Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor in de trein

Pagina: 1
Acties:

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:31
Natuurlijk ben ik ook op zoek naar een laptop en zou graag advies willen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gebruiken in de trein om te mailen/surfen en office te gebruiken. Maar, graag zou ik ook de mogelijkheid hebben om Eclipse te installeren en vrij simpele oefeningen te doen om Java te leren. De meest basale oefeningen, geen complexe programma's. Daarnaast is een linux distro kunnen installeren een pluspunt, maar geen vereiste.

Wat is je budget?
Ik zat zelf te denken aan de EEE pc van Asus http://tweakers.net/price...eebook-f205ta-fd015b.html, maar ik heb sterke twijfels bij de performance van dat ding. Voor office natuurlijk goed genoeg, maar ik heb geen idee of ik mijn oefeningen zou kunnen doen. Als ik geen Eclipse kan installeren dan zal ik zeker richting de 400/500 euro moeten gaan voor een betere laptop. Ik wil immers mijn laptop draagbaar houden (max 13 inch, dus ga ik richting iets als http://tweakers.net/price...r-aspire-v3-331-p44d.html).

Zijn er mogelijkheden om mijn uitgaven toch onder de 400 euro te houden? Met bijvoorbeeld de EE pc van Asus. Wellicht zie ik ook mogelijkheden over het hoofd. Zo niet, dan zal ik misschien wel mijn hele idee omgooien en moeten gaan voor een ultrabook voor de lange termijn.

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:17
Misschien kun je kijken naar een Chromebook en daar vervolgens een Linux distro opgooien? Heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me een goede en goedkope oplossing.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik voor mijn dochter een tijdje geleden een erg leuke Acer gekocht. Quadcore Celeron N2940 processor, 1TB schijf en 4GB geheugen. De accuduur is ook erg goed met iets van 8 uur en het 14" scherm is ook prima.

"When you grow up your heart dies"

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:30

TommieW

Numa numa.

Zeker bij gebruik in de trein, moet je wel kijken naar een model met een SSD. Ook al is het een kleintje. Ik verwacht niet dat het met een HDD heel lang goed zal gaan i.v.m. de schokken en trillingen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat valt wel mee, een moderne HDD kan flink veel hebben hoor.

"When you grow up your heart dies"

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:31
Gegaan voor de Asus EeeBook. Overtreft al mijn verwachtingen! Wat een geweldig apparaat is dat. Java oefeningen gaat prima, remote inloggen op werk-pc gaat goed en als klap op de vuurpijl nog een office licentie via de bestelling bij coolblue.
Pagina: 1