBorg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:48:
Volgende keer als ik een TV nodig heb ga ik naar de BCC. Zegt erg veel over de goede service dat ze zo makkelijk besluiten het volledige aankoop bedrag te retourneren.
Precies, ik teken ervoor, 22 maanden tv gebruiken en daarna m;n geld terug :D

39

• Whatson
  • Niet online
TheBorg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:48:
Ze hadden natuurlijk gehoopt dat ze van het gezeik van TS af zouden zijn als ze dat zouden doen... 8)7

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij mag de TV ook nog houden toch? Om het nog mooier te maken.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Whatson schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:48:
[...]

Ze hadden natuurlijk gehoopt dat ze van het gezeik van TS af zouden zijn als ze dat zouden doen... 8)7
Nu maakt ie nog een 'goede reclame' topic aan ook, zonder het zelf in de gaten te hebben.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

XallaX schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:39:
Niet zeuren, geld terug klaar.

En voor de volgende keer, ik had bij de mediamarkt een vergelijkbare aanbieding, Philips TV met 200 euro extra korting, tikte in de winkel de systeemcode in en kreeg 5500 draaiuren te zien... stond pas 2 dagen in de winkel volgens de nogal rood aanlopende verkoper... tip voor de volgende keer, zoek even op hoe je in de systeemmenu's kan en doe dat ter plekke, altijd grappig :)
Nooit doen. straks leren zo ook nog de virgin mode ... verneuk je de volgende klant

Iperf

• Famous

Famous

R 400+

Rev! schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:51:
Hij mag de TV ook nog houden toch? Om het nog mooier te maken.
Als dat ook nog zo is (heeft meneer nog geen reactie opgegeven) dan mag die zich helemaal gaan schamen voor dit topic.

Wellicht is het gewoon een medewerker van BCC die de goede service wil aanmoedigingen :D Beetje sluikreclame.
Fish schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:52:
[...]

Nooit doen. straks leren zo ook nog de virgin mode ... verneuk je de volgende klant
kon je dat maar bij meer "dingen" aanzetten >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Famous op 26-03-2015 23:53 ]

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jij maakt het mooi! Je kocht een overjarige Mercedes met een leuke korting. Is toch na 2 jaar niet helemaal zoals je na 2 jaar mag verwachten (ghosting) en ze bieden je een hagelnieuwe instap Volkswagen/Hyundai/you name it. Top service!

NRG

• gekkie
  • Laatst online: 24-12 13:02
Dat de helft ontbrak deed je nog geen belletje rinkelen .. dat "nieuw" wel eens zou kunnen zijn "nog niet aan een ander verkocht .. maar wel door ons als demo gebruikt" ?

Opzich niet netjes om dat kennelijk niet expliciet te vermelden, maar de geboden oplossing lijkt mij geheel meer dan "waardig" zoals jij het graag noemt. .. je krijgt de exacte waarde die jij voor apparaat op het moment van de aankoop overeengekomen bent weer terug ... buitengewoon waardig.

Zou maar een paar dikke spijkers door je TV de muur in spijkeren overigens .. want mocht hij ooit gestolen worden zul je zoals anderen al aangegeven hebben eens kennis kunnen maken met het fenomeen dagwaarde zoals dat gehanteerd wordt door verzekeringen ...

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 26-03-2015 23:56 ]

• majic
  • Laatst online: 26-10 23:30
Je aankoopbedrag na TWEE JAAR!!!!! (!!!!) terug krijgen. En dan nog het lef hebben om een topic te openen op een website om te klagen over de 'slechte' service van BCC?

Je hebt gewoon een uitstekende oplossing gekregen van BCC. Voor 500 euro kan je makkelijk een 2dehands plasma van het zelfde kaliber kopen, die minder draaiuren heeft. Of een nieuwe TV die welliswaar geen plasma is maar wel van goede kwaliteit kan zijn.

