• em_all24
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik heb langer geleden Samsung HD's aangeschaft, maar geven beide veel datafouten. (o.a te zien via uitlezen van S.M.A.R.T. ) Maar een programma om dit te controleren van Samsung is niet te vinden. Althans wel links, maar die lopen dood of krijg ik een waarschuwing. Zoekfunctie vind niets, Google alleen dode of onbetrouwbare links.
Hoe betrouwbaar is het merk in HD's? Ik heb nooit zoveel problemen te gelijk gehad met HD's.
Het betreft een SAMSUNG HD103SJ(1000 GB) en een SAMSUNG HD753LJ (750 gb)

• Low-Tech
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 27-11 08:32
Ik heb zelf 4x2TB SAMSUNG HD204UI voor mijn NAS. Er begint nu een van de vier schijven met een eerste Current_Pending_Sector. De schijf heeft wel 14463 uren gedraait, dat zijn 600+ dagen 24/7. Stel je gebruik je computer 6 uren per dag dan zou dat uitkomen op 4210 dagen oftewel 11,5 jaren bij bovengemiddeld gebruik.

Samsung is nu Seagate, daar vind je ook de tools/warrentychecks e.d.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-11 19:12
Ik moet zeggen voor de gewone PC dat ik ze altijd redelijk betrouwbaar vond. Voor de NAS zou ik er niet voor kiezen. Ik heb er een stuk of 12 gehad in verschillende Synology systemen en dan crashten ze echt letterlijk na bijna een jaar om de week achter elkaar .
Voor NAS gebruik ik nu al meer dan 2 jaar tevreden de WD RED schijven. Zijn wel een stuk duurder maar in mijn beleving betrouwbaarder.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:17
Samsung schijven zijn tegenwoordig rebranded seagates had ik begrepen.

Met Seagate overigens bar slechte ervaringen. Het aantal modellen wat bij mij binnen een jaar kapot ging is niet meer op twee handen te tellen. van de customer support krijg je dan een refurb terug. HDD's vind ik nu JUIST zo'n apparaat waar refurbishen niet zo handig is.

[Voor 66% gewijzigd door WCA op 27-03-2015 09:01]

Share and Enjoy!

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 16:06
Hier 4 jaar 4x2TB Samsung HD204UI in mijn Synology DS410. Vorige maand kreeg ik van een ervan een foutmelding (1 current pending sector) dat was na 10.000 uur power on. Middels zerofillen opgelost en draait nu weer probleemloos mee in RAID5.
Ik ben er tevreden over. Al moet ik wel zeggen dat ik een WD Red 4TB gekocht heb als backup, alvorens de HDD te fixen. Dit met in het achterhoofd dat deze in de toekomst één van de vervangende schijven kan worden in de Syno (3x4TB, of 4x4TB).

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Zo ongeveer alle producenten van HD's leveren refurbished schijvem uit na een RMA.

Als ik mij niet vergis kan je op de Seagate site bij downloads een programma vinden voor oudere samsung schijven.

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je neemt een paar oude HDD's over van iemand en vraagt dan hoe betrouwbaar zijn de HDD's omdat je een error krijgt. ?
Beter is om aan de persoon van wie je het hebt overgenomen te vragen wat die ermee heeft gedaan.
Misschien heeft hij het wel een paar keer laten stuiteren, error gekregen en is dat de reden dat die het verkoopt.
Of je nou Samsung, WD, Hitachi, etc. HDD koopt, als je het als stuiterbal gebruikt, gaan ze allemaal wel kapot.

Edit:
Tip voor de volgende keer als je een HDD van iemand overneemt.
Vraag minimaal om een HDD Tune screenshots.
Als ik mijn HDD verkoopt laat ik het altijd zien op mijn advertentie:
vb: V&A aangeboden: Samsung HD204UI , 2TB

[Voor 25% gewijzigd door GoT op 27-03-2015 18:29]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• em_all24
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik ben van beide schijven eerste eigenaar, dus ik ken ze vanaf het begin.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee