Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken om backups te draaien. Ook wil ik er voor mijn werk een programma op draaien dat een database bijhoudt van onze klanten, die voor andere pc's binnen het netwerk toegankelijk moet zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou mooi zijn als onderstaande lijst onder de 500 euro zou kunnen komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een ATX kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart is niet nodig, dus on-board video op het moederbord is een vereiste, maar volgens mij is dat nu ongeveer standaard? Ook wordt 8GB geheugen en een Intel-processor aangeraden door het bedrijf dat ons database-programma levert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid is belangrijk omdat de pc dag en nacht aan zal staan. Geluidsproductie maakt niet zoveel uit, maar als de ventilator hard draait zuigt hij natuurlijk ook veel stof op.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Ik wil de pc gebruiken om backups te draaien. Ook wil ik er voor mijn werk een programma op draaien dat een database bijhoudt van onze klanten, die voor andere pc's binnen het netwerk toegankelijk moet zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou mooi zijn als onderstaande lijst onder de 500 euro zou kunnen komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een ATX kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart is niet nodig, dus on-board video op het moederbord is een vereiste, maar volgens mij is dat nu ongeveer standaard? Ook wordt 8GB geheugen en een Intel-processor aangeraden door het bedrijf dat ons database-programma levert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590S Boxed | € 174,99 | € 174,99 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 646,69 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid is belangrijk omdat de pc dag en nacht aan zal staan. Geluidsproductie maakt niet zoveel uit, maar als de ventilator hard draait zuigt hij natuurlijk ook veel stof op.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.