Een zééér nette oplossing van de BCC voor een klant die het echt absoluut niet verdient. Simpel. Voor sommige mensen is zelfs het beste niet goed genoeg..pff!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
majic schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:55:
Je aankoopbedrag na TWEE JAAR!!!!! (!!!!) terug krijgen. En dan nog het lef hebben om een topic te openen op een website om te klagen over de 'slechte' service van BCC?

Je hebt gewoon een uitstekende oplossing gekregen van BCC. Voor 500 euro kan je makkelijk een 2dehands plasma van het zelfde kaliber kopen, die minder draaiuren heeft. Of een nieuwe TV die welliswaar geen plasma is maar wel van goede kwaliteit kan zijn.

Een zééér nette oplossing van de BCC voor een klant die het echt absoluut niet verdient. Simpel. Voor sommige mensen is zelfs het beste niet goed genoeg..pff!
Dit. Slotje.

• unfor
Rijp voor een topicslot en titel wijziging. Dit is namelijk het tegenovergestelde van oplichting.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:53
De maximale "schade" die je zou kunnen lopen is het bedrag wat je voor de tv betaald hebt. Je hebt het ding bijna 2 jaar gebruikt, dus hij zou ook nog eens flink minder waard zijn na die tijd, en zij bieden jou aan het aankoopbedrag volledig te vergoeden.

Dat jij nu schijnbaar voor dat bedrag geen vergelijkbare tv meer kunt halen is totaal niet relevant. Je gaat toch hoop ik ook niet zeuren als je nu een huis koopt voor 2 ton en over 10 jaar blijkt dat door prijsstijgingen je voor datzelfde geld een veel kleiner huis krijgt? Meer willen opstrijken dan een 100% vergoeding terwijl je wel bijna 2 jaar lang met plezier gebruik hebt gemaakt van deze tv is gewoon absurd. Ik vind het nog zeer coulant van BCC dat ze jou dit aanbieden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:54
Lol, je hebt eigenlijk mazzel en nog ben je niet tevreden... Is dit een serieus topic of sluikreclame voor BCC?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

unfor schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:58:
Rijp voor een topicslot en titel wijziging. Dit is namelijk het tegenovergestelde van oplichting.
Mee eens. Lijkt me niet netjes om de titel zo te laten staan want die komt over 20 jaar nog steeds bovendrijven in Google.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12 10:32
Wel een beetje eentonig hier die reacties, kijk eens naar de feiten (als OP geheel de waarheid spreekt).

1. BCC verkoopt een apparaat van 1000 euro voor het bedrag van 500 omdat 'filiaalopruiming'. Niet showmodel o.i.d. en dit word ook duidelijk gecommuniceerd naar de klant dat het op een nieuw toestel gaat.
2. Je garantie loopt dus bij BCC.
3. Panasonic wil je geen garantie geven (fabrieksaf) vanwege de hoge branduren.
4. De hoge branduren zijn gemaakt door BCC, alleen kan je dit niet bewijzen. Ik persoonlijk geloof het wel.
5. BCC heeft je nog steeds garantie te verlenen.
6. Je bent toendertijd bij aanschaf bewust of onbewust misleid.

Ben je misleid? Spijt van de aankoop omdat het blijkbaar niet een nieuw toestel was? Dan geeft BBC netjes je geld volledig terug ondanks dat zij er geen toestel voor terug krijgen.
Heb je een defect toestel en verwacht je propere garantie afhandeling? Dan moet je verder niet zeiken over het misleiden, dit zijn twee aparte problemen die je niet door elkaar moet halen.

Dus wat wil je OP? Misleiding is opgelost door hun aanbod. Garantieafhandeling is:

Gelijkwaardig alternatief met inachtneming 2 jaar tevreden gebruik, een schadeloosstelling, of een reparatie.

Nu is dus de feitelijke discussie, of die 500 euro een schadeloosstelling is om onder de reparatie uit te komen.

