Beamer aansluiten via HDMI over lange afstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 07:07
Ik zit met het volgende probleem: wij hebben in ons jongerencentrum een nieuwe beamer, deze willen wij graag aansluiten met HDMI. Bij een korte kabel geeft hij fantastisch beeld, echter hangt de beamer 6 meter hoog, en is het punt waar hij aangesloten wordt op laptop/dvd speler op de grond, in de hoek, zo'n 20 meter af te leggen.

Omdat ik gelezen heb dat een hele lange HDMI kabel snel storing geeft, zijn we meteen met een UTP verlenger voor HDMI aan de slag gegaan. In principe werkt het, totdat er een aantal mensen aanwezig zijn die bijv. hun mobiele telefoon gebruiken. Dan begint het enorm te storen, valt het beeld af en toe weg. Dit lijkt dus een ernstige storingsfactor voor het digitale signaal.

Dit is de UTP verlenger die we nu gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1tsg1w.png

Heeft iemand enig idee hoe wij onze beamer via HDMI kunnen aansluiten, zonder dat het gaat storen zodra er mobiele apparaten aanwezig zijn die het signaal mogelijk kunnen verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 23:34
Je zou een extender op basis van tcp/ip kunnen overwegen, zoals deze: productreview: Ebode HDMI Extender over Single CAT5e/6 with IR review door MrBreaker

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ipv UTP SFTP gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
Puch-Maxi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:30:
Je zou een extender op basis van tcp/ip kunnen overwegen, zoals deze: productreview: Ebode HDMI Extender over Single CAT5e/6 with IR review door MrBreaker
Denk je dat ik hiermee niet hetzelfde probleem ga krijgen als dat we nu hebben, wanneer er veel signalen binnen zijn dat de boel gaat storen? We hebben een redelijk stabiel WiFi netwerk (mede voor pin apparatuur), maar hetgeen wat nu zorgt voor de verstoring lijkt dat deze oplossing hier ook redelijk gevoelig voor is...

@PolarBear
Zijn SFTP kabels minder gevoelig voor dit soort ruis dan UTP kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt een actieve HDMI kabel kopen. Die heeft een ingebouwde versterker. Als je dat met voeding doet (ipv het aangesloten apparaat als voeding te gebruiken) werkt dat uitstekend.

Alternatieve optie, 100% niet gevoelig voor storing: HDMI over glasvezel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Thomas20 schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:41:
[...]

Denk je dat ik hiermee niet hetzelfde probleem ga krijgen als dat we nu hebben, wanneer er veel signalen binnen zijn dat de boel gaat storen? We hebben een redelijk stabiel WiFi netwerk (mede voor pin apparatuur), maar hetgeen wat nu zorgt voor de verstoring lijkt dat deze oplossing hier ook redelijk gevoelig voor is...

@PolarBear
Ja. De s staat voor shielded ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 08:24
Thomas20 schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:41:
[...]
@PolarBear
Een afgeschermde twisted pair kabel heeft een buitenste laag van metalen afscherming die de gehele set van getwiste draden omringt binnen de kabel en wordt vervolgens bedekt door isolatie van de kabel. Sommige twisted pair kabels hebben slechts bepaalde screening zonder afscherming op de individuele draden . Echter , een SFTP kabel maakt gebruik van alle drie methoden - het verdraaien , de afscherming van elke draad en de buitenste screening - voor de maximale bescherming tegen externe elektromagnetische storingen.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
CyBeR schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:43:
Je kunt een actieve HDMI kabel kopen. Die heeft een ingebouwde versterker. Als je dat met voeding doet (ipv het aangesloten apparaat als voeding te gebruiken) werkt dat uitstekend.
Dit klinkt interessant, heb even gegoogled op deze kabels, die zijn er voor ± €100,-. Alleen hoe zou ik de HDMI met voeding moeten aansluiten (ipv het aangesloten apparaat als voeding te gebruiken?) die methode begrijp ik niet helemaal.

HDMI via glasvezel gaat al snel richting de €500 (ex btw) voor de lengte die wij nodig hebben... Dat vind ik een beetje te gek.

@SuperSjoerd, super Sjoerd! Dat had ik zelf kunnen opzoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thomas20 schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:51:
[...]

Dit klinkt interessant, heb even gegoogled op deze kabels, die zijn er voor ± €100,-. Alleen hoe zou ik de HDMI met voeding moeten aansluiten (ipv het aangesloten apparaat als voeding te gebruiken?) die methode begrijp ik niet helemaal.
Dan heb je een plugje tussen je apparaat (projector) en de kabel zitten waarin je een voeding kunt aansluiten. A la dit: http://www.purelink.de/fi...installserie/PI075_EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 10:43

VPI

Laptop is toch mobiel, waarom zo moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

VPI schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:32:
Laptop is toch mobiel, waarom zo moeilijk doen?
Omdat 't zo kut is als je je presentatie vanaf achterin de zaal moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:24
Goede shielding, dikke kabels met veel isolatie.
20M moet te overbruggen zijn zonder merkwaardige degradatie van beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

of wireless HDMI, maar dat is allicht niet te doen ivm de kosten.

sony heeft de ifu-wh1 ofzo en ook Optoma heeft een wireless systeem. (sony 300,- versus optoma 180,-)

pricewatch: Optoma WHD200

http://www.heimkinoraum.d...ertrager/sony-ifu-wh1-344

[ Voor 37% gewijzigd door Fraggert op 07-04-2015 10:47 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
CyBeR schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:36:
[...]

Omdat 't zo kut is als je je presentatie vanaf achterin de zaal moet geven.
Plus dat de beamer op 5 meter hoogte in het midden van de zaal hangt, en je daar ook niet echt makkelijk bij komt... :-)
Wij gaan kijken naar de oplossing met de actieve hdmi kabel! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

Snuffel

Vroem!

Gewoon een standaard HDMI kabel gebruiken?
Afstand tussen mijn PC en beamer is +/- 15 meter, gewoon met een kabel aangesloten. Storingen? Geen last van!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Snuffel schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:49:
Gewoon een standaard HDMI kabel gebruiken?
Afstand tussen mijn PC en beamer is +/- 15 meter, gewoon met een kabel aangesloten. Storingen? Geen last van!
Ik kan me voorstellen dat als je met 20 man (en 20 telefoons) in een ruimte zit het iets anders wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

Snuffel

Vroem!

418O2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:51:
[...]

Ik kan me voorstellen dat als je met 20 man (en 20 telefoons) in een ruimte zit het iets anders wordt
Kwestie van testen lijkt me :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chromecast?

http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/

[ Voor 82% gewijzigd door DRaakje op 10-04-2015 12:58 ]

Pagina: 1