Het antwoord daarop is JA
Want je gaat namelijk akkoord met het feit dat het toen al een showmodel was en de waarde toen dus al 500 euro was en dan mag je na 2 jaar gebruik met alsnog 500 euro heel blij zijn.

En ga je niet akkoord met dat het al een showmodel was, dan moet je het niet hebben over de reparatie maar over je geld terug omdat je misleid bent, en wat blijkt, dat geld terug krijg je al aangeboden.

ps. De maximale schade staat niet gelijk aan aankoopbedrag maar is gerelateerd aan huidige waarde vervangingswaarde en leeftijd/staat. In sommige gevallen kan schade veel hoger zijn dan het aankoopsbedrag was.

[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-03-2015 00:09 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 12:50
Prima opgelost, de € 500,00 retour aangeboden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik krijg een beetje het idee dat TS aan het liegen is. In een eerder topic van TS, genaamd: Panasonic txp50vt20e eco mode vraag, spreekt TS in juni 2014 over de aankoop van een Panasonic txp50vt20e die niet zo lang geleden zou zijn voldaan. Dat terwijl er in de OP van dit topic gesproken wordt over een aankoop van bijna twee jaar geleden en een garantie die over twee weken verstrijkt.

Alhoewel "sinds kort" natuurlijk relatief is, is het vrij onwerkelijk dat dit een termijn van bijna anderhalf jaar betreft. In het geval van een televisie is dit immers niet "vrij kort".

Het doet mij dan ook vermoeden dat TS een tweedehands aankoop heeft gedaan. Uiteraard is er niets mis met de aankoop van een tweedehands toestel, maar dan mag je niet beweren dat een BCC-medewerker zou hebben beweerd dat het toestel nieuw zou zijn. Ook als de verkoper van het tweedehands toestel dit zou hebben beweerd om jou om de tuin te leiden.

Maar dat zijn maar speculaties. Ik vind dat je sowieso erg overdrijft en dat de BCC in ieder geval zeer coulant is. Sterker nog, ik zou de BCC een warme douche geven voor een dergelijke oplossing. Je bent nu geheel vrij een nieuw toestel aan te schaffen met wederom een nieuwe garantietermijn.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dimens schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:12:
Uiteraard is er niets mis met de aankoop van een tweedehands toestel, maar dan mag je niet beweren dat een BCC-medewerker zou hebben beweerd dat het toestel nieuw zou zijn. Ook als de verkoper van het tweedehands toestel dit zou hebben beweerd om jou om de tuin te leiden.
Dus omdat het naar alle waarschijnlijkheid een tweede hands / gebruikt product is, móet de verkoper dat ook maar zo hebben verkocht en gezegd tegen de klant? :?
Maar dat zijn maar speculaties. Ik vind dat je sowieso erg overdrijft en dat de BCC in ieder geval zeer coulant is. Sterker nog, ik zou de BCC een warme douche geven voor een dergelijke oplossing. Je bent nu geheel vrij een nieuw toestel aan te schaffen met wederom een nieuwe garantietermijn.
Zeker een hele mooie oplossing; zo'n aanbod zou iedereen wel willen. Aan de andere kant denk ik wel, dat de BCC niet zomaar zo'n aanbod doet, ik denk wel, dat zij wel meer weten / wisten hiervan en daarom een complete refund bieden.

Ik begrijp de gedachtegang van Alexmoorlag, echter doordat jij het product voor €500,- kocht, betekend dat de TV op dat moment €500,- waard was. Een vergelijkbaar product verwachten, na 2 jaar gebruik zou je dus een TV opleveren van €500,-. Je geeft zelf al aan dat er voor dat bedrag geen vergelijkbare producten te vinden zijn... Dan heeft BCC dus maar 1 optie, om je schadeloos te stellen en dat is je geld terug. Als je dan dus wederom een nieuw toestel koopt, krijg je dus 500 euro korting + een nieuwe bon (= garantie). Ik had het wel geweten wat ik zou doen.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Een TV die op de markt kwam voor 2000+ met een laatst bekende prijs in 2013 van 999 en die koop je voor 500

(Mompelt iets met gezond boeren verstand)

NRG

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 11:27
CptChaos schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:22:

Zeker een hele mooie oplossing; zo'n aanbod zou iedereen wel willen. Aan de andere kant denk ik wel, dat de BCC niet zomaar zo'n aanbod doet, ik denk wel, dat zij wel meer weten / wisten hiervan en daarom een complete refund bieden.
Dit.
Als het verhaal van TS klopt dan weet BCC dat ze fout zitten.
Daar willen ze vast niet te veel problemen mee krijgen...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
CptChaos schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:22:
[...]
Dus omdat het naar alle waarschijnlijkheid een tweede hands / gebruikt product is, móet de verkoper dat ook maar zo hebben verkocht en gezegd tegen de klant? :?
Wanneer een particulier een product tweedehands verkoopt, moet deze ook eerlijk zijn naar de koper. Het kan dus dat dit hier niet het geval is geweest en de particuliere verkoper de TS heeft voorgelogen met het verhaal dat het toestel nieuw zou zijn gekocht terwijl het gewoon een showroom-model was. Mocht TS de bon nog hebben, hier staan meestal kortingscodes van twee letters op waar je aan af kunt lezen wat voor soort korting is gebruikt. Alhoewel, een (ex)BCC-medewerker zou dit af kunnen lezen.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-12 00:00

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Dimens schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:12:
O god, ik denk dat we van tweakers.net tweakassa moeten gaan maken 8)7

Consumentenbond niveau here we go!

Haha:P

In iederegeval mag de titel wel gewijzigd worden, dit is gewoon een erg coulante oplossing van de BCC. Wat verwacht de TS, dat ze hem een nieuwe televisie geven, die 3X zoveel waard is? Of dat hij een refund krijgt van meer dan dat hij betaald heeft? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door TVH7 op 27-03-2015 00:55 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug + je hebt de TV twee jaar lang gratis mogen gebruiken? Wat is nou je probleem?

Een betere oplossing ga je echt niet krijgen hoor. Of had je soms verwacht dat je een schadevergoeding zou krijgen?

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 27-03-2015 02:01 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar je koopt een peperdure tv voor 500 euro, de doos etc. mist dus je weet dat hij niet net uit de fabriek komt, en 2 jaar! later is er een probleem waarvoor BCC je volledige aankoop bedrag terug wilt geven, en dan nog zeuren?!?!?!?!?
Wat had je verwacht? Dat je 500 uitgeeft en dan na twee jaar tien tv's krijgt van elk 2000 euro met elk een PS4 en Xbone, en uiteraard voor de hele familie levenslang gratis winkelen in de BCC :?

Laten we maar aannemen dat TS een marketingsmedewerker van de BCC is die wat sluikreclame wilt maken, of een wel hele erge zeurklant ;)
Overigens wel die topictitel enz. aanpassen om de woorden 'opgelicht' er uit te halen, niet eerlijk dat de BCC daar de komende jaren mee in de zoekmachines staat omdat een klant niet tevreden wilt zijn...

Fixing things to the breaking point...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij is alles wel gezegd in alle reacties. Je hebt 2 jaar lang gratis een tv kunnen gebruiken in je krijgt alsnog het volledige aankoopbedrag terug; zonder enige afschrijving aan jou kant.

Is e.e.a. onhandig uitgepakt met een plankmodel dat al de nodige uren had gedraaid: ja. Moet je dit zien als oplichting: nee. De aangeboden oplossing lijkt me erg netjes. Ik pas je topic titel nog aan en sluit het topic. Volgens mij is er wel voldoende gezegd en is een verplaatsing naar het Shopping Forum (waar dit eigenlijk thuishoort) niet zinvol.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.